Page 150 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 150
DOSYA/YAPI
çay, “Yat›r›mlar›m›- pazarda ki baflar›s›n›n kan›t› oldu¤u gibi bu ödülle-
za k›sa bir aradan rin verildi¤i uluslararas› organizasyonlar gerek ülke
sonra h›z verdik. tan›t›m›, gerekse yeni ifl anlaflmalar› aç›s›ndan da
Yeni pres ve kal›pla- büyük önem tafl›maktad›r.”
r›m›zla söndürme Küresel rekabetin yo¤un olarak yafland›¤›, ürün-
modellerimizi yenili- lerin giderek birbirine benzedi¤i bugünlerde hep da-
yoruz. Ürünlerimiz- ha iyiyi hedeflemek zorunda olduklar›n› dile getiren
de model ve kimya- Sar›kaya, bunu da ancak kalite, inovasyon, yani ye-
sal de¤ifliklikler ya- nileflim ile olaca¤›n› aktar›yor.
parak hem görünü- Sar›kaya, “Bu sebeple firmalar›n kaliteyi birincil
mü ön plana ç›kart›- amaç olarak belirlemeleri gerekmektedir. En üstteki
yoruz hem de daha yöneticiden en alttaki çal›flana kadar herkesin ken-
etkili kimyasal sön- di görevlerini bilmesi, kalite hedeflerine ulaflmak
dürücü maddeleri için çaba göstererek s›f›r hata ile üretimi amaçlama-
oluflturuyoruz” diye s› gerekmektedir. Kalite yönetimi bir ekip iflidir. Al-
konufluyor. Bunlar- m›fl oldu¤umuz bu ödül bizi daha güçlü bir flekilde
dan bir yenisinin de hedeflerimize kilitlemeye teflvik edecek” diye konu-
Davlumbaz Söndür- fluyor. Türkiye’nin sektöründeki en iyi kuruluflu ol-
me Üniteleri oldu- duklar›n› ifade eden Sar›kaya, hedeflerinin ise dün-
¤unu aktaran Tun- ya genelinde en iyi olmak oldu¤unu söylüyor. Sar›-
çay, flunlar› kayde- kaya, sözlerini flöyle tamaml›yor: “Dünyada
diyor: “Mutfak dav- 1950’lerde bafllayan kalite yolculu¤u 1990’larda
lumbazlar›na kurulum son derece kolay olan bu üni- müflteri odakl› bir yaklafl›m olan Toplam Kalite Yö-
teleri gerek manuel gerekse otomatik tetiklemeler netimini ön plana ç›kart›rken, art›k 2000’li y›llarla
olarak ürettik. Ya¤ yang›nlar›nda etkili olan ‘M‹STÖK birlikte Toplam Kalite Yönetimi’nin bir uzant›s› olan
Davlumbaz Söndürücüler’ özel tertiplenmifl nozul- müflteri+çevre odakl› bir yönetim anlay›fl›n› getirdi.
larla ya¤ yanmalar›n› örtmede son derece yüksek Bu yeni kalite anlay›fl›; Stratejik Toplam Kalite Yö-
performansa sahiptir. Bu ürünlerimizi bayilerimiz- netimi olarak tan›mlan›yor. Stratejik Kalite Yöneti-
de, fabrikam›zda ve fuar standlar›m›zda de¤erli tü- mi’nde müflteri ve firma aras›ndaki iletiflim, çevreye
keticilerimize sunaca¤›z.” sayg› ve sosyal sorumluluklar ayr›lmaz bir bütün.
Art›k gelece¤imiz olan çocuklar›m›z için çevreyi da-
Safa Kabin Makine’ye ha çok düflünerek, sosyal sorumluluklar›m›z› bu
Avrupa Alt›n Kalite Ödülü ba¤lamda yerine getirmeliyiz.”
Trade Leaders Clup taraf›n-
dan verilen 2010 y›l› “Avrupa Al-
t›n Kalite Ödülü”nü Türkiye’den
Safa Kabin Makina ‹nfl. San. ve
Tic. Ltd. fiti ald›. 112 ülkeden 7
bin kat›l›mc›n›n oyuyla ödüle la-
y›k görüldüklerini söyleyen Safa
Kabin Makina ‹nfl. San. ve Tic.
Ltd. fiti Genel Müdürü Fahrettin
Sar›kaya, “Ödün vermedi¤imiz
kalite politikam›z uluslararas›
arenada da tescillenmifl oldu”
diyor. “Günümüzün küresel dün-
yas›nda evrensel standartlara
ulaflman›n ilk ad›m›, kalite anla-
y›fl›n› benimsemek ve kalite uygulamalar›n›n sürek-
lili¤ini sa¤lamakt›r” diyen Sar›kaya, Stratejik Kalite
anlay›fl›n›n geliflmesini, yayg›nlaflmas›n› ve flirketle-
rin daha verimli çal›flmalar›n› art›rmak için verilen
bu ödüllerin birer motivasyon niteli¤inde oldu¤unu
ifade ediyor. Sar›kaya, görüfllerini flöyle aktar›yor:
“Nas›l ki flirketler çal›flanlar›n› prim, sosyal yard›m,
düzenlenen e¤lenceler vb. motive edici olaylarla
ödüllendirme yoluna gidiyor ise; oluflturulan bu
ödül kriterleri de flirketlerin verimlili¤ini artt›rma yo-
lunda geliflme göstermektedir. Ödüller firmalar›n
150 KobiEfor Nisan 2009