Page 115 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 115
S ucu¤u, lokumu, kayma¤›, yumurtas› ve kicili¤ini art›r›c› bir rol oynuyor” diye konufluyor.
mermeriyle markalaflan Afyonkarahisar,
Teflvikten yararlan›yor
jeotermal turizm ve genel olarak önemli
at›l›mlar gerçeklefltirdi¤i tar›m›yla öne ç›k›-
Afyonkarahisar’›n 2004 y›l›nda teflvik kapsam›na
yor. ‹ldeki termal tesislere her geçen gün
bir yenisi ekleniyor. Jeotermal serac›l›k konusunda- al›nmas› flehrin kalk›nmas› aç›s›ndan dönüm nokta-
s› olmufl. Vali ‹mga, flöyle devam ediyor: “5084 Sa-
da geliflen ilde geleneksel sektörler de h›zl› bir de- y›l› Teflvik Kanunu’nun ilimize oluflturdu¤u katmade-
¤iflim içerisinde. Et ticareti yerini entegre et ve su- ¤ere bak›ld›¤› zaman; 21 flirket kurulmufl (11’i tu-
cuk tesislerine, blok mermer yerini katmade¤eri yük- rizm), 3 bin 580 kiflilik istihdam alan› oluflturulmufl
sek Ar-Ge ürünlerine b›rak›yor. Afyonkarahisar’›n ün- ve 139 milyon TL + 20 milyon dolar yat›r›m tutar›na
lü mermercileri elde ettikleri bilgi ve sermaye biriki- ulafl›lm›flt›r. Hazine’ye ait tafl›nmazlar›n bedelsiz
miyle bütün Türkiye genelinde ocak aç›yor ve mer- devriyle ilgili olarak iller baz›nda s›ralamalara bak›l-
mer iflliyor. d›¤› zaman en fazla talebin ilimizden geldi¤i görül-
Co¤rafi aç›dan da stratejik öneme sahip Afyonka- müfltür. Özellikle termal turizm alan›nda yat›r›m yap-
rahisar, birçok ile giden yollar›n geçifl noktas›nda mak isteyen özel teflebbüse arazi tahsisleri yap›lm›fl,
yer al›yor. Dört ayr› demiryolu hatt›n›n birleflti¤i nok- turizm teflviklerinin uygulamas› yönünde de her tür-
tada bulunan tek il merkezi olan Afyonkarahisar’›n lü kolayl›klar sa¤lanm›flt›r.”
rekabet gücünün, 9. Kalk›nma Plan›’nda ve Hükü-
met Eylem Plan›’nda yer alan Ankara-Polatl›-Afyon- Kuzey Ege Kalk›nma Ajans›
‹zmir hatt› güzergahl› h›zl› tren projesi sayesinde bölgeyi gelifltirecek
artmas› bekleniyor. 2010 y›l›nda bafllan›lmas› hedef- Kütahya merkezli oluflturulan ve Afyonkarahisar,
lenen projenin 2015 y›l› sonunda bitirilmesi planla- Kütahya, Manisa ve Uflak illerini kapsayan Kuzey
n›yor. Proje bitti¤inde Afyon’dan ‹zmir’e 2 saatte, Ege Kalk›nma Ajans›’n›n kuruldu¤unu da aktaran ‹m-
Ankara’ya ise 1 saat 20 dakikada ulafl›labilecek. ga, bölge halk›n›n sahip oldu¤u potansiyeli kullan-
Afyonkarahisar’da önemli bir di¤er ulafl›m projesi
de Kütahya-Afyonkarahisar-Uflak illerini kapsayan ve
Kütahya’n›n Alt›ntafl ilçesinde yer alan bölgesel ha-
vaalan› projesi.
Afyonkarahisar Valisi Haluk ‹mga, iller ve bölge-
ler aras› önemli kara ve demir yollar›n›n Afyon’dan
geçmesi, çeflitli kamu kurum ve kurulufllar›nca yürü-
tülen altyap› hizmetlerinin artan oranda devreye gir-
mesi, son y›llarda yaflanan ekonomik at›l›mlar ve
üniversitenin sosyal yaflama h›z kazand›rmas›n›n,
co¤rafi ve sosyal hareketlili¤i art›rd›¤›n›, ilin içe dö-
nük geleneksel yap›s›n›n de¤iflimini sa¤layarak, mo-
dernleflme sürecini h›zland›rd›¤›n› söylüyor. ‹mga,
“Afyonkarahisar, yollar›n ve 3 co¤rafi bölgenin ke-
siflti¤i bir co¤rafyada yer al›yor. Türkiye’nin büyük
metropollerine kara ve demiryollar› ile ba¤l› olmas›-
n›n yan›nda bu yollarla limanlara da ba¤lan›yor. Ula- Afyonkarahisar Valisi Haluk ‹mga, havaalan›n›n devreye
fl›m alan›ndaki bu avantaj›n, pazar iliflkilerini güçlen- girmesiyle birlikte bölgede termal turizmin canlanaca¤›n› ve
dirici ve yat›r›m aç›s›ndan tercih edilecek il olma çe- turizmin tüm y›la yay›laca¤›n› belirtiyor.
A¤ustos 2010 KobiEfor 115