Page 62 - KobiEfor_Subat_2011
P. 62
OSB
Klas
Akar: “‹MES, art›k iflletme kooperatifi
statüsünü kazand›. Firmalar›m›za
katmade¤er üretmek, KOB‹’lerimizi
güçlendirmek yönünde projeler üzerine
çal›fl›yoruz. Nisan ay›nda Suriye fiam
Fuar›’na kat›l›yoruz. Ortado¤u ve Körfez
ülkelerine ihracat›m›z› art›rmay› ve ‹MES’te
ortak bir sinerji oluflmas›n› istiyoruz.
‹ran’a, Katar’a fuara gittik, Kuveyt’e
ifladamlar› heyetiyle gittik, gitmeye de
devam edece¤iz.”
“‹MES, art›k iflletme kooperatifi statüsünü kazand›.
Böylece iflletme mant›¤›yla yönetme imkan› bulduk.
2011 y›l›nda ‹flletme Gelifltirme Birimimiz’i endüstri
mühendisi arkadafllar ile güçlendirdik. Firmalar›m›-
za katmade¤er üretmek, KOB‹’lerimizi güçlendirmek
yönünde projeler üzerine çal›fl›yoruz. ‹ran’a, Katar’a
l Tak›m elbise: Ramsey, Damat fuara gittik, Kuveyt’e ifladamlar› heyetiyle gittik. fiu-
l Gömlek: Ramsey, Bisse. bat ay›n›n bafl›nda 2011 WIN Fuarlar›’na kat›l›yoruz.
Kravat: Avrupa çeflitlerini tercih ediyor. ‹talyan Nisan ay›nda Suriye fiam Fuar›’na kat›l›yoruz. Bal-
kanlar, Türk Cumhuriyetleri ve Afrika pazar›na yöne-
mal› özellikle Gucci, Burbery. lece¤iz. Rusya’dan Kuveyt’e kadar birçok ülkeye vi-
l Kol dü¤mesi: Marka tercihi yok. zeler kalkt›, Avrupa ülkelerinde bile Türk pasaportu
l Kalem: Dupont, Cross. tafl›mak art›k rahat hale geldi, bu avantajlar› iyi de-
l Parfüm: Gucci Guverni. ¤erlendirece¤iz. Suriye’ye demiryollar›n›n yap›lmas›
l Araba: Mercedes E serisi. iki ülke aras›nda ticaret hacmini gelifltirecek. Orta-
l Saat: Omega, Reymond. do¤u ve Körfez ülkelerine ihracat›m›z› art›raca¤›z.
Ortado¤u’da daha da iyi olaca¤›z. Sanayici kardefl-
lerimizle birlikteli¤i sa¤layal›m istiyoruz ve ‹MES’te
makine ve metal sektöründe Türkiye’nin en büyük ortak bir sinerji oluflmas›n› istiyoruz. ‹MES’in 22 bin
tedarik merkezidir diyebiliriz. Türkiye’de üretilen metrekare alan› ve 1500 metrekare alan› var. Bura-
her makine ve metal sektörü ürününde bir flekilde larda farkl›, ‹MES’e de¤er katacak, daha da zengin-
katk›m›z vard›r. Bu haliyle kamu, belediyeler, Türk lefltirecek projeleri hayata geçirece¤iz. Hem çevresi
Silahl› Kuvvetleri ve özel sektör bizden yo¤un teda- hem yaflant›s›yla buray› gelifltirecek projeler üzeri-
rik sa¤l›yor. Ayr›ca ciddi bir ihracat portföyümüz var ne çal›fl›yoruz.”
ve biz bu merkezi dünyaya açmaya çal›fl›yoruz ve ‹MES’te küresel kriz öncesi rakamlar› yakalad›k-
yurtd›fl›nda da ilk akla gelen tedarik merkezi olabil- lar›n›, iflyeri kiralar› ve eleman al›mlar›n›n dengelen-
mek için büyük gayretlerimiz var. Kurumsal olarak di¤ini, üretim seviyesinin yükseldi¤ini aktaran Akar,
yurtd›fl›nda fuarlara kat›l›yor, pek çok uluslararas› bölgede enerji tüketiminin 2008 rakamlar›n›n da
sanayi heyetini ‹MES’te gezdiriyor, ikili toplant›lar üzerine ç›kt›¤› müjdesini veriyor: “Fabrikalar, dö-
yap›yoruz.” kümhaneler çal›fl›yor, çift vardiya çal›flan fabrikala-
‹MES’te yapt›klar› yenilikleri ise flöyle özetliyor: r›m›z mevcut.”
DEN‹ZDEN LEVREK DE ÇIKSA!
Bal›k tutmak kadar yemeyi de çok seven Akar, yemek ay›rmasa da bal›¤a özel bir düflkünlü¤ü var. Deniz
bal›¤›n› tercih ediyor. Mevsimine göre levrek, lagos, karagözü, hamsi. Borsa Lokantas› ve Maltepe Küçük-
yal›’daki Bal›kç› Lokantas›, Mabeyin favorileri aras›nda. “KobiEfor’u yak›ndan takip ediyorum ve ilgiyle
okuyorum” diyen Kemal Akar, Sabah, Hürriyet, Zaman ve Dünya gazetelerini, ekonomi dergilerinden ise
KobiEfor baflta olmak üzere Para, Aksiyon, Ekonomist, Capital’i ve basketbolla ilgili dergileri yak›ndan ta-
kip etti¤ini kaydediyor. En sevdi¤i yazarlardan biri Necip Faz›l K›sakürek olan Akar’›n ekonomi ve strate-
ji kitaplar› ilgisini çekiyor. En son Ahmet Davuto¤lu’nun kitaplar›n› alm›fl. Genelde klasik giyinmeyi tercih
eden Akar’›n haftasonlar› ve tatillerde tek tercihi ise spor giyim. Türk kesimini tercih ediyor: “Yerli milli-
yetçiyim, k›yafetlerimin yüzde 80’i yerlidir.”
62 KobiEfor fiubat 2011