Page 190 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 190
UZMAN “Yeni Normal”de Rekabet II
R ekabet karfl›s›nda duvar öre- ra Ar-Ge yetene¤imizi gelifltirmeye,
meyece¤imize, korunaklar infla
teknoloji transferinden giderek
uzaklaflarak yüksek teknoloji içeren
edemeyece¤imize göre yel de-
¤irmenleri infla etmekten baflka bir ürünler üretmeye ve bunlar› d›fl pa-
seçene¤imiz kalm›yor. ‹nsanlar ge- zarlara ulaflt›rmaya geldi.
nelde zor durumda kalmadan ak›ll›
z
davranm›yorlar. 1980 y›l›ndan bu Pazarlamaya önem vermeliyiz.
yana yaflad›¤›m›z krizlerin KOB‹’leri Büyük pazarlar yerine “yeterli bü-
ak›lland›rd›¤›n› düflünüyorum. 1994 yüklükteki” pazarlara yönelmeliyiz.
krizinde KOB‹’ler kalite sorunlar› ol- Çevremizde 4 saat uçufl mesafesin-
du¤unu fark ettiler. Çünkü daha ön- de neredeyse bir milyar nüfus yafl›-
ce ne üretseler sat›yorlard›. 1994 yor. Bu pazar›n yüzde 70’i doyma-
krizinden sonra satmad›klar› mal› m›fl pazar. Bu pazarlarda pazar ha-
üretmemeleri gerekti¤ini ö¤rendiler. kimiyeti kurmal›y›z. Uç noktalar›
Bak›fl aç›lar›n›n 180 derece de¤iflme- ele geçirecek planlar yapmal›y›z.
leri gerekiyordu, büyük oranda da Çevremizde geliflmekte olan doy-
de¤ifltirdiler. 2001 krizinde ne kadar mam›fl pazarlarda hakim duruma
verimsiz çal›flt›klar›n› fark ettiler. geçmeliyiz.
MEM‹fi YILMAM Fark edenler aç›klar›n› kapatmak
Uzman E¤itmen/ için harekete geçtiler. Bir ABD iflçisi, Gençlere önem vermeliyiz.
Yönetim Dan›flman› bir Alman iflçisi bir Türk iflçisinden Ülkemiz nüfusunun yüzde 50’si 29
daha verimli. Rakipleri bir iflçi istih- yafl›n alt›nda. Genç bir nüfusa sahi-
memis@yilmam.com dam ederken Türk KOB‹’sinin en az biz. Bu nedenle önümüzdeki y›llarda
iki iflçi istihdam etmesi gerekiyor. baflar›l› bir “Yeni Normal Pazarlama
Bu verimlilik a盤›n› kapatmak, kali- Stratejisi” uygulamak zorunday›z.
“Yeni Normal”de; tesizlik maliyetlerini, özellikle insan Ekonomiyi düzlü¤e ç›karmak, kriz-
kalitesizli¤ini ortadan kald›rmak zo- den f›rsat elde ederek ç›kmak zo-
verimlilik olmazsa rundalar, aksi halde giderek rekabet runday›z. ‹nsan kalitesi ve e¤itime
olmaz koflul, edemez hale gelecekler. Çünkü art›k önem vermeliyiz. Ö¤renen örgütler
müflteriler bilinçlendi ve iflletmelerin oluflturmal›, elde edilen bilgileri h›z-
inovasyon odakl› kalitesizlik maliyetlerini ödemek is- la paylaflan, karmafla ortam›nda
olmal›y›z. temiyorlar. dengesini kaybetmeyen esnek sis-
temler kurmal›y›z.
Pazarlamaya Verimlilik olmazsa olmaz koflul.
Verimlilik ne demek? On dakikada K›saca bugüne kadar “tesadüfen ba-
ve gençlere önem yap›lan ifli kaliteyi bozmadan, hatta flard›k” ya da “tesadüfen batt›k”,
vermeliyiz. kaliteyi artt›rarak dokuz dakikada bundan böyle “Ak›ll›, esnek, çevik,
yal›n, yerel ve global anlamda reka-
yapmak demektir. Saatte on adet
üretilen bir ürünü kaliteyi bozma- bet gücü yüksek iflletmeler” olufltur-
dan, hatta kaliteyi artt›rarak on bir mal›y›z.
adet üretmek demektir. On kifli ile
yap›lan bir ifli kaliteyi bozmadan,
hatta kaliteyi artt›rarak dokuz kifli
ile yapmak demektir.
‹novasyon (para kazand›r›c›
yenilik) odakl› olmal›y›z.
2008 Global kriz ülkemiz KOB‹’leri-
ne inovasyonu (para kazand›r›c› ye-
nilik- Arman K›r›m hocam›z›n deyi-
mizle T‹CAT) ve markay› ö¤retti. ‹no-
vasyon, markaya dayal› rekabet,
uluslararas› ticarette çok önemli rol-
ler oynamaya bafllad›. ‹novasyon,
Yarat›c›l›k, Marka, Ar-Ge ve Pazarla-
ma konular›na önem veren bu ko-
nuda yat›r›m yapan KOB‹’ler global
krizden güçlenerek ç›kt›lar. Art›k s›-
188 KobiEfor Nisan 2011