Page 60 - KobiEfor_Mayıs_2010
P. 60
CEO
muyor. Ne yapabilirim diye düflünürken dönemin
Cumhurbaflkan› Turgut Özal’›n Türk Cumhuriyetle-
ri’ne gezisine kat›lmaya karar verdim. Azerbaycan’›n
bombofl bir pazar oldu¤unu gördüm. Üstelik damak
tad›m›z yüzde 100 örtüflüyordu. Biz baklava diyoruz
onlar Paklava. Hiçbir fley olmaz ise Türklük ad›na
böyle bir fleye ad›m atal›m istedim ve Azerbay-
can’da flirket kurdum. Babam ise benim ve a¤abey-
lerimin aras›nda kalmak istemedi¤i için yurtd›fl›na
ç›k›fl›ma yeflil ›fl›k yakt›.”
1993 y›l›n›n Kas›m ay›nda Azerbaycan’da ilk flu-
besini açan Faruk Güllü için yeni bir dönem bafll›yor-
du. Kendi kanatlar›yla uçaca¤› maceras› bir gömlek
bir bavulla start ald›¤›nda yafl 26’yd›. Azerbaycan hi- Baklavac›l›kta Güllüo¤lu’nun bir ekol oldu¤unu belirten
kayesi öyle bir solukta anlat›lacak basitlikte olma- Faruk Güllü, flu an baklavada marka olan isimlerin 4’te 3’ünün
m›fl. Tavan boyas› bulmak bile 2 gün sürmüfl. Ma- babas›n›n ustalar› oldu¤unu belirtiyor.
nevi destekler de olmasa motivasyona hasret Faruk Büyümenin dinamo tafl› ise Rami’de aç›lan flube
Güllü, bugünkü de¤erle 250 bin TL’yi bulan yat›r›m› olur. 2002’de üretim merkezini 4 bin 500 metreka-
gerçeklefltirmifl. Hamurunu kendisinin açt›¤›, flerbe- reye ç›karan Güllü, ürünlerinde çeflitlili¤i ihmal etmi-
tini verdi¤i ve sat›fl›n› yapt›¤› Güllüo¤lu markas› yor. Baklavan›n yan›nda pasta ve çeflitli hamur tat-
Azerbaycan’da be¤enilmifl. Ama kazan›lan ancak ih- l›lar›na yer veriyor. Tek katl› dükkan yerine 5 katl›
tiyaçlar› karfl›lamaya yetmifl. Faruk Güllü için ise ye- sat›fl stratejisi oluflturan Faruk Güllü, yeni konsept
ni bir ‹stanbul hikayesi bafllam›fl. “‹stanbul’da flube ile sektöre örnek olduklar›n› söylüyor. Gençlere
açmak gerekti¤ini anlad›m. 1994’te Bak›rköy’e flube ulaflmak ad›na farkl› tatlara a¤›rl›k veren Güllü, “Fa-
açt›k. 2 y›l toparlanma süreci geçirdik. Tüm süreçte ruk Güllüo¤lu ‹stanbul” ad›yla da markalaflma ve
babam›n manevi deste¤ini çok hissettim.” kurumsallaflma çal›flmalar›na devam ediyor.
RUSYA PAZARINA G‹RMEK ‹ST‹YORUZ
‹hracatta geldi¤iniz aflama nedir, 2010 hedefle- helva, tahin, pekmez, lokum ve reçel üretiminde
rinde hangi ülkeler var? çok iyi yerlere geldik. Dünya çap›nda sevilen bir
Y›lda 4 fuara kat›l›yoruz. ‹hracat yapt›¤›m›z ül- marka ve lezzet olmay› baflard›k. Lalin markal›
ke say›s› 32. Güney Kore, Yeni Zelanda ve Hollan- ürünlerimizin yurtiçinde ve yurtd›fl›ndaki süper
da’da distribütörlük çal›flmalar›m›z devam ediyor. marketler ve zincir marketlere da¤›t›m›n› yap›yo-
‹hracat yapt›¤›m›z pazarlar; ABD’den bafll›yor ve ruz. Baflta Almanya, Fransa, Belçika, Amerika, Ja-
Avustralya’ya kadar uzan›yor. 2010 itibariyle Rus- ponya, ‹ngiltere, Rusya, Ukrayna ve Azerbaycan
ya pazar›na a¤›rl›k vermek istiyoruz. Damak tad› olmak üzere birçok ülkeye ihracat yap›yoruz.
bize çok yak›n. Rusya’da Faruk Güllü ma¤azac›l›k
operasyonunu bafllatmak amac›nday›z. Bu pazar Üretim kapasiteniz flu an nedir? Yeni aç›l›mlar›-
için geç kald›¤›m›z› dahi söyleyebilirim. n›z olacak m›?
Günlük bin tepsi üretim kapasitesine sahibiz.
Lalin markas›nda hangi aaflamadas›n›z? Ama yar›s›n› kullan›yoruz. Hedefimiz ise günlük 5
Baklavan›n yan›na ekledi¤imiz Lalin markal› bin tepsi üretir hale gelmek. Önemli olan yürüttü-
¤ünüz Ar-Ge çal›flmalar›yla yeni ürünleri müflteriye
sunabilmek. Tatl›y› dört mevsim tutku hali getir-
mek istiyoruz. Mersin, Kayseri, Malatya ve Anka-
ra’dan talepler geliyor. 2012 itibariyle Faruk Gül-
lüo¤lu ‹stanbul konseptini Anadolu’ya yayaca¤›z.
Di¤er ürünler baaklavan›n önüne geçerse ne his-
sedersiniz?
Baklavan›n önünde farkl› ürünümüz olmas› pek
hofluma gitmez. Ama bu bir baflar› olur. Çok gü-
vendi¤imiz ürünlerimiz var. Örne¤in FG Çikolata
iki y›ll›k bir Ar-Ge çal›flmas› sonras› olufltu. Belçi-
ka usulü el yap›m› bir çikolata. 100’e yak›n da
ürün gelifltirdik. ‹çinde katk› maddesi yok.
60 KobiEfor May›s 2010