Page 122 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 122

ÜN‹VERS‹TE



                    ‹stanbul Ticaret Üniversitesi’nden (‹T‹CÜ) flafl›rt›c› hamle

                                                         Mücevher




                                                   Mühendisli¤i






                                                         ‹stanbul Ticaret Üniversitesi, (‹T‹CÜ)
                                                        mücevher mühendisleri yetifltirmeye
                                                                 haz›rlan›yor. 4 y›ll›k e¤itimle
                                                 yetifltirilecek ö¤renciler, mücevherin imalat
                                                     ve Ar-Ge çal›flmalar›nda görev alabilecek.

              stanbul Ticaret Üniversitesi’nin (‹T‹CÜ), Mücevher
           ‹  (YÖK) taraf›ndan onayland›. ‹T‹CÜ Mühendislik ve
              Mühendisli¤i Program› Yüksek Ö¤retim Kurumu
              Tasar›m Fakültesi bünyesinde aç›lacak bölüm
              dünyada bir ilk olacak. ‹T‹CÜ Mütevelli Heyet
           Baflkan› Erhan Erken, bölümde de¤erli metallerin
           üretimini ve ifllenmesini bilen, de¤erli tafllar› tan›m-
           layabilen, d›fl ticaret, hukuk, iflletme ve tasar›m bil-
           gisine sahip, mücevher üretimini ve üretimde kulla-
           n›lan ekipmanlar› tan›yan mühendisler yetifltirile-
           ce¤ini söylüyor.                                 bulunmakla beraber, henüz bir lisans bölümü aç›l-
                                                            m›fl de¤ildi. Profesyonel anlamda dünyaca kabul gö-
              E¤itime bafllan›yor                            ren bir kurumun eksikli¤inden yola ç›k›ld›. ‹TO’nun
              2011–2012 e¤itim ö¤retim y›l›nda 25 ö¤renci ile  ilgili meslek komitelerinin talep ve teklifleri do¤rul-
           ilk program›na bafllayacak olan program 4 y›ll›k ola-  tusunda bu eksikli¤i fark ettik.  ‹TO’nun ilgili meslek
           cak. Program›n aç›lma amac›na iliflkin bilgi veren Er-  komitelerinin, üniversite hocalar›m›z›n aylar süren
           ken, “Hedefimiz, geliflen bu sektörün nitelikli, mü-  istiflareleri sonucu, sektörün ihtiyaçlar›na cevap ve-
           hendislik formasyonuna sahip, imalat yönetimine  recek nitelikte gençlerin yetiflmesine imkân tan›ya-
           vak›f, yabanc› dil bilen üst düzey yönetici ihtiyac›n›  cak bir taslak program ç›kt›. Sürekli e¤itim program-
           karfl›lamak” diyor. Yeni bölümde e¤itim görecek   lar›n›n eksikli¤i, sektörel inovasyon yetersizli¤i ve
           gençlerin, sektörün deneyimli ku-                                özellikle de pazarlama, sat›fl ve
           yumcu, sarraf, mücevher ustalar›-  Erhan Erken                   markalaflma alanlar›ndaki eksik-
           n›n ve duayenlerinin yan›nda staj                                likler böyle bir profesyonel girifli-
           imkân›na sahip olaca¤›n› aktaran                                 min gereklili¤ini ortaya koydu.”
           Erken, kurulacak laboratuvarlarla
           pazarlama, sat›fl ve markalaflma                                      Ö¤rencilerin projeleri
           konusundaki eksikleri de gider-                                     fonlanacak
           mifl olacaklar›n› ve uygulamaya                                      Ö¤rencilerin tasar›mlar› labo-
           yak›n bir e¤itim verilece¤ini akta-                              ratuvarlarda bilgisayar ortam›nda
           r›yor.                                                           projelendirilecek. Erken, son y›l-
                                                                            larda kat etti¤i geliflmelerle, kü-
              Mücevheratta                                                  çük atölyelerden kurumsal yöne-
              inovasyon dönemi                                              tim anlay›fl›na sahip komple te-
              ‹lk y›l ö¤renci kontenjan›nda                                 sisler ortaya ç›karan sektörün ge-
           hedeflerinin 25–30 kifli olaca¤›n›                                liflmesine katk›da bulunmak iste-
           ifade eden Erken, neden bu bö-                                   diklerini aktar›yor. Ö¤rencilerin 4
           lümü açmak istediklerini ise flöy-                                y›l boyunca temel bilimler dersle-
           le detayland›r›yor: “Türkiye’de                                  rinin yan› s›ra temel mühendislik
           kuyumculuk alan›nda e¤itim ve-                                   dersleri verilmesi planlan›yor. Ay-
           ren çeflitli meslek yüksekokullar›                                r›ca proje baz›nda; TÜB‹TAK, AB

           120 KobiEfor Nisan 2011
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127