Page 81 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 81
Cemal Taflar
Y›lmaz
Esmer Seçim Ayd›n
Ramazan
fierif F›rat
Baflaran Ulusoy Ahmet Eren Nilüfer Narl› Necmettin Bitlis
m
Bilal Da¤delen Mahmut Do¤ru
pazarlama ve tan›tma ifl programlar›na almas› sa¤la- alg›s›n›n yükselmesine hem de tarihi ve kültürel ile-
nacak. Turizm meslek e¤itimi programlar›n›n ön ça- tiflimin artmas›na neden olacakt›r. Yak›n dönem için
l›flmalar›n›n bafllat›lmas› temin edilecek ve istihdam- devletimizin ve özel sektörün bu anlamdaki yakla-
da önemli avantajlardan birisi olan kalifiye ve serti- fl›m ve mesajlar› da Bitlis'in gastronomiden, ekotu-
fikal› insan kayna¤›n›n yarat›lmas› için çal›fl›lacak. rizme, kültür turizminden k›fl turizmine, Van Gölü ke-
Bitlis turizm çal›flma program›n›n as›l hedefi genel nar›ndaki resort ayr›cal›¤›ndan bölgedeki kongre tu-
olarak bölgenin ama özelde Bitlis'in turizm potansi- rizmine kadar tüm alanlarda yükselece¤ini iflaret et-
yelini öne ç›karmakt›r. mektedir.
Yerel turizm alg›s› yükseltilecek Tek seçenek turizmde yat›r›m› ve
Bitlis Van Gölü havzas›ndaki önemli bir destinas- istihdam› art›rmak
yon olarak, bölge ülkelerinden az da olsa turist çe- Bitlis turizmi ve kültürünün ulusal ve uluslararas›
ken bir konumdad›r. Bu duyarl›l›¤›n artt›r›lmas› hem pazarda tan›t›lmas› hem kentin turizm potansiyelinin
turizm yat›r›mlar›n›n geliflmesine hem yerel turizm öne ç›kmas›n› h›zland›racak hem de yat›r›mc›lar›n
May›s 2011 KobiEfor 81