Page 42 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 42

REKLAM






                   1. Reklam  Sempozyumu’nda sektöre yeni vizyon önerildi

                Dergilere destek olun




             4 KASIM 2010 tarihinde, Reklam Kurulu ve Reklam verenler Derne¤i iflbirli¤i ile
           düzenlenen 1.Reklam Sempozyumu’nun aç›l›fl›na kat›lan Sanayi ve Ticaret Bakan›
            Ergün, yapt›¤› konuflmada; Türkiye’de dergilerin ayakta kalmas›n›n zor oldu¤unu
                                    ve desteklenmesi gerekti¤ini söyledi.
                             1

                      Nihat        . Reklam  Sempozyu-       Reklam harcamalar›m›z düflük
                                                             Türkiye'de Reklamlar›n en a¤›rl›kl› noktas›n›n te-
                     Ergün         munun aç›l›fl›nda ko-    levizyon reklamlar› oldu¤unu, dünyada reklam pas-
                                   nuflan Sanayi ve Tica-
                                   ret Bakan› Nihat Ergün
                             Reklamlar›n yaflad›¤›m›z eko-  tas›ndan televizyonlar›n ald›¤› pay›n yüzde 36-
                                                           39'larda iken Türkiye'de bu oran›n yüzde 55'lere ç›k-
                             nomik durumun en iyi göster-  t›¤›n› belirten Ergün, bunun daha çok televizyon iz-
                             gesi oldu¤unu dile getirdi ve  leyen bir toplum olma özelli¤inden kaynakland›¤›n›
                             post modern zamanda yaflad›-   söyledi.
                             ¤›m›z›,  bu yüzden üretimi de
                             müflteri odakl› gerçeklefltirmek  Hedef 5 milyar dolarl›k pazar
                             gerekti¤ini, reklam›n küresel   Reklamverenler Derne¤i Baflkan› Ahmet Pura,
                             rekabette özel sektörün kilidi  sempozyumun ç›k›fl noktas›n› flöyle aktard›: “Rek-
                             haline geldi¤ini, ekonomik ak-  lam dünyas› ile ilgili tüm paydafllar› biraraya getire-
          tiflerin canlanmas› için reklam›n üreten ve tüketen  rek reklam denetim süreçleriyle ilgili mevcut ve ola-
          aras›nda katalizör görevi gördü¤ünü, reaksiyon mey-  s› sorunlar›n giderilmesi, reklam ile ilgili yeni kon-
          dana getirdi¤ini belirterek reklam›n toplumsal doku  sept ve mecralar›n tart›fl›lmas› için böyle bir platform
          ve yap›yla s›k› bir iliflkisi oldu¤unu vurgulad›.   oluflturduk.”
            Bakan Ergün; “Reklamc›lar olarak toplumsal, kifli-  Ahmet Pura yapt›¤› aç›kla-
          sel hassasiyetleri ve tüketici haklar›n› korumaya, tü-  mada sektöre dair flu rakam-  Ahmet
          keticinin yan›lt›lmas›n› önlemeye özen göstermemiz  lar› paylaflt›: “Türkiye’deki  Pura
          laz›m. Reklam, kurals›z, ahlaki ilkeleri olmayan, ka-  reklam yat›r›mlar› 2008 y›l›-
          idesiz de¤il, en çok kurallar›, en çok ahlaki temeli  n›n sonunda 3,2 milyon
          olan, müflteriyi aldatmayan ve toplumsal hassasiyet-  TL’ydi. Ekonomik kriz iflin
          leri rencide etmemeye dikkat edilmesi gereken bir  içine girince bu rakam 2009
          aland›r'' diye konufltu.                          y›l›nda 2.7 milyon TL oldu.
                                                           Reklamverenler Derne¤i ola-
            Reklam güven sarsmamal›                        rak, en az›ndan bir önceki
            Ergün, flunlar› söyledi: ''Hiçbir firmaya reklam ne-  senenin yüzde 15 kayb›n› ka-
          deniyle ceza vermek istemiyoruz. Ama firmalar›m›z›n  pataca¤›z ve reklam yat›r›m-
          da cezay› gerektirecek uygulamalardan uzak durma-  lar› 3.2 TL’ye gelecek diye
          s›n› istiyoruz. Biz ürettiklerimizin tüketilmesini isti-  öngördük. 2010 Haziran sonu rakamlar›na bakt›¤›m›z
          yoruz. Tüketicinin güveni sars›l›rsa, tüketici kendini  zaman toplam reklam yat›r›mlar›nda yüzde 36’l›k bir
          k›sarsa ekonomi büyüyemez... Bu konuda duyarl›l›k  büyüme var. Bu art›fl adet baz›nda da olabilir fiyat
          göstermeye devam edece¤imizi sektörün sa¤l›kl› ge-  art›fllar›yla ilgili de olabilir. Ama bu çok sa¤l›kl› bir
          liflmesine destek olaca¤›m›z› bir kez daha ifade et-  geliflme. Biz de ç›tay› yükseltelim istedik. Art›k he-
          mek isterim.''                                   defimiz orta vadede 5 milyar dolarl›k bir pazar.”
                                                             Sempozyumda, Bakan Ergün'ün yan› s›ra, Reklam
            Dergiler ayakta kalmal›                        Kurulu Baflkan› Ramazan Ersoy, Bas›n ‹lan Kurumu
            Bakan Ergün flu tesbitini “önemlidir” diyerek pay-  Genel Müdürü Mehmet Atalay'da haz›r bulundu.
          laflt›: “Gazete ve dergiler aras›nda ki farka bakaca-  Toplant›da ayr›ca, Euro RSCG Türkiye Üst Yöneticisi
          ¤›z. Ülkemizde dergilerin ayakta kalmas› zor, oysa  (CEO) Levent Erden, ''Reklam›n Felsefesi ve Trend-
          dergiler,  haberlerin geniflli¤i ve detaylar› aç›s›ndan,  ler'', Nielsen Medya Grubu Genel Müdürü ‹smail
          okuma al›flkanl›¤›n› yayg›nlaflt›rma yönünde çok   Hayri Cem ise ''Reklam›n Evreni'' konulu sunumlar›-
          önemlidir. Dergilerin  desteklenmesi gerekir.”   n› kat›l›mc›larla paylaflt›.

          42 KobiEfor Aral›k 2010
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47