Page 118 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 118
BURSA EKONOM‹S‹
TAR‹H‹ ESERLER‹N‹Z EKON’LA
KORUMA ALTINDA
Ekon Endüstri Ekipmanlar› Sanayi, endüstriyel
depolama mobilyalar›, yol yard›m araçlar›n›n araç
içi ekipmanlar›, üretim montaj hatlar› ve müzeci-
li¤e yönelik tarihi eser saklama sistemleri gibi
kendine özgü ve pek bilinmeyen spesifik depo-
culuk alan›nda çal›flmalar yürütüyor. 1992 y›l›nda
kurulan firma, Demirtafl Organize Sanayi Bölge-
si’nde 3 bin metrekaresi kapal› olmak üzere top-
lam 4 bin metrekarelik yeni tesislerinde 40 per-
sonelle projelendirme, üretim ve montaj a¤›rl›kl›
olarak çal›fl›yor.
Ekon Endüstri Ekipmanlar› Sanayi Genel Mü-
dürü Melih Çavdar, “Metal mobilya ve depolama
Ekol, Güney Marmara’da
Ekol, Güney Marmara’da sistemleri konusunda üretime bafllad›k ve faali-
aflt›
hedefini
bütçe
bütçe hedefini aflt› yet alanlar›m›z› geniflleterek otomotivden teksti-
le, g›dadan makine sanayiye ve e¤itim kurumla-
1990 y›l›nda faaliyetlerine r›ndan müzelere kadar pek çok sektörün ihtiyaç-
bafllayan Ekol Lojistik, 20 y›l içe- lar›na yönelik inovatif çözümlerle cevap verir dü-
risinde uluslararas› tafl›mac›l›kta zeye geldik” diyor.
dünya çap›nda bir marka haline Spesifik depolama ve saklama sistemleri ko-
geldi. Ekol Lojistik, müflterilerine nusunda uzmanlaflm›fl olan firmalar›n›n tarihi
tafl›mac›l›k, depo yönetimi, d›fl eser saklama sistemleri konusunda da ça¤dafl
ticaret ve tedarik zinciri yönetimi korumac›l›k ilkesiyle çal›flan modern müzelerin
çözümleri sunuyor. Firman›n da- hizmetinde oldu¤unu dile getiren Çavdar, “Yapt›-
¤›t›m merkezlerinin kapal› alan› ¤›m›z projelerle müzecili¤e yönelik depolama sis-
300 bin metrekareyi aflt›. 600 temlerinin ülkemizde de yap›labilece¤ini ispatla-
treyler, 400 çekici, 100 hafif tica- d›k. Konunun dünyadaki örneklerini inceleyerek
ri araç olmak üzere bin 100 araç- projeler üretiyoruz. Bu alanda faaliyet gösteren
l›k filoya sahip Ekol Lojistik, 2 öncü Türk firmas› konumunday›z. Biz bu ifle gö-
binin üzerinde istihdam sa¤l›yor. nül verdik ve misyon edindik. Tarihi eserlerimizin
Ekol Lojistik Güney Marmara Bölge Yöneticisi Tü- gelece¤e aktar›lmas› konusunda duyarl›l›k sahibi-
lay Gül, Bursa fiubesi özelinde kriz y›l› olmas›na ra¤- yiz. Tarihi eser saklama
men seneyi bütçe hedeflerinin bir milyon Avro üze- sistemleri konusunda
rinde kapatt›klar›n› söylüyor. Son befl y›ld›r kan kay- TUB‹TAK’a yönelik bir
beden tekstil sektöründen otomotive yöneldiklerini Ar-Ge projesi haz›rlad›k
belirten Gül, “2009 sonuçlar›na bakt›¤›m›zda çok ye- ve kabul edildi. Böylece
rinde bir karar verdi¤imiz ortaya ç›k›yor” diyor. Tü- bu alandaki ad›mlar›m›z›
lay Gül, Bursa fiubesi’nin 2010 hedeflerini ise flöyle bilimsel arenaya da tafl›-
aç›kl›yor: “Öncelikle bölge yap›lanmas›n› tamamla- m›fl olduk” diye konuflu-
mak ve akabinde bütçe hedeflerini yakalamak en yor.
önemli hedefimiz. Do¤ru sat›fl aksiyonlar› ile bölge- 2009 kay›plar›n› bu
mizde liderli¤imizi sürdürmek istiyoruz. Güney Mar- y›l telafi etmeyi umduk-
mara fiubesi olarak daha büyük bir alana tafl›narak lar›n› belirten. Çavdar,
müflterilerimize daha efektif hizmet vermeyi planla- flunlar› kaydediyor:
maktay›z.” “Müzecilik alan›ndaki
çal›flmalar›m›z genel ifl-
lerimiz içinde yüzde 10
civar›nda bir pay tutuyor
ancak bu pay›n artaca¤›-
n› bekliyoruz. Müzecilik
alan›ndaki çal›flmalar bi-
zim spesifik ürün gelifl-
tirmede geldi¤imiz son
noktay› temsil ediyor. ”
118 KobiEfor Haziran 2010