Page 156 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 156
MARD‹N OSB
Aras Kargo’nun katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.arascargo.com
OSB Yönetimi ise nihai olarak sorunu çözmek için
beton yol sistemini planlam›fl. Ancak kaynak eksik-
li¤i bu projenin hayata geçiflini engelliyor. Yollar›n
problemini k›sa sürede çözmek isteyen OSB Yöneti-
mi, daha az maliyetle bu y›l›n Temmuz ay›nda tüm
yollar› asfaltla kaplamay› planl›yor.
Sait Atalay
Mesleki e¤itime katk› sa¤l›yor
Enerji nakil hatt›
yat›r›m› gündemde Sanayicinin kalifiye eleman ihtiyac›na çözüm sa¤-
Bölgenin enerji ihtiyac› lamak amac›yla kurulan Mardin Mesleki E¤itim Mer-
Tedafl’a ait 34.5 kilovolt- kezi, 1992’den bu yana OSB’nin içinde faaliyet yürü-
luk yüksek gerilim hatt›n- tüyor. Okulda y›lda yaklafl›k 150 ö¤renci e¤itim gö-
dan karfl›lan›yor. Enerjide rüyor. Mardin Mesleki E¤itim Merkezi Müdürü Fettah
kurulu güç 30 megawat. Alan, sanayicinin ç›rak, kalfa ihtiyac›n› karfl›laman›n
Mardin OSB Bölge Müdür yan›nda ö¤rencilerin meslek sahibi yap›larak nitelik-
Yard›mc›s› Sait Atalay, lerinin art›r›ld›¤›n› paylafl›yor. Merkezin yegane so-
mevcut enerji altyap›s›n›n eski olmas› nedeniyle bir rununu ise Fettah Alan, flöyle dile getiriyor: “Sanayi-
tak›m s›k›nt›lar yafland›¤›n› belirtiyor. Atalay, “Kesi- cinin arad›¤› nitelikte eleman bulmas› için devletin
len enerji nedeniyle birçok sanayicimizin s›k›nt›l› sü- deste¤i var. Bölge yat›r›mc›lar› yan›nda çal›flt›rd›kla-
reçle geçirdi¤ini biliyoruz. Yönetim kadrosuyla yeni r› ve niteli¤ini art›rmak istedikleri elemanlar›, hafta-
bir enerji altyap› projesi çal›flmas› gelifltiriyoruz. Bu da bir gün okula gönderebiliyor. Ö¤rencilerin gideri-
konu için Dicle Kalk›nma Ajans›’ndan destek ald›k. ni devlet karfl›l›yor. Ama sanayici bu avantaja istek-
Bölgenin ihtiyac›n› en iyi flekilde karfl›lamak için sa- li yaklaflm›yor.”
dece OSB’ye özel bir enerji nakil hatt› çekmek isti- Okulun ö¤rencileri OSB’den daha Fettah
Alan
yoruz. Ayr›ca tüm enerji hakil hatlar›n› yer alt›na al- çok sanayi sitesinden geliyor. Mer-
mak için de çal›fl›yoruz” diyor. SCADA sistemiyle ya- kezde 133 bölümde 26 alanda e¤i-
p›lacak proje için yaklafl›k 15 milyon TL’lik yat›r›m tim veriliyor. En fazla ilgi duyulan
öngörülüyor. e¤itimler ise güzellik ve saç bak›m›,
otomotiv teknolojisi, elektrik elek-
Altyap› yeniden ele al›nacak tronik teknolojisi ve metal iflleri.
Bölgenin su ihtiyac› OSB’nin kendi açt›¤› kuyular- Son teknoloji ile donat›lm›fl atölye-
dan karfl›lan›yor. Herhangi bir su s›k›nt›s› çekmedik- lere sahip olan E¤itim Merkezi’nin
lerini söyleyen Sait Atalay, ancak içme suyu borula- daha iyi hizmet verebilmesi için ö¤-
r›n›n asbestli olmas› nedeniyle yeni bir yat›r›m plan- renciye ihtiyac› bulunuyor. Alan,
lad›klar›n› duyuruyor. Atalay, “OSB’yi besleyen kuyu- “Yetifltirdi¤imiz ö¤rencilerin ifl sahibi oldu¤unu gör-
lardan saniyede 100 litre su aktar›l›yor. Borular›n ye- mek en büyük gururumuz” aç›klamas›n› yap›yor.
nilenmesi için proje çal›flmalar›na bafllad›k. Teklifle-
ri konufluyoruz” diye konufluyor.
Mardin OSB’nin temel eksiklerinden biri de yollar.
Birçok tesisin bitme aflamas›nda olmas› veya üreti-
me geçmesine ra¤men yollar araç kullan›m›na imkan
vermeyecek durumda. OSB Yönetimi sorunun çözü-
mü için kollar› s›vasa da altyap› yat›r›mlar›n›n k›smi
iyilefltirmeleri ve kaynak sorunu yollar›n bitmesini
engelliyor. Görüfltü¤ümüz bir çok sanayici yollar›n ‹l
Özel ‹daresi’nin kaynaklar›yla yap›lmas›n› istiyor.
156 KobiEfor Haziran 2010