Page 44 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 44

HABER



          Bas›n reklam vereniyle buluflmas›

          Reklam katmade¤eri




          art›yor





          Bas›n ‹lan Kurumu’nun  50. kurulufl
          y›ldönümü etkinlikleri çerçevesinde
          düzenlenen “Türk Bas›n› Reklamc›s›yla
          Bulufluyor-Gelece¤in Medyas›na
          Haz›rl›k Projesi”nin finali ‹stanbul’da
          gerçeklefltirildi.




         B      as›n ‹lan Kurumu’nun 50. kurulufl y›ldönümü  kat›ld›. Böylece 7 bölgede 44 flehri kapsayan proje
                etkinli¤i olarak “Türk Bas›n› Reklamc›s›yla
                                                          tamamland›.
                Bulufluyor-Gelece¤in Medyas›na Haz›rl›k Pro-
                                                             ‹stanbul’daki etkinlikte Bas›n ‹lan Kurumu Genel
                jesi”nin finali 17 Kas›m 2011 tarihinde ‹stan-
          bul’da gerçeklefltirildi. Amaç, yerel bas›n baflta ol-  Müdürü Mehmet Atalay, flöyle konufltu: “Amac›m›z,
                                                          bas›n›n hem iyi üretmesini sa¤lamak, hem onlara
          mak üzere medyan›n kaynak sorununun çözümü idi.  sa¤lam ve yeni kaynaklar üretmektir. Bas›n çal›flan-
          Toplant›y› KobiEfor Dergisi Genel Koordinatörü Nur-  lar›n›n maafllar›n›n düflük olmas›, sigorta sorunlar›-
          dan Sönmez de izledi.                           n›n çözülmesi konusunda daha iyi noktalara gele-
            Toplant›lar daha önce 6 bölgeden 36 ilin kat›l›-  cek. Bütün amac›m›z özgür bir bas›n›n oluflmas›d›r.
          m›yla Gaziantep, ‹zmir, Trabzon, Antalya, Konya ve  ‹nand›¤›n› yazabilen ve düflüncelerini ifade edebilen,
          Diyarbak›r’da gerçeklefltirildi. ‹stanbul toplant›s›na;  asla flantaja ve yalan habere baflvurmayan bir bas›n
          çevre illerden gazeteciler, ifladamlar›, reklam sektö-  istiyoruz. Türk bas›n›n›, reklamc›s›yla bulufltural›m,
          rünün aktörleri, kamunun ilan ve reklam verenleri  reklam verme ve alma yöntemlerini birlikte konufla-
                                                          l›m tart›flal›m, diye bu seminerleri düzenledik.”
                                                             Reklam yerellefliyor
                                                             Marketing Türkiye Genel Yay›n Yönetmeni Günse-
                                                          li Özen Ocako¤lu da yerel medyan›n öneminin son
                                                          y›llarda ciddi bir flekilde anlafl›ld›¤›n› vurgulad›.  ‹s-
                                                          tanbul’daki firmalar›n yerel medyaya reklam verme-
                                                          ye bafllamas›, bunun en önemli göstergesidir dedi.
                                                             Reklam Verenler Derne¤i Baflkan› Ahmet Pura,
                                                          dünyada reklam yat›r›mlar›n›n yüzde 8 artaca¤›n› ön-
                        Mehmet                            görerek Türkiye reklam pastas›n›n 2015 y›l›nda 5
                         Atalay              Ahmet Pura
                                                          milyar 800 milyon dolar büyüklü¤e ulaflaca¤›n› söy-
                                                          ledi. Pura, sektörün geliflimi için 3 öneride bulundu:
                                                             1- Reyting ölçümleri tek çat› alt›nda olsun.
                                                             2- Tüketici yeniden tan›mlanmal›.
                                                             3- Yerel medyan›n güçlendirilmesi genele fayda
                                                          sa¤layacakt›r.
                                                             ‘‹nternet Para Kazand›r›r m›?’ konulu sunum
                                                          gerçeklefltiren Dijital Büro ‹stanbul Genel Müdürü
                                                          U¤ur fieker ise  Türkiye’nin internet reklam›nda ca-
                                                          zibe merkezi olmaya bafllad›¤›n› söyledi. fieker,
                                                          “Dijital reklam harcamas›nda en h›zl› büyüyen 2.
                                                          ülkeyiz. Türkiye’de internet reklamc›l›¤›n›n toplam
                    Günseli Özen
                                             U¤ur fieker   yat›r›mlardan ald›¤› pay yüzde 12- 13 seviyesinde-
                       Ocako¤lu
                                                          dir” dedi.
          44 KobiEfor Aral›k 2011
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49