Page 50 - KobiEfor_Mart_2011
P. 50
KAPAK
Pazarlama destek paketleri oluflturduk ve firmalar›n cak 5.000 TL de¤erindeki e-Dükkan Paketi veya
pazarlama kampanyalar› yapmas›na destek oluyo- 10.000 TL de¤erindeki e-Ma¤aza Paketi’nin finans-
ruz. Son olarak finansman ihtiyac›na yönelik Türki- man› için ‹fl Bankas›’ndan 12 ay vadeli ve “0” faizli
ye’nin en büyük bankalar›ndan ‹fl Bankas› ile birlik- olarak, di¤er E-ticaret paketleri için ise indirimli fa-
te e-ticarete girmek isteyen tüm firmalar için bir fi- iz oranlar›yla E-ticaret kredisi kullan›labilecek.
nansman deste¤i projesi bafllatt›k. Bu proje ile e-ti-
carete geçiflte ortaya ç›kan finansman ihtiyac›n›n da E-ticaret sitesi olmayan kalmayacak
karfl›lanmas› suretiyle KOB‹’lere büyük katk›lar sa¤- E-ticaret paketleriyle firmalar kendilerine ait ku-
layabilece¤imize inan›yoruz.” rumsal internet sitesi, bayi entegrasyonlu ürün te-
E-ticaret konusunda KOB‹’lerin önünü açmak dariki, kargo ve ödeme sistemleri bütünleflmesiyle
üzere gelifltirilen proje ile ‹fl Bankas›, E-ticaret site- mal ve hizmetlerini internet üzerinden sat›fla suna-
si kurmak isteyen firmalara kredi deste¤i sa¤l›yor. biliyor ve böylece online sat›fl/pazarlama uygulama-
Bu destek kapsam›nda Bilginet firmas›ndan al›na- lar› ile e-ticaret ma¤azalar›n› kurabiliyor.
F‹LLO
Yat›r›mlar›yla büyümeye devam ediyor
Fillo Genel Müdürü Serkan Akbudak, 2010 y›l›n›n bir y›l olacak. 2011 y›l›nda yine önümüze yüzde 35
3 flirketin (kargo, kurye ve lojistik) yönetsel olarak lik bir büyüme hedefi koyduk.” Akbudak, Fillo’nun
birleflmesinin ard›ndan kendilerinin içlerine sinerek genel bak›fl aç›s›n›n müflteriye özel elbise dikebil-
geçen bir y›l oldu¤unu söylüyor. Akbudak, “Tafl›d›- mek için ortaya koydu¤u tecrübe, çözüm sunmakta
¤›m›z hacimde 2010 y›l› boyunca 532 milyon kg-ds’ gösterdi¤i emek, güçlü alt yap›s› ve hizmet yelpa-
lere ulaflt›k, araç say›m›z› ve istihdam kapasitemizi zesindeki ürün çeflitlili¤i ile müflteri odakl› çal›flma
art›rd›k. Bununla birlikte teslimat nokta adedimiz anlay›fl› oldu¤unu kaydetti. Akbudak, “Bu y›l yine
ve teslimattaki h›z›m›z artt›. Bu at›l›m sayesinde, müflterinin beklentilerini düzenli olarak ölçerek özel
küresel krizinde etkileri nedeniyle lojistik sektörün- da¤›t›m ve hizmet modellerimiz üzerinde çal›flmaya
de daralma yaflan›rken sektörün genç flirketi Fillo devam edece¤iz” dedi.
olarak, bu zorlu dönemde ciromuzu yüzde 35 art›-
rarak kapatt›k. 2010 y›l› arfliv lojisti¤i, ask›l› tafl›ma-
c›l›k, fuar lojisti¤i, promosyon lojisti¤i ve proje lo-
jisti¤i gibi sektörde yenilik yaratacak bir çok lojis-
tik kurgusunun kalite olarak daha ileri tafl›nmas›
için tecrübe ve alt yap› olarak kendimize yat›r›m
yapt›¤›m›z bir y›l oldu. Ve kalite yolculu¤unda
önemli ad›mlar att›k. ‹SO Belgemizin yan›nda EFQM
Mükemmelik Modeli’nde Yetkinlik derecesine ulafl-
t›k. Markam›za yat›r›m yap›yoruz” dedi.
Serkan Akbudak, 2011 y›l› hedef ve beklentilerini
ise flöyle aç›klad›: “IT donan›m ve altyap› yat›r›mla-
r› yapaca¤›z, yat›r›mlar›m›z projelerimize göre flekil-
lenecek ve yeni yaz›l›mlar›m›za da devam edece¤iz.
2011’ de mevcut 16 crossdock merkezi say›m›za 10
adet crossdock merkezi daha eklemeyi ve ifl hacmi-
mizin büyümesine paralel olarak personel say›m›z›
yüzde 10-15 oran›nda art›rmay› planl›yoruz, marka
yat›r›m›m›z ayn› h›zla devam edecek. Depolar›m›zda
LV3 diye adland›r›lan bir program uyguluyoruz. fiu
an depolar›m›zda depolama program›m›zla birlikte,
barkod teknolojisi, tarret tracklar (ince vinç) ve
forklift’ler ve el terminalleri kullan›yoruz. Büyüyen
yap› ile birlikte ciddi PC yat›r›mlar›m›z oldu. Sürü-
cüsünden arac›n plakas›na dakika dakika takip ede-
bildi¤imiz bir nakliyat program›n›n kullan›lmas›yla
birlikte çok kuvvetli bir kontrol sistemine sahip ol-
duk. 2011 y›l› in house yaz›l›mlar›m›z› daha da art›r- Serkan Akbudak
d›¤›m›z, teknolojiye ve insana yat›r›m yapaca¤›m›z
50 KobiEfor Mart 2011