Page 94 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 94

PAZAR ÜLKE


           ler, temel sa¤lık hizmetlerinin kapsam›n›n ve iflsiz-
           lere yönelik sigorta sisteminin iyilefltirilmesi, 34 bin
           yeni sa¤lık klini¤i ve 2 bin hastanenin yapımı, çev-
           re koruma yat›r›mlar›n›n artmas›  ve enerji tasarru-
           funa gidilmesi, Çin pazar›nda imkanlar› genifllete-
           cek.
              Çin pazar› nitelikli bir pazard›r. Çin'de internet
           kullanıcı sayısı 385 milyonu aflm›fl. Cep telefonuyla
           internete girenler 233 milyon olarak hesapland›.
           Dünya ortalamasında, küresel krizle birlikte lüks tü-
           ketim yüzde 35 düflerken, Çin’deki lüks tüketim sa-
           dece yüzde 5 düfltü. Çünkü Çin’de 340.000’in üze-
           rinde dolar milyoneri bulunuyor.                 mak zorundasınız.
                                                              Belli bir yat›r›m yapma-
                                Yat›r›mlar artacak          dan, araflt›rma ve ön ha-
                                Çin, örne¤in 1997 yılında   z›rl›klar için para harca-
                              bütçesinin yüzde 32’si ci-    madan Çin pazarına giril-
                              varında olan yat›r›m›n›  2009  mez, bu unutulmamal›d›r.
                              yılında yüzde 47’ye ç›karm›flt›.  Çin büyük bir tüketici
                              Böylece, kriz nedeniyle Gu-   ama gün geçtikçe, refah
                              angdong bölgesinde, 20 mil-   arttıkça seçici bir tüketici
                              yondan fazla ihracat sektörü  durumuna geliyor. Tem-
                              iflçisi ifllerini kaybetmiflti, ye-  silcilik ofisi açmak, ya-
           niden ifle dönmeleri sa¤land›.                    bancı sermayeli bir flirket
              Çin’e yapılan yabancı yatırımlar büyük oranda Ar-  kurmak veya Çinli bir fir-
           Ge yatırımını içeriyor. Yabancı Ar-Ge’nin Çin’deki ifl  mayla ortakl›k biçiminde
           dünyasının gerçeklefltirdi¤i toplam Ar-Ge’nin yüzde  Çin pazar›na girebilirsiniz,
           25-30’una karflılık geldi¤i tahmin ediliyor ve bunlar  ancak mal›n›z›n Çin’de
           biliflim teknolojileri, biyoteknoloji, ilaç ve otomotiv  yeniden marka tescili ih-
           gibi alanlarda yo¤unlafl›yor. Sanayi-bilim iliflkilerinin  mal edilmemelidir.
           hızla geliflmesi ve bununla ilgili kamu politika-   Yükselen sektörler ma-
           larındaki geliflme, dünyan›n bilgi için Çin’e gitmek  kina ekipmanlarının imal
           istemesi gibi yeni bir trendi beraberinde getiriyor.  edilmesi elektronik sana-
              Çin’in bunlar› yapacak paras› var. Döviz rezervle-  yinde entegre devreler gelifltirilmesi, bilgisayar ve
           ri 2009 y›l›nda 453 milyar dolar artıfl göstererek 2.4  iletiflim ekipmanları ve bilgi teknolojisi üretimidir.
           trilyon dolara ulafltı. Dünyanın en büyük döviz re-  ‹nflaat sektöründe ise öncelik kent ve kırsal alanda
           zervine sahip ülkesi durumundad›r.               konut yapımı ve yeni inflaat malzemelerinin geliflti-
                                                            rilmesi konusundad›r. Karo seramik, mermer, mut-
              Analiz:                                       fak, banyo- alanında büyük bir pazar mevcuttur. Ke-
              Çin pazar›na so-                              reste, ka¤ıt, kontrplak, mobilya di¤er büyük ihtiyaç-
           mut iliflki ve iflbirlik-                          lar›d›r.
           leri kurularak girilir.                            Deri, deri iflleme makinaları, cam, kristal, her tür-
           Kurulan iliflkiyi güve-                           lü cam süsleme eflyası, telekomünikasyon cihazları,
           nilir bir dan›flmanl›k                            telefon setleri, elektrikli ev aletleri, markalaflmıfl
           firmas›na veya Türk                              tekstil ürünleri, otomotiv ürünleri, binek otomobil
           Ticaret  atefleli¤ine                             otobüs, traktör, otomotiv yan sanayi Çin pazar›na
           do¤rulatmak gerekir.                             yat›r›mla girilecek alanlardand›r.
           Çin’de her ürün tut-                               Çin’e mal satabilmek için öncelikle Çin’de fuarla-
           maz, araflt›rma yapmak, ürün üzerinde Çin’e has de-  ra katılmak flarttır. Çin ticaret fuarlarının çok yo¤un
           ¤ifliklikler yaratmak gerekebilir. Sektörel ihtisas›  oldu¤u bir ülkedir.
           olan büyük ithalatç› Çin firmalar›n› bulup ürün tan›-
           t›m› yapman›z uygun bir yöntemdir.                FAYDALI ADRESLER
              Çin pazar›n› bir bütün olarak görmemek, bölgesel
           özelliklerine yönelmek gerekir. Her bölgenin büyük  Çin Ankara Büyükelçili¤i
           ithalatçıları vardır, Çini bölgelere ayırarak projelen-  Tel : 0 312 436 06 28 Fax : 0 312 446 42 48
           dirmeniz gerekir.                                 Web : www.chinaembassy.org.tr
              Fiyat politikan›z esnek olmal›d›r çünkü bölgeler  Adres : Gölgeli Sk. No: 34 06700
           aras›nda al›m gücü fark› bulunmaktad›r. Çin’in iç  Gaziosmanpafla/Ankara
           bölgelerine girmek istiyorsanız fiyatları afla¤ıda tut-

           94 KobiEfor Temmuz 2010
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99