Page 62 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 62
CEO
OTOMOB‹L VE YAT
ÖZEL ‹LG‹ ALANI
‹ngilizlerin deyimiyle “simple man” (basit
adam) olarak kendini tan›mlayan Genpower Yö-
netim Kurulu Baflkan› Müjdat Uslu, ifl hayat› ve
özel yaflam› aras›ndaki dengeyi yakalamay› bafla-
ran isimlerden. Evli ve iki k›z babas› olan Uslu,
hayat›n keyifli yanlar›n› da kaç›rm›yor. Arabalara
ve yatlara karfl› özel ilgisi olan Uslu’nun bir oto-
mobil galerisi, 2 de yat› mevcut: “‹ki tane tek- üretim yap›p yapmama konusunda kendi aram›zda
nem var. 13 metrelik yar›fl teknesi, Bodrum Cup çok tart›flt›k. Bakt›k ki, Amerika’daki endüstri tekno-
Yelken Yar›fllar›’nda y›llard›r hep birinci olur. Ora- loji üretip satt›¤› için küçülmeye bafll›yor. Onun için
da yar›flmak bambaflka bir zevk. Bir tane de ke- iyi bir tercih olmayacakt› orada üretim yapmak. Biz
yif için büyük teknemiz var. ‹flimle evliyim, iflime de New Jarsey’de 13 bin metrekarelik büyük bir de-
tutkuluyum ama onlara da zaman ay›rabiliyorum. po alarak bir da¤›t›m a¤› oluflturmaya bafllad›k. 11
Özellikle klasik spor otomobillere çok düflkü- y›l önce üretime bafllad›¤›m›zda bu kadar büyüyece-
nüm.” Uslu, ayn› zamanda dünya devi el yap›m› ¤imizi de öngörüyorduk. P›nar Makine’yi de befl pa-
Alman Wiesmann’n›n Türkiye distribütörlü¤ünü ram›z yokken kurdu¤umuzda, Türkiye’deki en büyük
de yürütüyor. bayisi olmay› hedefledik ve olduk da. Dolay›s›yla
Genpower’in yeni fabrikas›n›n projelendirilme- buray› kurarkenki hedefimiz de çok büyüktü. fiafl›r-
sinden dekorasyonuna kadar her aflamas›na kat- mad›m de¤il ama fluan 5 y›l sonra gelece¤im yeri de
k› sa¤layan Uslu’nun, çevre peyzaj› ile de ilgili biliyorum. Serseri kurflun gibi de¤il, hedefe uygun
planlar› var: “ Hayvanlar› çok seviyorum. Önü- ad›mlarla gidiyoruz.”
müzdeki sene 70-80 bin metrekarelik bir alanda, Sat›flla birlikte sektörde yaklafl›k 35 y›ll›k deneyi-
ar›dan ata kadar çok çeflitli hayvanlar› bar›nd›ra- mi olan Uslu’ya göre ifli iyi bilmek, ama ayr›ca mut-
cak güzel bir hayvanat bahçesi yapaca¤›z. Hafta laka, ifle sayg› ve sadakat da çok önemli: “Bizim
sonlar› isteyenin gelip dinlenebilece¤i, piknik yapt›¤›m›z ifl tamamen üretim de¤il, yüzde 70 sat›n
alanlar› ve çiçek havuzlar›yla da fabrika alan›na alma ve yüzde 100 de satma kabiliyeti isteyen bir ifl.
farkl› bir güzellik kataca¤›z.” Sat›n almay› iyi, sat›fl› da güzel yap›yorsan›z büyü-
yebiliyorsunuz.”
al›r. Bunun sonucu olarak jeneratör grubunda 3 y›l
garanti dönemini bafllatarak dünyada bir ilke daha Ekibi uzman, baflar›s› yönetim kurulu
imza atar. Baflar›n›n bir di¤er s›rr› da ekipten geliyor. Son iki
y›ld›r kardefllerini de ekibe dahil eden Uslu, flirketin
Baflar› anahtar› hedefe odaklanmad›r dinamizmine ve dokusuna uyan kiflilerle çal›flmay›
Genpower’›n 11 y›lda ulaflt›¤› bu baflar›n›n s›rr›n› tercih ediyor. “Tekne küçükken ufak bir manevrayla
Müjdat Uslu’dan dinleyelim: “Sat›fl sonras› hizmet yön verebiliyorsunuz, fakat büyüdükçe direksiyonu
gerektiren dayan›kl› tüketim mal› üretiyor ve sat›yo- çevirseniz bile uzun bir süre yön veremiyorsunuz”
ruz. Dünyadaki rakiplerimizse hepsi yüz y›ll›k firma- diyen Uslu, bu nedenle iflinde uzman ciddi bir yöne-
lar, biz 11 y›ll›k firmay›z ama onlar›n baflar›yla yap- tim kurulu ile çal›fl›yor. Yönetim kurulunda D›fl Tica-
t›klar›n› da kopyalamak, pefllerinden gitmek gereki- ret ve Gümrüklerden Sorumlu Eski Devlet Bakan›
yordu. Bundan hareketle ilk yat›r›m olarak Singa- Kürflad Tüzmen, y›llarca T‹M Baflkanl›¤› yapan O¤uz
pur’da bir da¤›t›m a¤› kurduk. Singapur’a ba¤l› ola- Sat›c›, Vak›flar Bankas› Eski Genel Müdürü Ahmet
rak Bangladefl, Vietnam, Endonezya ve Hindistan’da Kaçar, Opel ve Renault Mais’da Genel Müdür olarak
showroomlar açt›k. Ard›ndan o bölgedeki rekabetin çal›flm›fl ‹skender Ar›oba gibi isimler yer al›yor:
koyulu¤undan dolay› daha yak›n bir yerde üretim “Bir karar› 7-8 kiflinin süzgecinden geçirdi¤iniz za-
yapma gere¤i do¤du. O zaman da man, bazen size muhalif görüfllere bile onay verme
Çin’de fabrika kurma projesi geliflti. durumunda kal›yorsunuz. O zaman daha az yanl›fl
Çin’de fabrikam›z› kurduk. Orta Do- yap›yorsunuz. Yönetim kurulunun karar›yla
¤u ve Afrika ülkeleri ise genelde Av- hareket etmek gerekiyor. Ama burada
rupa’da üretilmifl ürünleri tercih edi- dikkat edilmesi gereken bir nokta
yor. Bu sefer de bizim bir ‘made in var: Yönetim kurullar›n› ‘zaten ben
europa’ markas› bulmam›z gerekti. bunlar› biliyorum’ diye görmeye
Bu mant›kla da gidip Almanya’da bir bafllad›¤›n›z zaman bütün kararlar›
fabrika kurduk. K›ta olarak, kald› bir yine siz veriyorsunuz, onlara sade-
Amerika. Avustralya’ya zaten Singa- ce para ödüyorsunuz. Bu yanl›fllar›
pur’dan eriflebiliyoruz. Amerika’da yapmamaya gayret ediyoruz.”
62 KobiEfor Aral›k 2011