Page 61 - KobiEfor_Mart_2011
P. 61
ve büyümektedir. “Do¤ru yerde, do¤ru zamanda ve
do¤ru nitelikte yat›r›m” ilkesi ekonomi sürecinde var ED‹RNE’DE SANAY‹
olman›n gerektirdi¤i temel ilkelerdendir. Bu aç›dan
bak›ld›¤›nda Edirne ili Türkiye’nin bat›s›nda, Avru- ‹lde sanayileflme ne durumdad›r? Sanayi ve
pa’ya olan s›n›r› ve bir dünya metropolü olan ‹stan- OSB’nizin sorunlar› nelerdir? Siz bu sorunlar›
bul’a yak›nl›¤› nedeniyle, yat›r›mc›lar aç›s›ndan ol- Valilik ollarak nas›l çözüyorsunuz?
dukça stratejik bir konumdad›r. ‹lin Tekirda¤ liman- ‹limizde yaklafl›k olarak maden iflletmeleri ile
lar› ile Çorlu uluslararas› havaliman›na olan yak›nl›¤› birlikte 260 adet sanayi iflletmesi bulunmaktad›r.
ise dikkate de¤er di¤er güçlü yanlar›ndand›r. Tar›ma dayal› sanayi iflletmelerindeki en büyük
sorunlardan biri at›l kapasite sorunudur. Birçok
Edirne ilinin komflu ülkelerle ve komflu ülke çeltik, ya¤ ve un iflletmemiz maalesef yüzde 20-
illeriyle ekonomik iliflkileri nas›ld›r? 30 kapasite ile çal›flmaktad›r. Bu alanda yat›r›m
Komflu ülke Bulgaristan ve Yunanistan ile iliflkile- yapacaklar›n kararlar›n› bir daha gözden geçir-
rimiz her geçen gün artmaktad›r. Edirne Ticaret ve melerinde fayda olaca¤›n› düflünmekteyiz. Orga-
Sanayi Odas› taraf›ndan organize edilen iflbirli¤i se- nize Sanayi Bölgesinin sorunlar›na gelince ilk
yahatleri, ikili görüflmeler, konferans ve bilgilendir- baflta bölgedeki iflyerlerinin kullanacaklar› do¤al-
me toplant›lar› gibi faaliyetler ile amac›m›za ve he- gaz›n olmamas›, organize sanayi bölgesine ulafl›-
defimize uygun yönlendirme yap›lmaktad›r. Gelinen m› sa¤layan Havsa-Sülo¤lu-Lalapafla yolunun ar-
aflama ile ilgili somut bir örnek vermek gerekirse zulanan düzeyde olmamas›, OSB’de ar›tma tesi-
özellikle de Bulgaristan’›n Haskova, Yanbol ve Bur- sinin bulunmamas›n› sayabiliriz. Bu sorunlar› Va-
gaz kentlerinde iflbirli¤i yapt›¤›m›z kurulufllar ile or- lilik olarak mevcut imkan, kabiliyet ve öncelikle-
tak yürüttü¤ümüz Avrupa Birli¤i projelerinin, üyeleri- rimiz göz önünde bulundurularak çözme gayreti
mizin karfl› taraf ile iliflkilerinin geliflmesinde öncü içerisindeyiz.
rol oynamaktad›r. ‹nflaat, g›da, mobilya ve özellikle
tar›m makineleri alan›nda yayg›n iflbirli¤i mevcuttur. sanayi ve verimli topraklar› üzerinde yeflerecek güç-
G›da toptan sat›fl›, PVC kap›-pencere sistemleri, in- lü tar›msal üretim ile birlikte topyekun bir kalk›nma
flaat malzemeleri sat›fl›, mobilya imalat› gibi sektör- vizyonunu benimsemifltir. Bu unsurlar çerçevesinde
lerde faaliyet gösteren firmalar›m›z hâlihaz›rda Yuna- ilin kalk›nma konsepti Bölge Plan› vizyonu ile para-
nistan ve Bulgaristan’daki iflletmeleri ile ülke ekono- lel olarak; sürdürülebilir kalk›nma ilkeleri çerçevesin-
mimize katk› sa¤lamaktad›rlar. de, çevreye duyarl›, potansiyellerini de¤erlendiren
ve küresel ölçekte rekabet edebilirlik olarak ifade
‹lin kalk›nma konseptini anlat›r m›s›n›z? edilebilir.
Edirne ili sahip oldu¤u tarih turizmi potansiyeli,
sa¤l›k hizmetleri ve önemli stratejik konumu sebebi Üniversitenin ilin kalk›nmas›ndaki fonksiyonlar›
ile küresel ölçekte gelifltirilecek “marka kent” fonk- ve ekonomik hayatla iflbirli¤i ne düzeydedir?
siyonuna sahiptir. 92 y›l boyunca Osmanl› Devleti’ne Yaklafl›k 25 bin ö¤rencinin e¤itim gördü¤ü Trakya
baflkentlik yapm›fl olmas›, kültür ve tabiat varl›klar› Üniversitemiz yerel ve bölgesel kalk›nmaya katk›da
aç›s›ndan Bölgedeki eserlerin yaklafl›k yüzde 61’ini bulunmak üzere halka aç›k konferanslar vererek ve
bar›nd›rmas› ve dünyaca ünlü organizasyonlar› ile programlar düzenleyerek bilginin paylafl›lmas›n› tefl-
Edirne, ülke ve dünyan›n birçok yerinden zi- vik etmekte, ayr›ca Ar-Ge faaliyetlerinin gelifltirilme-
yaretçiyi bölgeye çekmektedir. Edir- si ve çeflitlendirilmesi ile bölgesel kalk›nmaya olum-
ne’de tarih turizminin geliflmesi, Böl- lu etki yapmaktad›r.
genin tümüne yay›lan festival, pana-
y›r ve flenliklerin turizm için bir girdi Trakya Kalk›nma Ajans›’n›n Edirne faaliyetleri
olarak kullan›lmas› ve Edirne’nin Yu- ile ilgili bilgi verir misiniz?
nanistan ve Bulgaristan’la olan s›n›r› Merkezi Tekirda¤ olmakla birlikte Edirne ‹li’nde
dikkate al›narak, uluslararas› gençlik de “Yat›r›m Destek Ofisi” kurulmufl ve faaliyetlerini
festivallerinin yap›laca¤› bir merkez bu ofis arac›l›¤› ile sürdürmektedir. Ajans bölge pla-
olarak de¤erlendirilmesi ile birlikte n›n› haz›rlayarak ilin mevcut durumunu ve po-
‹l’de kültürel turizm canland›r›- tansiyellerini saptam›flt›r. Edirne ilin-
larak, kentin uluslararas› den 111 proje baflvu-
bir çekim noktas› olmas› rusu ajansa sunul-
‹lin temel hedeflerinden- mufltur. Proje de¤er-
dir. Ancak ‹l sahip oldu- lendirme süreci de-
¤u bu marka kent vizyo- vam etmekte olup, uy-
nu ile birlikte sahip ol- gun görülen projelere
du¤u Organize Sanayi önümüzdeki aylarda
Bölgesi içinde gelifl- ajans taraf›ndan mali
tirilebilecek imalat destek sa¤lanacakt›r.
Mart 2011 KobiEfor 61