Page 111 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 111
DOSYA/ ERP
www.erps.com.tr ’nin katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
kiye’de önümüzdeki 5 y›l boyunca ERP pazar›n›n ve
ERP projelerine ba¤l› olarak sa¤lanan servis ve do- ERP NED‹R?
nan›m pazarlar›n›n büyüyece¤i, pazar›n öne ç›kan
segmentinin ise KOB‹’ler olaca¤› tahmin ediliyor. ERP (Enterprise Resource Planning = Kurum-
sal Kaynak Planlamas›), kurulufllar›n bütün sü-
Türkiye ERP pazar› 100 milyon dolar reçlerinin entegrasyonunu içeren, yapt›klar› iflin
Yaz›l›m Sanayicileri Derne¤i (YASAD) Baflkan› fie- bütününü yans›tan ve kurulufllar›n tüm bileflenle-
rif Acar Beykoz, biliflimin özellikle yaz›l›m›n tüm rinin bir bütün olarak görülmesini sa¤layan bir
dünyada geliflim potansiyeli en yüksek pazarlar›n bilgi sistemleri uygulamas›d›r. Bütünleflik bir ya-
bafl›nda geldi¤ini söylüyor. Son 10 y›lda yaz›l›m›n z›l›m mimarisine sahip ERP, ortak ve tek bir ve-
toplam biliflim pazar› içindeki büyüme oran›n›n yüz- ritaban› kullanarak çal›fl›r. Bu sayede özellikleri
de 500 oldu¤unu belirten Beykoz, “Yaz›l›m pazar› ve ihtiyaçlar› farkl› olan çok say›da departman›n
2008 y›l›nda yaklafl›k 1.5 milyar dolar ve 2009 y›l›n- koordinasyonunu sa¤layarak, birbirleriyle ileti-
da ise krize ra¤men tahmini olarak 1.45 milyar do- flim halinde ve kolayl›kla bilgiyi paylaflmalar›na
lar olacakt›r, kesin rakamlar henüz elimizde olanak tan›r.
yoktur. Global pazarda son krizde
flirket de¤erleri aç›s›ndan en Beykoz, flunlar› kaydediyor: “ERP ya-
az hasar alan flirketler de z›l›m al›mlar›nda beklenen yüzde
yine yaz›l›m flirketleri 15’lik büyüme gerçekleflmese
olmufltur. ERP pazar de bir büyüme oran› yakalan-
büyüklü¤ü ise yur- m›flt›r. 2010 y›l› için ERP ya-
dumuzda 100 mil- z›l›m gelirlerinde beklentile-
yon dolar civar›n- rin gerçekleflece¤ine dair
dad›r ve her sene iflaretler görülmektedir.
ortalama yüzde 15 Firmalar›n ifl yap›fl flekille-
gibi bir oranda bü- ri de¤ifltikçe ERP yaz›l›m-
yüme potansiyeline lar›nda da farkl› ifl mo-
sahiptir. Bu yüksek dellerine gidilmeye bafl-
oranda bir büyümedir lanm›flt›r. Özellikle önü-
ve en önemli nedeni ERP müzdeki y›llarda
kullanan büyük ölçekli flir- Software as a Ser-
ketlerimizin oran›n›n henüz vice (SaaS)’›n
yüzde 14’ler seviyesinde oldu¤udur. modelinin çok
fiirketlerimizin yüzde yüzde 99’unu oluflturan yayg›n olarak uy-
KOB‹’lerimizde ise ERP kullan›m› hemen he- gulanmaya baflland›¤›n›
men yok denecek kadar azd›r. Bu durum da görece¤iz. Gartner’›n arafl-
ERP flirketlerimizin önüne önemli bir f›rsat t›rmalar›nda göre 5 y›l
sunmaktad›r” diyor. içerisinde SaaS kulla-
n›m oranlar›n›n klasik
Pazarda SaaS modeli ERP yaz›l›mlar›n›n önüne
kullan›m› öne ç›k›yor geçece¤i öngörülmektedir. Bu-
Toplam yaz›l›m pazar› içerisinde en büyük oran›n nun d›fl›nda firmalar için toplam verimlilik sa¤layan
ERP yaz›l›mlar› oldu¤unu kaydeden Beykoz, 2008 tümleflik ERP çözümleri de önümüzdeki dönemde
y›l› ortas›nda tüm dünyada etkisini gösteren global tercih edilmeye devam edecektir.”
krizin yaz›l›m pazar›n› da etkiledi¤ini dile getiriyor. Sektöre yönelik yeterli ve do¤ru kaynak ve arafl-
ERP ÇÖZÜMÜNE SAH‹P OLMANIN AVANTAJLARI NELERD‹R?
l Müflteri taleplerinin zaman›nda ve istenen hammaddenin zaman›nda fabrikaya ulaflmas›
kalitede gerçeklefltirilmesi l Minimum stok takibinin sa¤lanmas›yla
l Zaman›nda karfl›lanan siparifller nedeniyle hammadde stok ve yar› mamul stok
piyasada firma güvenilirli¤inin ve pazar maliyetlerinin en aza düflürülmesi
pay›n›n artmas› l Üretimin etkin zaman kullan›m›yla
l Birbirine ba¤l› üretimin farkl› mekanlarda yap›larak verimlili¤in art›r›lmas›
yap›lmas› durumunda bile tek elde l De¤iflen piyasa koflullar› ve
üretim stratejisinin planlanmas› taleplere göre uyum esnekli¤inin
l Üretim için gereken malzeme ve sa¤lanmas›.
Nisan 2009 KobiEfor 111