Page 90 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 90
LOJ‹ST‹K
MNG, teknoloji merkezleriyle h›zland›
Türkiye lojistik pazar›n›n yenilikçi flirketi MNG Kargo, sektöründe
yeni bir ça¤ bafllatacak yat›r›mlar›na bir yenisini ekledi. Ankara, Ada-
na, Bursa ve ‹zmir’de faaliyete geçirilen ve ‹stanbul’da üç ayr› bölge-
de altyap› çal›flmalar› devam eden 7 Teknolojik Aktarma Merkezi ku-
ran MNG Kargo, otomasyon sistemiyle donat›lan yat›r›mla kargo ifllem- Aslan Kut
lerini art›k el de¤meden gerçeklefltirecek. Sektöründe bir ilk olan bu
yat›r›m sayesinde, kargolar h›zl›, zaman›nda, hatas›z ve hasars›z teslim edilecek. Ticari ak›fl›n h›zl› ve sa¤-
l›kl› gerçekleflmesini sa¤layacak bu sistem ile flirket, her aktarma merkezinde günde en az 2 saat zaman
tasarrufu sa¤layacak. MNG Kargo Genel Müdürü Aslan Kut, bugüne kadar, her bir aktarma merkezinde sa-
atte 3 bin 500 kargo ayr›flt›r›l›rken, otomasyon sistemi yat›r›m› sayesinde ayr›flt›r›lan kargo say›s›n›n sa-
atte 10 bin 500 adete yükseldi¤ini belirtti. Kut’un verdi¤i bilgiye göre, bu ileri teknolojiye yap›lan yat›r›m-
la, flirketin kargo iflleme h›z› ve kapasitesi yüzde 300 art›fl gösterdi.
Levent Birinci hedef müflteri memnuniyeti
Erdo¤an
Müflterilerinin taleplerini en yenilikçi yöntemlerle karfl›lamay›,
müflterilerinin olumlu veya olumsuz tüm geri bildirim hizmetlerini
gelifltirmek ve daha iyi hizmetler sunabilmek amac›yla Omsan Lo-
jistik, CRM (Customer Relationship Management) yaz›l›m›n› uygu-
lamaya ald›. CRM yaz›l›m› ile birlikte sat›fl projelerinin etkin takibi,
sat›fl sonras› takip, müflterilerle ilgili tüm bilgi ve aktivitelerin ko-
layl›kla izlenmesi, tüm müflteri temsilcilerinin müflteriye temas et-
ti¤i her noktada müflteri bilgisine hakim olmas› sa¤lan›yor. Ayr›ca
müflteri temsilcileri ile müflteriler aras›ndaki iletiflimin etkinli¤i de
artt›r›l›yor. ISO 10002:2004 Müflteri fiikâyetleri Yönetim Sistemi
Belgesi’ne sahip Omsan Lojistik, gelen her türlü öneri, flikâyet, ta-
lep ve itirazlar ile ilgili müflteriye ayn› gün dönüfl yaparak bilgi ve-
Latek Ambarl›’y› riyor ve en geç 5 ifl günü içeri-
lojistik üssü yapacak sinde çözüm önerisi ile birlikte
geri bildirimde bulunuyor. Om-
Latek Lojistik, Marmara'n›n ihra- san Lojistik Genel Müdürü Os-
cat kap›s› konumundaki Ambarl›’da man Küçükertan, müflteri iliflki-
yat›r›mlar›na devam ediyor. Latek leri yönetimi sürecinin düzenli
Lojistik’in, Temmuz ay›nda hayata olarak gözden geçirildi¤ini ve
geçirdi¤i Latek Ambarl› Lojistik Üs- gelifltirildi¤ini söyledi.
sü’nde, ikinci etap tamamlanmak
üzere. Yaklafl›k 20 milyon dolara
mal olmas› beklenen Latek Ambarl›
Lojistik Üssü hakk›nda bilgi veren Online Sürücü Kay›t Sistemi
Latek Lojistik Yönetim Kurulu Bafl- hayata geçiyor
kan› Levent Erdo¤an, tesisin uzak
do¤u pazar›n› Avrupa’ya, Avrupa ve UND ve TOBB iflbirli¤i ile gelifltirilen “Türkiye Online Sürücü
Amerika’y› da Ortado¤u ve Türki Kay›t Sistemi” devreye girmeye haz›rlan›yor. A¤›r vas›ta sürücü-
Cumhuriyetlere ba¤layacak bir tica- leri için tasarlanm›fl olan bu sistemle, dijital takograf verileri sü-
ret köprüsü olaca¤›n› söyledi. Türki- rüfl esnas›nda merkezi veritaban›na aktar›larak hem sürücülerin
ye’nin mallar›n› dünyaya rahat ve çal›flma performans› izlenebilecek, hem de ticari araç sürücü bil-
h›zl› bir flekilde satabilmesi için mis- gilerinin yer ald›¤› sektörel bir veritaban› oluflturulacak. Türki-
yon üstlendiklerini dile getiren Erdo- ye’nin önde gelen telematik firmalar› ile iflbirli¤i içerisinde ilerle-
¤an, “Türkiye'nin en büyük dolum yecek olan sistem; dijital takograf verilerinin araç sürüfl esnas›n-
depolar›n›n da yer ald›¤› tesisimizin da uzaktan merkezi veritaban›n aktar›m› için Mobiliz, Arvento,
tüm etaplar› tamamland›¤›nda; ürün Vektör gibi sektörün önde gelen temsilcilerinin yaz›l›mlar› ile bü-
birlefltirmeden etiketlemeye kadar tünleflik hale getirilecek. Bu firmalar, kendi kulland›klar› yaz›l›m-
ihracatç›n›n ihtiyaç duydu¤u her tür- lar üzerinden Türkiye Online Sürücü Kay›t Sistemine ulaflarak ve-
lü hizmeti karfl›layacak” dedi. rileri aktaracak.
90 KobiEfor Aral›k 2011