Page 150 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 150

DOSYA/YAPI


                                       çay, “Yat›r›mlar›m›-  pazarda ki baflar›s›n›n kan›t› oldu¤u gibi bu ödülle-
                                       za k›sa bir aradan   rin verildi¤i uluslararas› organizasyonlar gerek ülke
                                       sonra h›z verdik.    tan›t›m›, gerekse yeni ifl anlaflmalar› aç›s›ndan da
                                       Yeni pres ve kal›pla-  büyük önem tafl›maktad›r.”
                                       r›m›zla söndürme        Küresel rekabetin yo¤un olarak yafland›¤›, ürün-
                                       modellerimizi yenili-  lerin giderek birbirine benzedi¤i bugünlerde hep da-
                                       yoruz. Ürünlerimiz-  ha iyiyi hedeflemek zorunda olduklar›n› dile getiren
                                       de model ve kimya-   Sar›kaya, bunu da ancak kalite, inovasyon, yani ye-
                                       sal de¤ifliklikler ya-  nileflim ile olaca¤›n› aktar›yor.
                                       parak hem görünü-       Sar›kaya, “Bu sebeple firmalar›n kaliteyi birincil
                                       mü ön plana ç›kart›-  amaç olarak belirlemeleri gerekmektedir. En üstteki
                                       yoruz hem de daha    yöneticiden en alttaki çal›flana kadar herkesin ken-
                                       etkili kimyasal sön-  di görevlerini bilmesi, kalite hedeflerine ulaflmak
                                       dürücü maddeleri     için çaba göstererek s›f›r hata ile üretimi amaçlama-
                                       oluflturuyoruz” diye  s› gerekmektedir. Kalite yönetimi bir ekip iflidir. Al-
                                       konufluyor. Bunlar-   m›fl oldu¤umuz bu ödül bizi daha güçlü bir flekilde
                                       dan bir yenisinin de  hedeflerimize kilitlemeye teflvik edecek” diye konu-
                                       Davlumbaz Söndür-    fluyor. Türkiye’nin sektöründeki en iyi kuruluflu ol-
                                       me Üniteleri oldu-   duklar›n› ifade eden Sar›kaya, hedeflerinin ise dün-
                                       ¤unu aktaran Tun-    ya genelinde en iyi olmak oldu¤unu söylüyor. Sar›-
                                       çay, flunlar› kayde-  kaya, sözlerini flöyle tamaml›yor: “Dünyada
                                       diyor: “Mutfak dav-  1950’lerde bafllayan kalite yolculu¤u 1990’larda
            lumbazlar›na kurulum son derece kolay olan bu üni-  müflteri odakl› bir yaklafl›m olan Toplam Kalite Yö-
            teleri gerek manuel gerekse otomatik tetiklemeler  netimini ön plana ç›kart›rken, art›k 2000’li y›llarla
            olarak ürettik. Ya¤ yang›nlar›nda etkili olan ‘M‹STÖK  birlikte Toplam Kalite Yönetimi’nin bir uzant›s› olan
            Davlumbaz Söndürücüler’ özel tertiplenmifl nozul-  müflteri+çevre odakl› bir yönetim anlay›fl›n› getirdi.
            larla ya¤ yanmalar›n› örtmede son derece yüksek  Bu yeni kalite anlay›fl›; Stratejik Toplam Kalite Yö-
            performansa sahiptir. Bu ürünlerimizi  bayilerimiz-  netimi olarak tan›mlan›yor. Stratejik Kalite Yöneti-
            de, fabrikam›zda ve fuar standlar›m›zda de¤erli tü-  mi’nde müflteri ve firma aras›ndaki iletiflim, çevreye
            keticilerimize sunaca¤›z.”                      sayg› ve sosyal sorumluluklar ayr›lmaz bir bütün.
                                                            Art›k gelece¤imiz olan çocuklar›m›z için çevreyi da-
              Safa Kabin Makine’ye                          ha çok düflünerek, sosyal sorumluluklar›m›z› bu
              Avrupa Alt›n Kalite Ödülü                     ba¤lamda yerine getirmeliyiz.”
              Trade Leaders Clup taraf›n-
            dan verilen 2010 y›l› “Avrupa Al-
            t›n Kalite Ödülü”nü Türkiye’den
            Safa Kabin Makina  ‹nfl. San. ve
            Tic. Ltd. fiti  ald›. 112 ülkeden 7
            bin kat›l›mc›n›n oyuyla ödüle la-
            y›k görüldüklerini söyleyen Safa
            Kabin Makina ‹nfl. San. ve Tic.
            Ltd. fiti  Genel Müdürü Fahrettin
            Sar›kaya, “Ödün vermedi¤imiz
            kalite politikam›z uluslararas›
            arenada da tescillenmifl oldu”
            diyor. “Günümüzün küresel dün-
            yas›nda evrensel standartlara
            ulaflman›n ilk ad›m›, kalite anla-
            y›fl›n› benimsemek ve kalite uygulamalar›n›n sürek-
            lili¤ini sa¤lamakt›r” diyen Sar›kaya, Stratejik Kalite
            anlay›fl›n›n geliflmesini, yayg›nlaflmas›n› ve flirketle-
            rin daha verimli çal›flmalar›n› art›rmak için verilen
            bu ödüllerin birer motivasyon niteli¤inde oldu¤unu
            ifade ediyor. Sar›kaya, görüfllerini flöyle aktar›yor:
            “Nas›l ki flirketler çal›flanlar›n› prim, sosyal yard›m,
            düzenlenen e¤lenceler vb. motive edici olaylarla
            ödüllendirme yoluna gidiyor ise; oluflturulan bu
            ödül kriterleri de flirketlerin verimlili¤ini artt›rma yo-
            lunda geliflme göstermektedir. Ödüller firmalar›n

           150 KobiEfor Nisan 2009
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155