Page 62 - KobiEfor_Subat_2011
P. 62

OSB


                Klas
                                                             Akar: “‹MES, art›k iflletme kooperatifi
                                                                statüsünü kazand›. Firmalar›m›za
                                                               katmade¤er üretmek, KOB‹’lerimizi
                                                             güçlendirmek yönünde projeler üzerine
                                                              çal›fl›yoruz. Nisan ay›nda Suriye fiam
                                                            Fuar›’na kat›l›yoruz. Ortado¤u ve Körfez
                                                           ülkelerine ihracat›m›z› art›rmay› ve ‹MES’te
                                                              ortak bir sinerji oluflmas›n› istiyoruz.
                                                              ‹ran’a, Katar’a fuara gittik, Kuveyt’e
                                                             ifladamlar› heyetiyle gittik, gitmeye de
                                                                        devam edece¤iz.”

                                                           “‹MES, art›k iflletme kooperatifi statüsünü kazand›.
                                                           Böylece iflletme mant›¤›yla yönetme imkan› bulduk.
                                                           2011 y›l›nda ‹flletme Gelifltirme Birimimiz’i endüstri
                                                           mühendisi arkadafllar ile güçlendirdik. Firmalar›m›-
                                                           za katmade¤er üretmek, KOB‹’lerimizi güçlendirmek
                                                           yönünde projeler üzerine çal›fl›yoruz. ‹ran’a, Katar’a
           l Tak›m elbise: Ramsey, Damat                   fuara gittik, Kuveyt’e ifladamlar› heyetiyle gittik. fiu-
           l Gömlek: Ramsey, Bisse.                        bat ay›n›n bafl›nda 2011 WIN Fuarlar›’na kat›l›yoruz.
           Kravat: Avrupa çeflitlerini tercih ediyor. ‹talyan  Nisan ay›nda Suriye fiam Fuar›’na kat›l›yoruz. Bal-
                                                           kanlar, Türk Cumhuriyetleri ve Afrika pazar›na yöne-
           mal› özellikle Gucci, Burbery.                  lece¤iz. Rusya’dan Kuveyt’e kadar birçok ülkeye vi-
           l Kol dü¤mesi: Marka tercihi yok.               zeler kalkt›, Avrupa ülkelerinde bile Türk pasaportu
           l Kalem: Dupont, Cross.                         tafl›mak art›k rahat hale geldi, bu avantajlar› iyi de-
           l Parfüm: Gucci Guverni.                        ¤erlendirece¤iz. Suriye’ye demiryollar›n›n yap›lmas›
           l Araba: Mercedes E serisi.                     iki ülke aras›nda ticaret hacmini gelifltirecek. Orta-
           l Saat: Omega, Reymond.                         do¤u ve Körfez ülkelerine ihracat›m›z› art›raca¤›z.
                                                           Ortado¤u’da daha da iyi olaca¤›z. Sanayici kardefl-
                                                           lerimizle birlikteli¤i sa¤layal›m istiyoruz ve ‹MES’te
          makine ve metal sektöründe Türkiye’nin en büyük  ortak bir sinerji oluflmas›n› istiyoruz. ‹MES’in 22 bin
          tedarik merkezidir diyebiliriz. Türkiye’de üretilen  metrekare alan› ve 1500 metrekare alan› var. Bura-
          her makine ve metal sektörü ürününde bir flekilde  larda farkl›, ‹MES’e de¤er katacak, daha da zengin-
          katk›m›z vard›r. Bu haliyle kamu, belediyeler, Türk  lefltirecek projeleri hayata geçirece¤iz. Hem çevresi
          Silahl› Kuvvetleri ve özel sektör bizden yo¤un teda-  hem yaflant›s›yla buray› gelifltirecek projeler üzeri-
          rik sa¤l›yor. Ayr›ca ciddi bir ihracat portföyümüz var  ne çal›fl›yoruz.”
          ve biz bu merkezi dünyaya açmaya çal›fl›yoruz ve    ‹MES’te küresel kriz öncesi rakamlar› yakalad›k-
          yurtd›fl›nda da ilk akla gelen tedarik merkezi olabil-  lar›n›, iflyeri kiralar› ve eleman al›mlar›n›n dengelen-
          mek için büyük gayretlerimiz var. Kurumsal olarak  di¤ini, üretim seviyesinin yükseldi¤ini aktaran Akar,
          yurtd›fl›nda fuarlara kat›l›yor, pek çok uluslararas›  bölgede enerji tüketiminin 2008 rakamlar›n›n da
          sanayi heyetini ‹MES’te gezdiriyor, ikili toplant›lar  üzerine ç›kt›¤› müjdesini veriyor: “Fabrikalar, dö-
          yap›yoruz.”                                      kümhaneler çal›fl›yor, çift vardiya çal›flan fabrikala-
            ‹MES’te yapt›klar› yenilikleri ise flöyle özetliyor:  r›m›z mevcut.”

                                    DEN‹ZDEN LEVREK DE ÇIKSA!

           Bal›k tutmak kadar yemeyi de çok seven Akar, yemek ay›rmasa da bal›¤a özel bir düflkünlü¤ü var. Deniz
           bal›¤›n› tercih ediyor. Mevsimine göre levrek, lagos, karagözü, hamsi. Borsa Lokantas› ve Maltepe Küçük-
           yal›’daki Bal›kç› Lokantas›, Mabeyin favorileri aras›nda. “KobiEfor’u yak›ndan takip ediyorum ve ilgiyle
           okuyorum” diyen Kemal Akar, Sabah, Hürriyet, Zaman ve Dünya gazetelerini, ekonomi dergilerinden ise
           KobiEfor baflta olmak üzere Para, Aksiyon, Ekonomist, Capital’i ve basketbolla ilgili dergileri yak›ndan ta-
           kip etti¤ini kaydediyor. En sevdi¤i yazarlardan biri Necip Faz›l K›sakürek olan Akar’›n ekonomi ve strate-
           ji kitaplar› ilgisini çekiyor. En son Ahmet Davuto¤lu’nun kitaplar›n› alm›fl. Genelde klasik giyinmeyi tercih
           eden Akar’›n haftasonlar› ve tatillerde tek tercihi ise spor giyim. Türk kesimini tercih ediyor: “Yerli milli-
           yetçiyim, k›yafetlerimin yüzde 80’i yerlidir.”


          62 KobiEfor fiubat 2011
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67