Page 46 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 46
AYIN KONU⁄U
Kocaeli, organize sanayi bölgeleri, serbest bölge-
leri, teknoparklar› ve 2 üniversitesi ile ülkemiz aç›-
s›ndan stratejik öneme sahip bir kent.
Türkiye’deki sanayi üretiminin yüzde 13’ü Kocae-
li’nde yap›lmaktad›r. Türkiye’de toplanan genel büt-
çe vergi gelirlerinin yüzde 13’ü Kocaeli’nden topla-
n›yor. Türkiye’nin ihracat›n›n yüzde 12’si ve ithalat›n
yüzde 18’i ilimiz kanal›yla yap›l›yor. Türkiye’deki en
büyük ilk 100 flirketin 25’i, ilk 500 sanayi kuruluflu-
nun 82’si Kocaeli’nde bulunmaktad›r.
Kocaeli Türkiye ekonomisine çok ciddi katk›
sa¤l›yor. Kocaeli sanayi kenti oldu¤u kadar ayn› za-
manda tarih, kültür ve turizm aç›s›ndan da önemli
de¤erleri bünyesinde bar›nd›r›yor. Özellikle tarihi
eserlerin bir k›sm›n›n kentin h›zla büyümesi sonucu,
binalar›n aras›nda kald›¤› ve insanlar›n bu eserleri
fark etmediklerini görüyoruz.
Birçok tarihi cami, kervansaray, hamam ve konak
keflfedilmeyi bekliyor. Örne¤in Çoban Mustafa Pafla
Külliyesi, Orhan Cami-i, Portakal Haf›z Kona¤› ve
Kapanca Sokak gibi bir çok tarihi eser görülmeye
de¤er. Redif Binas› flu anda müze olarak düzenlen-
di ve yak›nda hizmete girecek.
Di¤er taraftan Kand›ra, Gölcük, Kartepe, ‹zmit ve
Gebze ilçelerimiz çok ciddi turizm potansiyeline sa-
hip bulunmaktad›r. Kocaeli denilince sadece sanayi
de¤il, ayn› zamanda Kartepe, Kerpe, Kefken, Akmefle,
KOCAEL‹ B‹L‹fi‹M VAD‹S‹NE Kuzuyayla gibi do¤al güzellikler de akla gelmelidir.
2011’DE BAfiLAYACAK
Çevrenin korunmas› konusunda
OSB’ler ve sanayinin geliflimi için Valilik neler söylenebilir?
olarak sa¤lad›¤›n›z destekleri anlat›r Sanayi kenti olal›m derken çevre ve do¤al güzel-
m›s›n›z? liklere zarar vermemeliyiz. Sanayi ve çevre dengesi-
Al›nmas› gereken tedbirleri almak kamunun ni çok iyi kurmal›y›z. ‹zmit Körfezi’ne ar›t›lmadan bir
görevidir. Koordinasyonu sa¤lamak Valili¤in gö- damla su b›rak›lmamal›d›r. Hedefimiz bu. Bu konu-
revidir. Özellikle sanayinin ihtiyac› olan enerji ve da her türlü tedbiri almaya çal›fl›yoruz.
ulafl›m yat›r›mlar›n›n yap›lmas› yine bizim koor- Bu hedeflere ulaflma konusunda bütün vatandafl-
dine etmeye çal›flt›¤›m›z alanlar olarak ortaya ç›- lar›m›z›, sanayicilerimizi, yöneticilerimizi sorumlu ve
k›yor. Kand›ra G›da ‹htisas OSB ve Makinac›lar dikkatli davranmaya davet ediyoruz. Kentimizi ve
OSB’nin elektrik ihtiyac› için gerekli çal›flmalar› do¤al çevreyi bizden sonrakilere daha temiz ve kul-
yap›yoruz, ulafl›mla ilgili önemli s›k›nt›lar› hep lan›labilir flekilde b›rakmal›y›z.
beraber yap›yoruz. Tüm Türkiye’yle ba¤lant›l› bir
ulafl›m altyap›m›z var. Art›k belli dönemlerde Kocaeli’ni gelece¤e tafl›yacak hedefleriniz
otobanda ‹stanbul’dan bafllamak üzere neredey- nelerdir? Gelecekte nas›l bir Kocaeli
se Sakarya’ya kadar kuyruklar›n olufltu¤u bir hayal ediyorsunuz?
kent. Yeni otoban›n yap›lmas›, Gebze-‹zmit ara- Limanlar, otoyollar ve köprülerle her yöne kolay
s›nda eski ‹stanbul yolunun duble hale getiril- ve ak›c› bir ulafl›m sisteminin oldu¤u bir kent hayal
mesi, yine Gebze’de fiekerp›nar Kavfla¤› ile ilgili ediyorum. Cengiz Topel Havaalan›’n›n 2011 y›l› so-
2011’de proje yapaca¤›z. Sapanca yolunda bir nuna do¤ru aç›lmas›n› hedefliyoruz.
çal›flmam›z var, oray› da duble yol haline getiri- Sanayi-üniversite iliflkisinin gelecekte daha üst
yoruz. Bu çal›flmalar Kocaeli’nde 2011 y›l› içeri- düzeyde yap›ld›¤› bir kent hayal ediyoruz. 2051 y›-
sinde bitecek. Kocaeli’yi gelece¤e tafl›ma konu- l›nda Kocaeli’nin nerede olmas› gerekti¤i konu-
sunda ilimizde Biliflim Vadisi projesi belirli nok- sunda düflünen ve kafa yoran bir gençlik hayal
taya geldi, art›k kamulaflt›rma aflamas›nday›z. ediyoruz.
Biliflim Vadisi neticede ülkemizin biliflim konu-
sunda a盤›n›n kapat›lmas›, dünyayla üst düzey Kent demokrasisi aç›s›ndan düflündü¤ünüz
entegrasyonunun sa¤lanmas› konusunda önem- yenilikler varsa nelerdir?
li ad›mlar sa¤layacak. Kocaeli, sivil toplumun çok güçlü oldu¤u, bas›n
ve iletiflimin yayg›n oldu¤u bir kent. E¤itim ve gelir
46 KobiEfor Aral›k 2010