Page 62 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 62

CEO




                    OTOMOB‹L VE YAT
                     ÖZEL ‹LG‹ ALANI
             ‹ngilizlerin deyimiyle “simple man” (basit
           adam) olarak kendini tan›mlayan Genpower Yö-
           netim Kurulu Baflkan› Müjdat Uslu, ifl hayat› ve
           özel yaflam› aras›ndaki dengeyi yakalamay› bafla-
           ran isimlerden. Evli ve iki k›z babas› olan Uslu,
           hayat›n keyifli yanlar›n› da kaç›rm›yor. Arabalara
           ve yatlara karfl› özel ilgisi olan Uslu’nun bir oto-
           mobil galerisi, 2 de yat› mevcut: “‹ki tane tek-  üretim yap›p yapmama konusunda kendi aram›zda
           nem var. 13 metrelik yar›fl teknesi, Bodrum Cup  çok tart›flt›k. Bakt›k ki, Amerika’daki endüstri tekno-
           Yelken Yar›fllar›’nda y›llard›r hep birinci olur. Ora-  loji üretip satt›¤› için küçülmeye bafll›yor. Onun için
           da yar›flmak bambaflka bir zevk. Bir tane de ke-  iyi bir tercih olmayacakt› orada üretim yapmak. Biz
           yif için büyük teknemiz var. ‹flimle evliyim, iflime  de New Jarsey’de 13 bin metrekarelik büyük bir de-
           tutkuluyum ama onlara da zaman ay›rabiliyorum.  po alarak bir da¤›t›m a¤› oluflturmaya bafllad›k. 11
           Özellikle klasik spor otomobillere çok düflkü-  y›l önce üretime bafllad›¤›m›zda bu kadar büyüyece-
           nüm.”  Uslu, ayn› zamanda dünya devi el yap›m›  ¤imizi de öngörüyorduk. P›nar Makine’yi de befl pa-
           Alman Wiesmann’n›n Türkiye distribütörlü¤ünü   ram›z yokken kurdu¤umuzda, Türkiye’deki en büyük
           de yürütüyor.                                  bayisi olmay› hedefledik ve olduk da. Dolay›s›yla
             Genpower’in yeni fabrikas›n›n projelendirilme-  buray› kurarkenki hedefimiz de çok büyüktü. fiafl›r-
           sinden dekorasyonuna kadar her aflamas›na kat-  mad›m de¤il ama fluan 5 y›l sonra gelece¤im yeri de
           k› sa¤layan Uslu’nun, çevre peyzaj› ile de ilgili  biliyorum. Serseri kurflun gibi de¤il, hedefe uygun
           planlar› var: “ Hayvanlar› çok seviyorum. Önü-  ad›mlarla gidiyoruz.”
           müzdeki sene 70-80 bin metrekarelik bir alanda,  Sat›flla birlikte sektörde yaklafl›k 35 y›ll›k deneyi-
           ar›dan ata kadar çok çeflitli hayvanlar› bar›nd›ra-  mi olan Uslu’ya göre ifli iyi bilmek, ama ayr›ca mut-
           cak güzel bir hayvanat bahçesi yapaca¤›z. Hafta  laka, ifle sayg› ve sadakat da çok önemli: “Bizim
           sonlar› isteyenin gelip dinlenebilece¤i, piknik  yapt›¤›m›z ifl tamamen üretim de¤il, yüzde 70 sat›n
           alanlar› ve çiçek havuzlar›yla da fabrika alan›na  alma ve yüzde 100 de satma kabiliyeti isteyen bir ifl.
           farkl› bir güzellik kataca¤›z.”                Sat›n almay› iyi, sat›fl› da güzel yap›yorsan›z büyü-
                                                          yebiliyorsunuz.”
          al›r. Bunun sonucu olarak jeneratör grubunda 3 y›l
          garanti dönemini bafllatarak dünyada bir ilke daha  Ekibi uzman, baflar›s› yönetim kurulu
          imza atar.                                        Baflar›n›n bir di¤er s›rr› da ekipten geliyor. Son iki
                                                          y›ld›r kardefllerini de ekibe dahil eden Uslu, flirketin
            Baflar› anahtar› hedefe odaklanmad›r           dinamizmine ve dokusuna uyan kiflilerle çal›flmay›
            Genpower’›n 11 y›lda ulaflt›¤› bu baflar›n›n s›rr›n›  tercih ediyor. “Tekne küçükken ufak bir manevrayla
          Müjdat Uslu’dan dinleyelim: “Sat›fl sonras› hizmet  yön verebiliyorsunuz, fakat büyüdükçe direksiyonu
          gerektiren dayan›kl› tüketim mal› üretiyor ve sat›yo-  çevirseniz bile uzun bir süre yön veremiyorsunuz”
          ruz. Dünyadaki rakiplerimizse hepsi yüz y›ll›k firma-  diyen Uslu, bu nedenle iflinde uzman ciddi bir yöne-
          lar, biz 11 y›ll›k firmay›z ama onlar›n baflar›yla yap-  tim kurulu ile çal›fl›yor. Yönetim kurulunda D›fl Tica-
          t›klar›n› da kopyalamak, pefllerinden gitmek gereki-  ret ve Gümrüklerden Sorumlu Eski Devlet Bakan›
          yordu. Bundan hareketle ilk yat›r›m olarak Singa-  Kürflad Tüzmen, y›llarca T‹M Baflkanl›¤› yapan O¤uz
          pur’da bir da¤›t›m a¤› kurduk. Singapur’a ba¤l› ola-  Sat›c›, Vak›flar Bankas› Eski Genel Müdürü Ahmet
          rak Bangladefl, Vietnam, Endonezya ve Hindistan’da  Kaçar, Opel ve Renault Mais’da Genel Müdür olarak
          showroomlar açt›k. Ard›ndan o bölgedeki rekabetin  çal›flm›fl ‹skender Ar›oba gibi isimler yer al›yor:
          koyulu¤undan dolay› daha yak›n bir yerde üretim   “Bir karar› 7-8 kiflinin süzgecinden geçirdi¤iniz za-
          yapma gere¤i do¤du. O zaman da                  man, bazen size muhalif görüfllere bile onay verme
          Çin’de fabrika kurma projesi geliflti.           durumunda kal›yorsunuz. O zaman daha az yanl›fl
          Çin’de fabrikam›z› kurduk. Orta Do-                     yap›yorsunuz. Yönetim kurulunun karar›yla
          ¤u ve Afrika ülkeleri ise genelde Av-                     hareket etmek  gerekiyor. Ama burada
          rupa’da üretilmifl ürünleri tercih edi-                         dikkat edilmesi gereken bir nokta
          yor. Bu sefer de bizim bir ‘made in                            var: Yönetim kurullar›n› ‘zaten ben
          europa’ markas› bulmam›z gerekti.                             bunlar› biliyorum’ diye görmeye
          Bu mant›kla da gidip Almanya’da bir                           bafllad›¤›n›z zaman bütün kararlar›
          fabrika kurduk. K›ta olarak, kald› bir                        yine siz veriyorsunuz, onlara sade-
          Amerika. Avustralya’ya zaten Singa-                           ce para ödüyorsunuz. Bu yanl›fllar›
          pur’dan eriflebiliyoruz. Amerika’da                            yapmamaya gayret ediyoruz.”

          62 KobiEfor Aral›k 2011
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67