Page 98 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 98

DOSYA/T‹CAR‹ ARAÇLAR



                           Büyümesi ekonomik büyümeyle orant›l› sektör
                                                                                 Ticari
                                                                                 Ticari




                                                                           araçlar
                                                                           araçlar



                                                               pazar›m›z
                                                               pazar›m›z




                                                                          Avrupa
                                                                          Avrupa



                                                                   3’üncüsü
                                                                    3’üncüsü




                        Avrupa ticari araç pazar› bir ad›m ileri iki ad›m geri giderken
                   Türkiye Ticari Araç pazar›n›n at›l›m denebilecek bir yüksek performans
                       göstermesi küresel krizden sonraki dinamik ekonomiye iflaret.

           T      ürkiye’de ekonominin seyrini çözümlemek   pazarın›n, 2011 yılının ilk ayında yüzde 137.16 büyür-
                                                              Otomotiv Distribütörleri Derne¤i (ODD), Otomobil
                  bak›m›ndan dikkatle izledi¤imiz sektörlerden
                  biri de Otomotiv’dir. Sektörün tamam› eko-
                                                            ken, büyümenin fiubat ayında yüzde 88.87, Mart
                  nominin tamam›n›n barometresi iken, sektö-
            rün alt kollar›ndan her biri ekonominin de¤iflik yan-  ayında yüzde 59.09 ve Nisan ayında yüzde 47.30
                                                            oranlarında gerçekleflti¤ini bildirdi. Hafif ticari araç-
            lar›na ›fl›k tutar. Otomotiv’in kollar›ndan Ticari Araç-  lar pazarı ise 2011 yılının ilk ayında yüzde 98.92 bü-
            lar sektörü, ad› üzerinde, ticaretimizin durumunu  yürken, büyüme fiubat ayında yüzde 86.20, Mart
            yans›t›r.                                       ayında yüzde 36.01 ve Nisan ayında yüzde 28.91
              Krizden sonra Türkiye’yi dünya üçüncülü¤ü taht›-  oranlarında gerçekleflti. Hafif ticari araç pazarın›n
            na oturtan yüksek büyüme h›z›na en büyük katk›  performans› geçen yılın aynı dönemine göre yüzde
            2010 y›l›nda, biliniyor ki, iç ticaretin canlanmas›ndan  52.04 artarak say›da 82 bin 452’ye ulaflm›fl oldu.
            gelmiflti. Bunun “Ticari Araçlar” kategorisinde bir
            karfl›l›¤› elbette vard›, flimdi buna bakaca¤›z:
              “Ticari Araç”lar olgusunu bir ekonomik kategori
            olarak yükseltip öne ç›karan geliflme, ticareti üreti-
            min önüne ç›karan küreselleflmedir. Bu ba¤lamda
            “Tafl›mac›l›k” nitelik de¤ifltirmifl, “Lojistik” ana bafl-
            l›¤› alt›nda toplanarak ekonomilerin en stratejik ve
            katma de¤eri en yüksek organik bileflenlerinden bi-
            ri haline gelmifltir.
              Türkiye otomotiv pazar›
              Ocak-Nisan 2011 dönemi verileriyle bakt›¤›m›zda
            Türkiye otomotiv sektörü ve bu sektörün bir kolu
            olarak “Ticari Araçlar” dikkat çekici bir dinami¤e ifla-
            ret ediyor. Otomobil satıflları Ocak-Nisan’da, önceki
            yılın aynı dönemine göre yüzde 70.34 artarak 176
            bin 730 say›s›na yükselirken Ticari araçlarda bunu
            aflan bir performansa ulafl›ld›.

           98 KobiEfor  Haziran 2011
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103