Page 99 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 99

Dizel’de yüksek büyüme                        geçen y›l›n aynı döneme göre yüzde 161,3 oranında
              Ocak-Nisan 2011 döneminde otomobil pazarı mo-  artarak 10 bin 857 adete ulaflm›fl oldu.
           tor hacmine göre tasnif edildi¤inde yüzde 85
           oranıyla 1600 cc altındaki otomobillerin 150 bin 221  De¤erlendirme
           adet ile en büyük paya sahip oldu¤u görülüyor.  Di-  Ticari araçlar pazar›m›z, bir yan›yla ekonomik bü-
           zel otomobil satıfllarında ise geçen yıla oranla yüz-  yümenin iç dinamiklerine tabi, di¤er yandan Lojistik
           de 100 artıfl yakaland›. 2011 yılı Ocak-Nisan döne-  Sektörümüzün dünya ticaretinden ald›¤› paya ba¤l›
           minde 176 bin 730 adet olan toplam otomobil      olarak devinmektedir. Bu gerçek ›fl›¤›nda  sektöre
           satıflının yüzde 60’ı olan 106 bin 300’ü dizel araçlar  kan veren ana etmenin iç ticaretimiz oldu¤unun sap-
           oldu. Tüm segmentler içindeki dizel payı ise yüzde  tanmas› gerekir. 2010 y›l› ile 2011 y›l›n›n ilk dört ay›
           51’den yüzde 60’a yükseldi.                      aç›s›ndan Türkiye’de iç ticaretin canland›¤›n› görü-
                                                            rüz. Canlanma olgusuna bafllang›çta “toparlanma”
              AB daral›rken Türkiye’de yükselifl             diye bak›lm›fl ve desteklenmifltir. Bugün ise “›s›n-
              AB (27) ve EFTA ülkeleri otomobil pazarında, Mart  ma” diye bak›lmakta ve kösteklenmesi gerekti¤i sa-
           2011’de,  yüzde 4,7 daralma yaflandı. Toplam Avru-  vunulmaktad›r. Sektörün perspektifine tercüme edil-
           pa otomobil satıfllarındaki daralma ise yüzde 2 oldu.  di¤inde bu geliflme, 12 Haziran seçimlerinden sonra
           Bu durumda ilk dört ay›n ortaya koydu¤u sonuçlar  al›nacak ekonomik önlemlerin “daralt›c›” olaca¤›na
           bak›m›ndan Türkiye AB27 –ve EFTA– oto pazar›nda  iflaret etmektedir. Ticari araçlarda pazar trendinin bu
           7. büyük olarak görünüyor.                       yöne evrildi¤i de zaten, 2011  y›l›n›n ilk dört ay›n›n
              Ayn› pazar mukayesesi hafif ticari araçlar için ya-  kendi içinde gösterdi¤i geliflmeden anlafl›l›yor: Tica-
           p›ld›¤›nda durum flöyle: Ocak-Mart 2011 dönemi top-  ri araç pazar›m›z, tekrar edelim; 2011 yılının ilk
           lam Avrupa hafif ticari araç pazar satıflları önceki  ayında yüzde 98.92 büyürken, büyüme fiubat ayında
           yılın aynı dönemine göre yüzde 10,6 artarak 430 bin                  yüzde 86.20’ye, Mart ayında
           533 adete ulafltı. Buna mukabil ayn› dönemde                                  yüzde 36.01’e ve
           Türkiye hafif ticari araç satıflları, yüzde 63.9 arta-                         Nisan ayında yüz-
           rak 58 bin 736 adet seviyesinde gerçekleflti.                                   de 28.91’e gerile-
           Türkiye hafif ticari araç pazarı, Mart ve                                       miflti.
           Ocak-Mart 2011 döneminde en yüksek
           satıfl de¤erine ulafltı ve Avrupa otomobil
           satıflları sıralamasında 3. sırada yer aldı.
              AB (27) ve EFTA a¤ır ticari araç pa-
           zarında, Ocak-Mart 2011 döneminde ger-
           çekleflen art›fl yüzde 36 oldu ve 34 bin
           658 adete ulaflt›. Ocak-mart dönemi top-
           lam Avrupa satıflları önceki yılın aynı dö-
           nemine göre yüzde 42.9 artıflla 86 bin 824
           adet oldu.
              Türkiye a¤ır ticari araç pazarı ise y›l›n ayn› döne-
           minde yüzde 129.5 oranında artıflla 4 bin 725 adete
           yükseldi. Ocak-mart dönemi a¤ır ticari araç pazarı
                                                                                      Haziran 2011 KobiEfor 99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104