Page 60 - KobiEfor_Mayıs_2010
P. 60

CEO


           muyor. Ne yapabilirim diye düflünürken dönemin
           Cumhurbaflkan› Turgut Özal’›n Türk Cumhuriyetle-
           ri’ne gezisine kat›lmaya karar verdim. Azerbaycan’›n
           bombofl bir pazar oldu¤unu gördüm. Üstelik damak
           tad›m›z yüzde 100 örtüflüyordu. Biz baklava diyoruz
           onlar Paklava. Hiçbir fley olmaz ise Türklük ad›na
           böyle bir fleye ad›m atal›m istedim ve Azerbay-
           can’da flirket kurdum. Babam ise benim ve a¤abey-
           lerimin aras›nda kalmak istemedi¤i için yurtd›fl›na
           ç›k›fl›ma yeflil ›fl›k yakt›.”
              1993 y›l›n›n Kas›m ay›nda Azerbaycan’da ilk flu-
           besini açan Faruk Güllü için yeni bir dönem bafll›yor-
           du. Kendi kanatlar›yla uçaca¤› maceras› bir gömlek
           bir bavulla start ald›¤›nda yafl 26’yd›. Azerbaycan hi-  Baklavac›l›kta Güllüo¤lu’nun bir ekol oldu¤unu belirten
           kayesi öyle bir solukta anlat›lacak basitlikte olma-  Faruk Güllü, flu an baklavada marka olan isimlerin 4’te 3’ünün
           m›fl. Tavan boyas› bulmak bile 2 gün sürmüfl. Ma-  babas›n›n ustalar› oldu¤unu belirtiyor.
           nevi destekler de olmasa motivasyona hasret Faruk  Büyümenin dinamo tafl› ise Rami’de aç›lan flube
           Güllü, bugünkü de¤erle 250 bin TL’yi bulan yat›r›m›  olur.  2002’de üretim merkezini 4 bin 500 metreka-
           gerçeklefltirmifl. Hamurunu kendisinin açt›¤›, flerbe-  reye ç›karan Güllü, ürünlerinde çeflitlili¤i ihmal etmi-
           tini verdi¤i ve sat›fl›n› yapt›¤› Güllüo¤lu markas›  yor. Baklavan›n yan›nda pasta ve çeflitli hamur tat-
           Azerbaycan’da be¤enilmifl. Ama kazan›lan ancak ih-  l›lar›na yer veriyor. Tek katl› dükkan yerine 5 katl›
           tiyaçlar› karfl›lamaya yetmifl. Faruk Güllü için ise ye-  sat›fl stratejisi oluflturan Faruk Güllü, yeni konsept
           ni bir ‹stanbul hikayesi bafllam›fl. “‹stanbul’da flube  ile sektöre örnek olduklar›n› söylüyor. Gençlere
           açmak gerekti¤ini anlad›m. 1994’te Bak›rköy’e flube  ulaflmak ad›na farkl› tatlara a¤›rl›k veren Güllü, “Fa-
           açt›k. 2 y›l toparlanma süreci geçirdik. Tüm süreçte  ruk Güllüo¤lu ‹stanbul” ad›yla da markalaflma ve
           babam›n manevi deste¤ini çok hissettim.”         kurumsallaflma çal›flmalar›na devam ediyor.


                                RUSYA PAZARINA G‹RMEK ‹ST‹YORUZ

               ‹hracatta geldi¤iniz aflama nedir, 2010 hedefle-  helva, tahin, pekmez, lokum ve reçel üretiminde
             rinde hangi ülkeler var?                      çok iyi yerlere geldik. Dünya çap›nda sevilen bir
               Y›lda 4 fuara kat›l›yoruz. ‹hracat yapt›¤›m›z ül-  marka ve lezzet olmay› baflard›k. Lalin markal›
             ke say›s› 32. Güney Kore, Yeni Zelanda ve Hollan-  ürünlerimizin yurtiçinde ve yurtd›fl›ndaki süper
             da’da distribütörlük çal›flmalar›m›z devam ediyor.  marketler ve zincir marketlere da¤›t›m›n› yap›yo-
             ‹hracat yapt›¤›m›z pazarlar; ABD’den bafll›yor ve  ruz. Baflta Almanya, Fransa, Belçika, Amerika, Ja-
             Avustralya’ya kadar uzan›yor. 2010 itibariyle Rus-  ponya, ‹ngiltere, Rusya, Ukrayna ve Azerbaycan
             ya pazar›na a¤›rl›k vermek istiyoruz. Damak tad›  olmak üzere birçok ülkeye ihracat yap›yoruz.
             bize çok yak›n. Rusya’da Faruk Güllü ma¤azac›l›k
             operasyonunu bafllatmak amac›nday›z. Bu pazar     Üretim kapasiteniz flu an nedir? Yeni aç›l›mlar›-
             için geç kald›¤›m›z› dahi söyleyebilirim.     n›z olacak m›?
                                                              Günlük bin tepsi üretim kapasitesine sahibiz.
               Lalin markas›nda hangi aaflamadas›n›z?       Ama yar›s›n› kullan›yoruz. Hedefimiz ise günlük 5
               Baklavan›n yan›na ekledi¤imiz Lalin markal›  bin tepsi üretir hale gelmek. Önemli olan yürüttü-
                                                           ¤ünüz Ar-Ge çal›flmalar›yla yeni ürünleri müflteriye
                                                           sunabilmek. Tatl›y› dört mevsim tutku hali getir-
                                                           mek istiyoruz. Mersin, Kayseri, Malatya ve Anka-
                                                           ra’dan talepler geliyor. 2012 itibariyle Faruk Gül-
                                                           lüo¤lu ‹stanbul konseptini Anadolu’ya yayaca¤›z.

                                                              Di¤er ürünler baaklavan›n önüne geçerse ne his-
                                                           sedersiniz?
                                                              Baklavan›n önünde farkl› ürünümüz olmas› pek
                                                           hofluma gitmez. Ama bu bir baflar› olur. Çok gü-
                                                           vendi¤imiz ürünlerimiz var. Örne¤in FG Çikolata
                                                           iki y›ll›k bir Ar-Ge çal›flmas› sonras› olufltu. Belçi-
                                                           ka usulü el yap›m› bir çikolata. 100’e yak›n da
                                                           ürün gelifltirdik. ‹çinde katk› maddesi yok.


           60  KobiEfor May›s 2010
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65