Page 200 - KobiEfor_Mart_2010
P. 200

‹K‹TELL‹ OSB

                                    Aras Cargo’nun katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
            www.arascargo.com

            TÜRK SANAY‹N‹N ‹K‹NC‹ GAP’I ‹STOÇ

                                                            pasitesini düflürdü. Dükkanlarda yüzde 20’lere varan
                                                            boflluklar olufltu. ‹stihdam 55-60 binden 45 bine
                                                            düfltü. Daha sonra toparlanma sürecine geçildi. Böl-
                                                            gemiz yüzde 50 imalatç›, yüzde 50 ihracatç›lardan
                                                            olufluyor. Dünyan›n her yerine ürün sat›yor ve al›yo-
                                                            ruz. Uzmanl›¤›m›z› kullanarak krizi çabuk atlatt›k di-
                                                            yebiliriz” diyor.
                                                              Tahtakale’nin yerini ‹STOÇ’un ald›¤›n› savunan
                                                            Kemalbay, “Tüm ifl kollar›n›n bulundu¤u devasa bir
                                                            yap›y›z. Anadolu art›k ‹STOÇ’u tercih ediyor. Her tür-
                                                            lü ihtiyaca çözüm sa¤l›yoruz. ‹STOÇ’un rakamsal de-
                                                            ¤eri çok büyük. Ekonominin yüzde 40’›n›n ‹STOÇ’tan
                                                            sirküler edildi¤ini düflünüyoruz” diye konufluyor.
                                                              2010 y›l› beklentilerini aç›klayan Kemalbay, iç pi-
                                                            yasan›n yurtd›fl›na k›yasla daha iyi olaca¤›n› tahmin
                                                            ettiklerini belirtiyor. Kemalbay, krize iliflkin görüflle-
              ‹STOÇ Ticaret Merkezi, Eminönü bölgesindeki   rini flöyle özetliyor: “Avro bölgesinde sorun yaflana-
           Tahtakale, Kantarc›lar, Mercan, Yeflildirek, Küçükpa-  ca¤a benziyor. Böyle bir geliflme imalat sektörümü-
           zar, Süleymaniye, Sirkeci, Ca¤alo¤lu ve Beyaz›t’taki  zü olumsuz etkiler. Ayr›ca flunu net söyleyelim ki
           çeflitli mesleklere sahip toptanc› esnaf›n bir araya  kriz Türkiye’ye avantaj sa¤lam›flt›r. Kurlar dengelen-
           gelerek kurdu¤u bir kooperatif. 1979 y›l›nda 52 ku-  mifltir.”
           rucu üye ile temelleri at›lan ‹STOÇ Yap› Kooperatifi 1
           milyon 100 metrekare alan üzerinde 50 bin istihda-  Otel projesi tamamlan›yor
           m› ile bölgenin çekim merkezi. Bölgede h›rdavat,   2010 y›l› projeleri hakk›nda bilgi veren Kemalbay,
           lüks h›rdavat, plastik eflya, melamin, k›rtasiye, ka¤›t,  otel ve al›flverifl merkezi projesinin tamamlanma
           madeni eflya, g›da, büro ve mobilya malzemeleri, ev  aflamas›na geldi¤ini ve 5 y›ld›z standartlar›ndaki
           tekstili, züccaciye, medikal, promosyon ürünleri, av  projeyi 2010’da hayata geçireceklerini aç›kl›yor. Ke-
           malzemeleri olmak üzere yaklafl›k 35 meslek grubu  malbay, flu bilgileri veriyor: “Kriz nedeniyle planlar›-
           yer al›yor.                                      m›z biraz aksad›. Ama 2010 itibariyle projeyi bitiriyor
              ‹STOÇ Ticaret Merkezi’nde 7                                               ve 440 yatak kapa-
           bin üyeye ait 5 bin 226 iflyeri yer                                           siteli otelimiz ile
           al›rken doluluk oran› yüzde 87’le-                                           al›flverifl merkezi-
           rin üzerinde.  A ve B tipi iflyerle-                                          mizi ‹STOÇ’un emri-
           rinde bu oran yüzde 95’e ulaflm›fl.                                            ne sunaca¤›z. Bu
           ‹STOÇ Yönetim Kurulu Baflkan›                                                 alanlar üyelerimizin
           Nahit Kemalbay, küresel krizin                                               müflterek mülkiye-
           bölgeye etkisini flöyle özetliyor:                                            tidir. Buradan elde
           “Krizin ilk aflama-                                                           edilecek gelirlerle
           s›nda birçok                                                                 sitenin ihtiyaçlar›
           iflletme                                                                      karfl›lanacakt›r. 200
           ka-                                                                          milyon dolar› bulan
                                                                                        yat›r›m›n en büyük
                                                                                        özelli¤i konumu-
                                                                   dur. Havaliman› ve otogara bu kadar yak›n
                                                                   ve içinden metro istasyonu geçen, baflka
                                                                   bir al›flverifl merkezi yoktur.”
                                                                      ‹STOÇ’un Türk sanayinin ikinci GAP’› ol-
                                                                   du¤unu belirten Kemalbay, tek sorunlar›n›n
                                                                   ulafl›m oldu¤unu flöyle aç›kl›yor: “Otoban
                                                                   kenar›nda olmamam›za ra¤men ciddi ula-
                                                                   fl›m sorunu yafl›yoruz. Metro istasyonunun
                                                                   faaliyete geçmesi gerekiyor. Çevre yolundan
                                                                   otobana ç›k›flta problemler yafl›yoruz. Teks-
                                                                   til kentten otobana ba¤lanacak yol vard›. O
                                                                   yolun ihale edilmemesi gerekiyor.”
           200  KobiEfor Mart 2010
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205