Page 86 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 86
HABER
SAP ve Elsys iflbirli¤iyle
iflletmelere de¤er odakl›
mühendislik hizmeti
sunuyor. Bu hizmet
çerçevesinde SAP ve Elsys
Türkiye’de ilk kez ve
ücretsiz olarak iflletmelere
Kurumsal Check-Up
yap›yor.
SAP ve Elsys ‹flbirli¤iyle KOB‹’lere Özel Çözüm
SAP ve Elsys ‹flbirli¤iyle KOB‹’lere Özel Çözüm
De¤er mühendisli¤i
De¤er mühendisli¤i
‹ fl dünyas›nda uzun y›llar baflar›yla var olman›n ma verilerinin SAP veritaban›ndaki 4 bin 500’ün üze-
Elsys Sat›fl Direktörü Arma¤an Ayd›n Demiriz, fir-
s›rr›, iflletmenin bugününü ve gelece¤ini iyi de-
rinde firmayla karfl›laflt›r›lmas›n› sa¤layarak, karfl›lafl-
¤erlendirmekte yat›yor. Do¤ru bir de¤erlendirme,
kurumsal yap›y› analiz etmeyi gerektiriyor. SAP,
bu de¤erlendirme için Kurumsal Check-Up hizmetini t›rma esas›na dayal› detayl› bir analiz sunduklar›n›
anlat›yor. Yap›lan karfl›laflt›rman›n tamamen sektörel
öneriyor. Kurumsal yaz›l›m dünyas›n›n öncü kurulufl- bazda olup finansal olarak paralel göstergede olu-
lar›ndan Elsys, bugününü ve gelece¤ini de¤erlendi- nan firmalar› esas ald›¤›n› ifade eden Demiriz, “Ana-
rerek uzun y›llar baflar›yla var olmak isteyen flirket- liz için flirketlere gönderilen anket, finansal ölçüm-
ler için çok özel bir f›rsat sunuyor. Elsys ve SAP ifl- ler, tedarik zinciri planlama süreçleri, sat›fl ve tahsi-
birli¤iyle Türkiye’de ilk kez ve ücretsiz verilen Ku- lat süreçleri, tedarikçi iliflkileri ölçümleri, üretim öl-
rumsal Check-Up hizmetiyle organizasyonlar detayl› çümleri ve insan kaynaklar› yönetimi ölçümleri gibi
bir flekilde analiz ediliyor. bafll›klardan olufluyor. Anketteki bilgiler do¤rultu-
SAP Türkiye Sat›fl Direktörü Mehmet Emrali, ifllet- sunda, flirketin, kendi sektöründe SAP kullanan ben-
melere SAP ve Elsys iflbirli¤iyle de¤er odakl› mühen- zer firmalara göre nerede yer ald›¤›n› ifade eden de-
dislik hizmeti sunduklar›n› söylüyor. Bu hizmet kap- tayl› bir rapor sunuluyor” diyor. Demiriz, bu y›l 50 ci-
sam›nda KOB‹’lere yönelik yeni bafllatt›klar› Kurum- var›nda firmaya bu hizmet verdiklerini, 2011 y›l›nda
sal Check-Up hizmetiyle iflletmelerin temel perfor- bu rakam› yüzde 100 art›rmay› hedeflediklerini aç›k-
mans de¤erlerinin, ayn› sektörde faaliyet gösteren lad›.
ve SAP yaz›l›m›n› kullanan binlerce firman›n de¤er-
leriyle karfl›laflt›r›ld›¤›n›, bu çerçevede finans, tedarik
zinciri planlama, sat›fl ve tahsilat, tedarikçi iliflkileri, BOL AVANTAJLI H‹ZMET
üretim ve insan kaynaklar› olmak üzere temel 6 ifl
sürecine iliflkin nesnel ölçümler yap›ld›¤›n› belirtiyor. Kurumsal Check-Up hizmetinin flirketlere sun-
Emrali, flirket bilgilerinin gizlili¤i korunarak gerçek- du¤u avantajlar flöyle: fiirket içi süreçlerdeki
lefltirilen Kurumsal Check-Up sayesinde, iyilefltirilme- problemlerin analizi. Süreçlerde gelifltirilmesi ge-
si gereken noktalar›n tespit edilerek, iflletmenin çok reken noktalar›n tespiti. Olas› bir ERP projesine
daha sa¤l›kl› bir yap›ya kavuflturulmas› yönünde ilk temel olacak flekilde performans göstergelerinin
ad›m›n at›lmas›n›n sa¤land›¤›n› kaydediyor. Emrali, belirlenmesi ve ifl ak›fllar›n›n netlefltirilmesi. SAP
SAP olarak KOB‹’lere yönelik özel çözümleri oldu¤u- kullanan firmalar›n verilerinden yola ç›karak fir-
nu da dile getirerek, baz› müflterilerine kiralama maya sa¤lanacak tahmini de¤erin say›sal olarak
yöntemiyle yaz›l›m, donan›m gibi hizmetleri sunabil- ifade edilmesi. SAP'nin iyilefltirilmesi öngörülen
diklerini anlat›yor. ‹flletmelere ücretsiz sunulan Ku- süreçleri nas›l yönetece¤inin sunulmas›. Bu nok-
rumsal Check-Up hizmetiyle, olas› ERP projesi ger- talar›n SAP'de nas›l çözülece¤inin en baflar›l› ör-
çeklefltirmeyi planlayan firmalar, SAP çözümleriyle nekler gösterilerek aç›klanmas›.
ne kazanaca¤›n› say›sal de¤erlerle ögreniyorlar.
86 KobiEfor Aral›k 2010