Page 46 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 46

KAPAK




                             VII. KOB‹ Z‹RVES‹ SONUÇ B‹LD‹RGES‹

              16-17 Mart 2011 tarihlerinde ‹stanbul Ticaret Odas› Mec-  Ar-Ge, ‹NOVASYON,
           lis Salonu’nda, “KOB‹’ler için Rekabetçi Stratejiler ve Ulus-  TEL‹F HAKLARI VE KOB‹’LER
           lararas› ‹flbirli¤i ‹mkanlar›“ ana temas› alt›nda, Türkiye  Türkiye’de KOB‹’lerin de¤iflme ve küresel rekabette et-
           Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeler, Serbest Meslek Mensup-  kin olma istek ve iradeleri canlanm›flt›r. KOB‹’ler artan
           lar› ve Yöneticiler Vakf› (TOSYÖV), Türkiye Odalar ve Bor-  oranda yenilikçi ve yarat›c› faaliyetlere yönelmifllerdir.
           salar Birli¤i  (TOBB), Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeleri Ge-  Toplam patent baflvurular› 2010’da yüzde 16 artarken yer-
           lifltirme ve Destekleme ‹daresi Baflkanl›¤› (KOSGEB) ve ‹s-  li patent baflvurular›n›n yüzde 26 artmas›nda, Türkiye’nin
           tanbul Ticaret Odas› (‹TO), iflbirli¤i içinde ve genifl bir tem-  bulufl yap›s›n›n Faydal› Model’den Patent’e kayarak de¤ifl-
           sili kurumsal kat›l›mla gerçeklefltirilen 7. KOB‹ Zirvesi so-  mesinde ifadesini bulan bu geliflme, Ar-Ge ve ‹novasyon’a
           nuçlar›n› kamuoyu ile paylaflmaktad›rlar.         dönük yeni ve güçlü bir eylem plan› ihtiyac›na iflarettir.
                                                            Ancak ayn› zamanda, KOB‹’lerde patent ön araflt›rmas› ya-
              DÜNYA EKONOM‹S‹NDE DE⁄‹fi‹M VE KOB‹’LER        p›lmamakta, zaman ve kaynak israf edilmektedir. Keza,
              l Küresel krizden sonra dünya ekonomisinin, klasik al-  yönetime yans›t›lmad›¤› ve kay›t sistemine intikal ettiril-
           g›lar› de¤ifltiren ve geleneksel stratejileri geçersiz k›lan bir  medi¤i için patent de¤eri olan yenilikçi pek çok bulufl KO-
           kökten de¤iflim sürecine girdi¤i noktas›nda herkes hem fi-  B‹’lerde kaybolup gitmektedir. Çarp›c›, marifetli ve s›rad›-
           kirdir. Buna ba¤l› olarak bütün ülkelerde ve Türkiye’de  fl›, rasyonel fiyatlarda marka ürün gelifltirmenin flart› olan
           KOB‹ alg›s› da de¤iflmektedir. Bu tespitten hareketle 7.  tasar›m kültürü KOB‹’lerde  eksiktir. Bütün bu nedenlerle
           KOB‹ Zirvesi, KOB‹’lerimizi de¤ifltirecek, güçlendirecek kü-  rekabetçi olabilmenin de olmazsa olmaz› olan yarat›c› ve
           resel de¤iflimin bir parças› haline getirmek suretiyle daya-  yenilikçi faaliyete dönük tüm yasal ve idari düzenlemeler
           n›kl› k›lacak yaklafl›mlara yo¤unlaflm›flt›r. Ayr›ca, Türki-  ile teflvik ve desteklerin KOB‹’lere öncelik veren yeni bir
           ye’de de¤iflimin ancak kendini de¤ifltiren KOB‹’ler temelin-  yaklafl›mla ele al›nmas› istenmektedir.
           de süreklilik kazanabilece¤ini, bu nedenle ülke genelinde
           “Lider ülke Türkiye” olarak tan›mlanan 2023 y›l› hedefle-  DIfi T‹CARET - YEN‹ PAZARLAR VE KOB‹’LER
           rine, KOB‹’lere dönük stratejik bir eylem plan› gereklili¤i  Küresel Rekabet ayn› zamanda KOB‹’ler aras› rekabet
           hususunda uzlaflmaya var›lm›flt›r.                 biçiminde gerçekleflti¤i için, KOB‹’lerimizin kal›c› bir güç
              l 7. KOB‹ Zirvesi’nde, aç›klanm›fl bulunan Sanayi Stra-  olmas›n›n yolunun küresel rekabeti hem iç, hem de d›fl
           teji Belgesi, KOB‹’lerin kurumsallaflmas›nda önemli rol oy-  pazarlarda kazanmalar›ndan geçti¤i aç›kt›r. Krizden sonra-
           nayacak Yeni Türk Ticaret Kanunu, Kamu Alacaklar›n›n Ye-  ki dünya ekonomisinde yeni e¤ilimler yeni pazarlar› yük-
           niden Yap›land›r›lmas›, izlenen mali politikalar ve elde  seltmifl, bu ba¤lamda KOB‹’lerimizin alternatif d›fl pazarla-
           edilen makro ekonomik sonuçlar “uygun iklim” olarak de-  ra yönlendirilmesi büyük önem kazanm›flt›r. 7. KOB‹ Zirve-
           ¤erlendirilmifltir. Ancak,  dünyan›n 17. büyük ekonomisi  si, Türk KOB‹’leri için Avrasya, Afrika ve Asya pazarlar›n›
           olmas›na ve makro düzeyde elde edilen iyi sonuçlara ra¤-  stratejik pazarlar olarak tan›mlam›fl, bu noktada Pazar
           men Türkiye’nin hala Uluslararas› Rekabet Endeksinde 61.,  Araflt›rmas›n›n önemini vurgulam›flt›r. Etkin bir organizas-
           ‹novasyonda 67. s›rada olmas›ndan  hareketle, KOB‹’lerin  yon yap›s› içinde gerçeklefltirilmesi gereken yaflamsal bir
           de¤iflime ayak uydurmada önemli güçlüklerle karfl›laflt›k-  faaliyet, mevcut durumda bazen çantas›n› alan›n yurtd›fl›-
           lar›n›n alt›n› çizmifltir.                        na gitmesi, baflar›n›n bireysel beceriye indirgenmesi ve
              l Dünyadaki de¤iflimin eksenine Ar-Ge ve ‹novasyon;  flansa b›rak›lmas› fleklinde gerçekleflmektedir. Bu nedenle
           Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri; kaliteli, h›zl› ve düflük mali-  KOB‹’lerin yeni pazarlara aç›lmalar›na, küçük olman›n
           yetle üretim; giriflimcilik gibi temel unsurlar yerleflmifltir.  avantajlar›n› kullan›rken ayn› zamanda birleflerek ölçek
           Dünya üretim ve ticaretinde özellikle rekabetçilik eksenin-  güç yaratmalar›na yönelik yeni politikalar›n gelifltirilmesi
           de oluflan yeni denge ve a¤›rl›klar; KOB‹’lerimizi güçlü ve  önem arz etmektedir.
           dayan›kl› k›lacak kapsaml› ve kal›c› politikalar›n gerekli ol-
           du¤u sonucunu ortaya koymaktad›r.                  KOB‹’LERDE G‹R‹fi‹MC‹L‹⁄‹N
                                                              GEL‹fiT‹R‹LMES‹
              AB V‹ZYONUMUZ VE KOB‹’LER                       Türkiye’nin de¤iflim, geliflim ve çok yönlü kalk›nmada
              KOB‹’lere yaklafl›mda Türkiye’nin temel do¤rultusunun  temel dayana¤›, d›fl bas›nç ve sapt›rmalardan korundu-
           her durumda, AB Küçük ‹flletmeler Yasas›’na  (SBA Small  ¤unda muhteflem at›l›mlar yapabilece¤i defalarca kan›tlan-
           Business Act) paralellik arzetmesi beklenmektedir.  m›fl olan, befleri sermayesinin giriflimci özelli¤idir. Türki-
              Bu ba¤lamda 7. KOB‹ Zirvesi, Türkiye’nin;     ye’nin bu giriflimci potansiyelinin kayna¤›, e¤itimli genç
              l Giriflimcili¤i ve KOB‹ ölçe¤ini zenginlefltiren   nüfusu ile birlikte, çal›flanlar› ve sahipleriyle say›lar› mil-
               ortam› yaratmak,                             yonu aflan KOB‹’leridir. Bu yüksek giriflimci potansiyelini
              l Dürüst giriflimcilere s›k›nt›ya düfltükleri zaman   en üst düzeylere ç›karmak suretiyle Türkiye’nin ufkunu aç-
               özel destekler vermek,                       mak için her tür düzenleme ve politikan›n acilen gelifltiril-
              l Düzenlemede ve uygulamada “önce küçük olan›   mesine ihtiyaç vard›r. Bu nedenle, giriflimcili¤imizin iktisa-
               düflünmek”,                                   di, siyasi ve mali ikliminin oluflturulmas› baflta olmak üze-
              l Kamu idaresinde KOB‹ departmanlar›n› birlefltirerek,  re, giriflimci yetifltirmek, bafllang›ç sermayesi dahil giriflim-
               güçlendirmek,                                ci desteklerini bir  ak›l zinciri içinde zenginlefltirmek ve
              l Kamu politika araçlar›n› KOB‹ ihtiyaçlar›na adapte   derinlefltirmek, kamunun ve özel kesimin boynunun borcu
               etmek,                                       haline gelmifl bulunmaktad›r. KOSGEB’in bu konuda gelifl-
              l KOB‹’lerin kamu al›mlar›ndaki a¤›rl›¤›n› artt›rmak,  tirdi¤i yeni yaklafl›m ve uygulad›¤› giriflimci destek prog-
              l KOB‹’lerin finansmana eriflimlerini kolaylaflt›rmak,  ramlar› ile YÖK’ün giriflimci e¤itimini tüm üniversiteleri-
              l Ticari ödeme ifllemlerinde KOB‹’leri öne almak,  mizde yayg›nlaflt›racak olmas› ve TOBB’un Genç ve Kad›n
              l KOB‹’leri küresel pazara yak›nlaflt›rmak,    Giriflimciler Kurullar› vas›tas›yla gerçeklefltirmifl oldu¤u ça-
              l KOB‹’lerde yarat›c›l›k ve yenilikçili¤i yükseltmek,  l›flmalar 7. KOB‹ Zirvesi taraf›ndan takdire de¤er bulun-
               ilke ve prensiplerinden hareketle stratejik   mufl, ayn› ruh ve heyecan› ifl aleminin bütün kurumlar›n›n
               yürüyüflünü daha da güçlendirmesini beklemektedir.  da duyumsamas› ve uygulamaya aktarmas› önerilmifltir.

            44 KobiEfor Nisan 2011
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51