Page 60 - KobiEfor_Mart_2011
P. 60

AYIN KONU⁄U


































                  Edirne Valisi Gökhan Sözer ilin stratejik önemini vurgulad›:

                      AB’ye aç›lan kap›





                    Edirne ili sahip oldu¤u tarih turizmi potansiyeli, sa¤l›k hizmetleri ve
                      önemli stratejik konumu sebebi ile küresel ölçekte gelifltirilecek
                                      “marka kent” fonksiyonuna sahiptir.

                                       l      Söylefli: Deniz YANIKTAfi      l

           A       y›n konu¤u olarak Edirne Valisi Gökhan Sö-  den biri olarak kabul edilmektedir. ‹lde önde gelen
                   zer ile ilin bugünkü konumu ve geliflme
                                                            sektörler s›ras›yla; hizmet, tar›m ve sanayi sektörle-
                                                            ridir. ‹limiz yaklafl›k olarak 2.5 milyar dolarl›k gayri-
                   perspektifi üzerine yapt›¤›m›z söylefliyi
                                                            safi yurt içi hâs›la ile ekonomik potansiyel olarak ül-
                   okurlar›m›zla paylafl›yoruz:
                                                            kemiz ekonomisi içinde yüzde 0.73 oran›nda pay sa-
              Edirne ilinin Türkiye ekonomisindeki yeri     hibidir. Türkiye’de üretilen ayçiçe¤inin yüzde 30’u ve
              ve katk›s› nedir?                             çelti¤in yüzde 60’› Edirne’de üretilmektedir.
              Edirne tarihi kültürel varl›klar›, do¤al güzellikleri,
           tar›ma elveriflli toprak yap›s› ve Avrupa ile Asya ara-  ‹lin halen üretmekte oldu¤u büyük ölçekli
           s›ndaki geçifl bölgesinde yer alan co¤rafi konumu ile  projeler nelerdir, anlat›r m›s›n›z?
           nesiller boyunca önemli bir yerleflim yeri olmufltur.  ‹limiz ekonomisi tar›m a¤›rl›kl› oldu¤undan dolay›
           Günümüzde de ülkemizin kat›lmak için çaba harca-  yine en büyük yat›r›mlar da tar›m alanlar›nda yap›-
           d›¤› Avrupa Birli¤i’ne aç›lan kap› olarak stratejik  lan yat›r›mlard›r. Bunlar›n en büyükleri Hamzadere
           önemini sürdürmektedir. Edirne’nin Avrupa’y› ‹stan-  ve Çakmak Barajlar›’d›r. Her iki baraj da bitirildi¤in-
           bul üzerinden Do¤u ve Ortado¤u’ya ba¤layan yol   de ilimizdeki sulanabilir tar›m arazileri iki kat›na ç›-
           üzerinde olmas›, tar›m d›fl› etkinliklerinin de gelifl-  kacakt›r. Edirne merkezini en büyük iki ilçesi olan
           mesini sa¤lam›flt›r. Edirne bir s›n›r kenti olarak s›n›r  Uzunköprü ve Keflan’a ba¤layan ve Gelibolu’ya de-
           ötesi iflbirli¤inin gelifltirilmesine sa¤lad›¤› katk› aç›-  vam eden duble yol yat›r›m›n›n tamamlanmas› ilimi-
           s›ndan da önemli bir yer tutmaktad›r. Devlet Planla-  ze önemli bir hareketlilik kazand›racakt›r.
           ma Teflkilat›’n›n yapt›¤›, illerin ve bölgelerin sosyo-
           ekonomik geliflmifllik s›ralamas› araflt›rmas›nda 16.  ‹lin yat›r›mlar yönünden cazibesi nedir?
           s›rada yer alan Edirne, Türkiye’nin geliflmifl illerin-  Ekonomi günümüzde h›zl› bir flekilde geliflmekte

           60 KobiEfor Mart 2011
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65