Page 190 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 190

UZMAN                       “Yeni Normal”de Rekabet II

                                       R    ekabet karfl›s›nda duvar öre-  ra Ar-Ge yetene¤imizi gelifltirmeye,
                                            meyece¤imize, korunaklar infla
                                                                          teknoloji transferinden giderek
                                                                          uzaklaflarak yüksek teknoloji içeren
                                            edemeyece¤imize göre yel de-
                                        ¤irmenleri infla etmekten baflka bir  ürünler üretmeye ve bunlar› d›fl pa-
                                        seçene¤imiz kalm›yor. ‹nsanlar ge-  zarlara ulaflt›rmaya geldi.
                                        nelde zor durumda kalmadan ak›ll›
                                                                            z
                                        davranm›yorlar. 1980 y›l›ndan bu  Pazarlamaya önem vermeliyiz.
                                        yana yaflad›¤›m›z krizlerin KOB‹’leri  Büyük pazarlar yerine “yeterli bü-
                                        ak›lland›rd›¤›n› düflünüyorum. 1994  yüklükteki” pazarlara yönelmeliyiz.
                                        krizinde KOB‹’ler kalite sorunlar› ol-  Çevremizde 4 saat uçufl mesafesin-
                                        du¤unu fark ettiler. Çünkü daha ön-  de neredeyse bir milyar nüfus yafl›-
                                        ce ne üretseler sat›yorlard›. 1994  yor. Bu pazar›n yüzde 70’i doyma-
                                        krizinden sonra satmad›klar› mal›  m›fl pazar. Bu pazarlarda pazar ha-
                                        üretmemeleri gerekti¤ini ö¤rendiler.  kimiyeti kurmal›y›z. Uç noktalar›
                                        Bak›fl aç›lar›n›n 180 derece de¤iflme-  ele geçirecek planlar yapmal›y›z.
                                        leri gerekiyordu,  büyük oranda da  Çevremizde geliflmekte olan doy-
                                        de¤ifltirdiler. 2001 krizinde ne kadar  mam›fl pazarlarda hakim duruma
                                        verimsiz çal›flt›klar›n› fark ettiler.  geçmeliyiz.
             MEM‹fi YILMAM               Fark edenler aç›klar›n› kapatmak
             Uzman E¤itmen/             için harekete geçtiler. Bir ABD iflçisi,  Gençlere önem vermeliyiz.
             Yönetim Dan›flman›          bir Alman iflçisi bir Türk iflçisinden  Ülkemiz nüfusunun yüzde 50’si 29
                                        daha verimli. Rakipleri bir iflçi istih-  yafl›n alt›nda. Genç bir nüfusa sahi-
             memis@yilmam.com           dam ederken Türk KOB‹’sinin en az  biz. Bu nedenle önümüzdeki y›llarda
                                        iki iflçi istihdam etmesi gerekiyor.  baflar›l› bir “Yeni Normal Pazarlama
                                        Bu verimlilik a盤›n› kapatmak, kali-  Stratejisi” uygulamak zorunday›z.
           “Yeni Normal”de;             tesizlik maliyetlerini, özellikle insan  Ekonomiyi düzlü¤e ç›karmak, kriz-
                                        kalitesizli¤ini ortadan kald›rmak zo-  den f›rsat elde ederek ç›kmak zo-
          verimlilik olmazsa            rundalar, aksi halde giderek rekabet  runday›z. ‹nsan kalitesi ve e¤itime
              olmaz koflul,              edemez hale gelecekler. Çünkü art›k  önem vermeliyiz. Ö¤renen örgütler
                                        müflteriler bilinçlendi ve iflletmelerin  oluflturmal›, elde edilen bilgileri h›z-
           inovasyon odakl›             kalitesizlik maliyetlerini ödemek is-  la paylaflan, karmafla ortam›nda
                olmal›y›z.              temiyorlar.                       dengesini kaybetmeyen esnek sis-
                                                                          temler kurmal›y›z.
              Pazarlamaya               Verimlilik olmazsa olmaz koflul.
                                        Verimlilik ne demek? On dakikada  K›saca bugüne kadar “tesadüfen ba-
           ve gençlere önem             yap›lan ifli kaliteyi bozmadan, hatta  flard›k” ya da “tesadüfen batt›k”,

               vermeliyiz.              kaliteyi artt›rarak dokuz dakikada  bundan böyle “Ak›ll›, esnek, çevik,
                                                                          yal›n, yerel ve global anlamda reka-
                                        yapmak demektir.  Saatte on adet
                                        üretilen bir ürünü kaliteyi bozma-  bet gücü yüksek iflletmeler” olufltur-
                                        dan, hatta kaliteyi artt›rarak on bir  mal›y›z.
                                        adet üretmek demektir. On kifli ile
                                        yap›lan bir ifli kaliteyi bozmadan,
                                        hatta kaliteyi artt›rarak dokuz kifli
                                        ile yapmak demektir.

                                        ‹novasyon (para kazand›r›c›
                                        yenilik) odakl› olmal›y›z.
                                        2008 Global kriz ülkemiz KOB‹’leri-
                                        ne inovasyonu (para kazand›r›c› ye-
                                        nilik- Arman K›r›m hocam›z›n deyi-
                                        mizle T‹CAT) ve markay› ö¤retti. ‹no-
                                        vasyon, markaya dayal› rekabet,
                                        uluslararas› ticarette çok önemli rol-
                                        ler oynamaya bafllad›. ‹novasyon,
                                        Yarat›c›l›k, Marka, Ar-Ge ve Pazarla-
                                        ma konular›na önem veren bu ko-
                                        nuda yat›r›m yapan KOB‹’ler global
                                        krizden güçlenerek ç›kt›lar. Art›k s›-

           188 KobiEfor Nisan 2011
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195