Page 140 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 140
OSB’LER VE KSS’LER Volkswagen Ticari Araç’›n
katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
http://ticariarac.vw.com.tr
Türkiye’nin ticaret ve yaflam merkezi
YEDPA Ticaret Merkezi
Y EDPA Ticaret Merkezi, ‹stan- s›nda kullan›lan yedek parçalar›n yerli-
lefltirilmesi, ülkemizde üretilen araç
bul’un oto yedek parça mer-
say›s› art›kça oransal olarak oldukça
kezidir. YEDPA Yönetim Ku-
rulu Baflkan› Salih Sami At›l-
oldukça güçlü bir yan sanayiye sahip-
gan, baz› eksiklerine ra¤men YEDPA azalm›flt›r. Türkiye altyap› olarak da
Ticaret Merkezi’nin 2 bin 250 iflyeri ve 10 binin üs- tir, bu imkanlar yeterince kullan›lmamaktad›r.”
tünde istihdam kapasitesiyle mono blok sistem bina Türkiye’de sat›lan bütün otomotiv markalar›, a¤›rl›k-
olarak Türkiye’nin en büyüklerinden oldu¤unu söy- l› Avrupa Birli¤i ülkeleri olmak üzere yabanc› ülkele-
lüyor. Kapal› alanda, üstünden kamyonlar›n yük ta- re aittir. Otomotiv sektöründeki büyümenin bu ana
fl›nabildi¤i 10 caddesi bulunan Merkez’in katlar› ara- üretici ve distribütör firmalar ve onlar›n ba¤lant›l› ifl-
s›nda asansör ba¤lant›lar›, ticari iflletmelerin ihtiyaç letmeleri etraf›nda yo¤unlaflm›flt›r. Sektör içerisinde-
duyabilece¤i bankalar, nakliye flirketleri, posta mer- ki di¤er iflletmeler pazar paylar›n› art›ramam›flt›r. ‹t-
kezi vb. gibi her türlü hizmet birimi bulunuyor. hal parçalar›n kullan›m oran› oldukça yüksektir. Ül--
At›lgan, YEDPA’n›n a¤›rl›kl› oto yedek parça ifli ol- kemizde kaynaklar direkt ve dolayl› bir flekilde mar-
makla birlikte son y›llarda ses, duman üretmeyen, ka sahibi ülkelere gitmektedir. Bunun pek çok nede-
çevreyi kirletmeyen her türlü ticari iflletmeye de ka- ni olmakla beraber ana etken tekelci yap›lanmalar
p›lar›n› açm›fl bir ticaret ve yaflam merkezi oldu¤u- ve pazar› kontrol alt›nda tutma çabalar›d›r. At›l-
nun alt›n› çiziyor. YEDPA Ticaret Merkezi’nin maliyet gan’›n çizdi¤i sektör foto¤raf› böyledir.
yaklafl›ml› ticari faaliyette bulunan di¤er sektörler At›lgan flunlar› da dile getiriyor: “YEDPA Ticaret Mer-
aç›s›ndan da bir cazibe merkezi durumunda oldu¤u- kezi’ndeki iflletmelerin büyük ço¤unlu¤unu olufltu-
nu anlatan At›lgan, “En önemli eksi¤i kendisini ye- ran ba¤›ms›z yedek parçac›lar ve ülkemizde say›lar›
terince tan›tamam›fl olmas›d›r” diyor. 100 binli rakamlarla konuflulan ba¤›ms›z servisler,
At›lgan, kendi sektörlerinde var olan baz› yap›sal so- tamirhaneler ve bunlarla ba¤lant›l› çal›flan di¤er kü-
runlar› flöyle vurguluyor: “Ülkemizde de dünyadaki çük iflletmeler aç›s›ndan durum çok iyi de¤ildir. Ül-
geliflmelere paralel olarak otomotiv sektörü son y›l- kemizde pazar büyümüfl olmas›na ra¤men bu ifllet-
larda çok önemli geliflmeler göstermifltir. Global meler büyüyememifl hatta pazar pay› kaybetmifller-
markalar›n, ülkemizin pazar potansiyeli, kaliteli ve dir. Son ekonomik s›k›nt›larda bu iflletmeler adeta
Avrupa ülkelerine göre daha ucuz iflgücü , co¤rafi yaflam savafl› vermektedirler. Bu konuda tedbirler
avantajlar› gibi nedenlerle baz› markalar›n› üretmek al›nmazsa yüksek bir istihdam alan› oluflturan bu ifl-
için merkez seçmeleri, Türkiye’de otomotiv sektörü- letmelerde çal›flan binlerce insan›m›z iflsizler ordusu-
nü 2000’li y›llar›n yar›s›ndan sonra en fazla ihracat na kat›lacaklard›r.”
yap›lan birincil sektör durumuna getirmifltir. Bu du- YEDPA Ticaret Merkezi sunmufl oldu¤u güvenli or-
rum sektör çal›flanlar› olarak gurur verici bir durum tam ve ticari faaliyetler için gerekli tüm hizmetlerin
olarak kabul edilmektedir. Bütün olumlu geliflmele- ayn› bina içerisinde verilebiliyor olmas›yla önemlidir.
rine ra¤men ülkemizde otomotiv sektörüyle ilgili bir Salih Sami At›lgan, YEDPA etraf›ndaki yo¤un yap›lafl-
yol haritas› bugün de yoktur. Sektörde yüksek kat- madan dolay› TEM’le direk ba¤lant› istediklerini de
made¤er sa¤layan üretilen araçlarda ve sat›fl sonra- sözlerine ekliyor.
138 KobiEfor Ocak 2011