Page 140 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 140

OSB’LER VE KSS’LER                                           Volkswagen Ticari Araç’›n
                                                                         katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r

                                                                          http://ticariarac.vw.com.tr

                                 Türkiye’nin ticaret ve yaflam merkezi
                   YEDPA Ticaret Merkezi




           Y      EDPA Ticaret Merkezi, ‹stan-                          s›nda kullan›lan yedek parçalar›n yerli-
                                                                        lefltirilmesi, ülkemizde üretilen araç
                  bul’un oto yedek parça mer-
                                                                        say›s› art›kça oransal olarak oldukça
                  kezidir. YEDPA Yönetim Ku-
                  rulu Baflkan› Salih Sami At›l-
                                                                        oldukça güçlü bir yan sanayiye sahip-
           gan, baz› eksiklerine ra¤men YEDPA                           azalm›flt›r. Türkiye altyap› olarak da
           Ticaret Merkezi’nin 2 bin 250 iflyeri ve 10 binin üs-  tir, bu imkanlar yeterince kullan›lmamaktad›r.”
           tünde istihdam kapasitesiyle mono blok sistem bina  Türkiye’de sat›lan bütün otomotiv markalar›, a¤›rl›k-
           olarak Türkiye’nin en büyüklerinden oldu¤unu söy-  l› Avrupa Birli¤i ülkeleri olmak üzere yabanc› ülkele-
           lüyor. Kapal› alanda, üstünden kamyonlar›n yük ta-  re aittir. Otomotiv sektöründeki büyümenin bu ana
           fl›nabildi¤i 10 caddesi bulunan Merkez’in katlar› ara-  üretici ve distribütör firmalar ve onlar›n ba¤lant›l› ifl-
           s›nda asansör ba¤lant›lar›, ticari iflletmelerin ihtiyaç  letmeleri etraf›nda yo¤unlaflm›flt›r. Sektör içerisinde-
           duyabilece¤i bankalar, nakliye flirketleri, posta mer-  ki di¤er iflletmeler pazar paylar›n› art›ramam›flt›r. ‹t-
           kezi vb. gibi her türlü hizmet birimi bulunuyor.  hal parçalar›n kullan›m oran› oldukça yüksektir. Ül--
           At›lgan, YEDPA’n›n a¤›rl›kl› oto yedek parça ifli ol-  kemizde kaynaklar direkt ve dolayl› bir flekilde mar-
           makla birlikte son y›llarda ses, duman üretmeyen,  ka sahibi ülkelere gitmektedir. Bunun pek çok nede-
           çevreyi kirletmeyen her türlü ticari iflletmeye de ka-  ni olmakla beraber ana etken tekelci yap›lanmalar
           p›lar›n› açm›fl bir ticaret ve yaflam merkezi oldu¤u-  ve pazar› kontrol alt›nda tutma çabalar›d›r. At›l-
           nun alt›n› çiziyor. YEDPA Ticaret Merkezi’nin maliyet  gan’›n çizdi¤i sektör foto¤raf› böyledir.
           yaklafl›ml› ticari faaliyette bulunan di¤er sektörler  At›lgan flunlar› da dile getiriyor: “YEDPA Ticaret Mer-
           aç›s›ndan da bir cazibe merkezi durumunda oldu¤u-  kezi’ndeki iflletmelerin büyük ço¤unlu¤unu olufltu-
           nu anlatan At›lgan, “En önemli eksi¤i kendisini ye-  ran ba¤›ms›z yedek parçac›lar ve ülkemizde say›lar›
           terince tan›tamam›fl olmas›d›r” diyor.            100 binli rakamlarla konuflulan ba¤›ms›z servisler,
           At›lgan, kendi sektörlerinde var olan baz› yap›sal so-  tamirhaneler ve bunlarla ba¤lant›l› çal›flan di¤er kü-
           runlar› flöyle vurguluyor:  “Ülkemizde de dünyadaki  çük iflletmeler aç›s›ndan durum çok iyi de¤ildir. Ül-
           geliflmelere paralel olarak otomotiv sektörü son y›l-  kemizde pazar büyümüfl olmas›na ra¤men bu ifllet-
           larda çok önemli geliflmeler göstermifltir. Global  meler büyüyememifl hatta pazar pay› kaybetmifller-
           markalar›n, ülkemizin pazar potansiyeli, kaliteli ve  dir.  Son ekonomik s›k›nt›larda bu iflletmeler adeta
           Avrupa ülkelerine göre daha ucuz iflgücü , co¤rafi  yaflam savafl› vermektedirler. Bu konuda tedbirler
           avantajlar› gibi nedenlerle baz› markalar›n› üretmek  al›nmazsa yüksek bir istihdam alan› oluflturan bu ifl-
           için merkez seçmeleri,  Türkiye’de otomotiv sektörü-  letmelerde çal›flan binlerce insan›m›z iflsizler ordusu-
           nü 2000’li y›llar›n yar›s›ndan sonra en fazla ihracat  na kat›lacaklard›r.”
           yap›lan birincil sektör durumuna getirmifltir. Bu du-  YEDPA Ticaret Merkezi sunmufl oldu¤u güvenli or-
           rum sektör çal›flanlar› olarak gurur verici bir durum  tam ve ticari faaliyetler için gerekli tüm hizmetlerin
           olarak kabul edilmektedir. Bütün olumlu geliflmele-  ayn› bina içerisinde verilebiliyor olmas›yla önemlidir.
           rine ra¤men ülkemizde otomotiv sektörüyle ilgili bir  Salih Sami At›lgan, YEDPA etraf›ndaki yo¤un yap›lafl-
           yol haritas› bugün de yoktur. Sektörde yüksek kat-  madan dolay› TEM’le direk ba¤lant› istediklerini de
           made¤er sa¤layan üretilen araçlarda ve sat›fl sonra-  sözlerine ekliyor.





















           138  KobiEfor Ocak 2011
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145