Page 48 - KobiEfor_Mart_2011
P. 48
KAPAK
ding A.fi. Yönetim Kurulu Baflkan Vekili Ali Kantur lerini sürekli olarak de¤ifltirme ve yenilemeye ge-
“Globalleflme ve Türkiye’de ‹novasyon Konusu Üze- reksinim duyduklar›n›, bu kapsamda inovasyonun
rine Teorik ve Pratik Yaklafl›mlar”, Bahçeflehir Üni- önemli oldu¤unu vurgulad›. Prof. Dr. Taner Berksoy,
versitesi ‹ktisadi ve ‹dari Bilimler Fakültesi Dekan› krizden ç›k›flta Türkiye ekonomisinin hem yüksek
Prof. Dr. Taner Berksoy “Türkiye Ekonomisi Yeni Bir büyüme h›z›, hem de görece düzgün olan kamu ma-
Testten Geçiyor”, Dünya Gazetesi Yazar› Rüfltü Boz- liyesi ve borçlanma performans› aç›s›ndan say›l›
kurt ise “Enformasyonda Parçalanma ve Analitik ekonomiler aras›nda yer ald›¤›n› ve Türkiye ekono-
Düflünce” bafll›kl› birer konuflma yapt›. Evren Ersü, misinin küresel kriz testinden iyi bir skorla ç›kt›¤›n›
Gama flirketlerindeki yap›land›rma sürecini, taahhüt belirtti.
sektöründe dönüfltürücü inovasyonun etkileri kap- Rüfltü Bozkurt ise parçalanm›fl bilgi ve analitik
sam›nda de¤erlendirdi. Ali Kantur, flirketlerin günü- düflüncenin önemi ve neden analitik güce dayal›
müzün h›zla de¤iflen rekabet ortam›na ayak uydur- dönüfltürücü inovasyonun öne ç›kaca¤› üzerine bir
mak için ürünlerini, hizmetlerini ve üretim yöntem- sunum gerçeklefltirdi.
B‹LG‹NET
Bilginet ve ‹fl Bankas› iflbirli¤iyle
KOB‹’lere E-Ticaret Kredisi
Türkiye’de e-ticaret denildi¤inde akla gelen ilk
firma olan Bilginet, Türkiye’nin köklü bankas› ‹fl
Bankas› ile birlikte dev bir projeye imza atarak, KO-
B‹’lerin iflini internete tafl›yor. Firmalar›n ifline inter-
netin gücünü katarak; sanal alemde yeni ve karl› bir
ifl kurmalar›n› ve dünyaya aç›lmalar›n› sa¤layan Bil-
ginet, Türkiye’nin köklü bankalar›ndan ‹fl Bankas›
ile büyük bir iflbirli¤ine gitti.
KOB‹’lerin e-ticarete geçifllerinde ne gibi prob-
lemler yaflad›klar› üzerine bir araflt›rma yapt›klar›n›
ifade eden Bilginet Genel Müdürü Ercüment Erdem;
flunlar› söyledi: “Bu araflt›rmaya göre; finansman,
adaptasyon sürecinin zor olaca¤›na iliflkin ön yarg›-
lar ve pazarlama gibi baz› alanlar›n ön plana ç›kt›-
¤›n› gördük. Ön yarg›lar› k›rmak ad›na her hafta flir-
ketimiz içerisinde düzenli e¤itimler vermeye baflla-
d›k. KOB‹’lere sanal ma¤aza yönetimini anlat›yoruz. Ercüment Erdem
48 KobiEfor Mart 2011