Page 42 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 42
REKLAM
1. Reklam Sempozyumu’nda sektöre yeni vizyon önerildi
Dergilere destek olun
4 KASIM 2010 tarihinde, Reklam Kurulu ve Reklam verenler Derne¤i iflbirli¤i ile
düzenlenen 1.Reklam Sempozyumu’nun aç›l›fl›na kat›lan Sanayi ve Ticaret Bakan›
Ergün, yapt›¤› konuflmada; Türkiye’de dergilerin ayakta kalmas›n›n zor oldu¤unu
ve desteklenmesi gerekti¤ini söyledi.
1
Nihat . Reklam Sempozyu- Reklam harcamalar›m›z düflük
Türkiye'de Reklamlar›n en a¤›rl›kl› noktas›n›n te-
Ergün munun aç›l›fl›nda ko- levizyon reklamlar› oldu¤unu, dünyada reklam pas-
nuflan Sanayi ve Tica-
ret Bakan› Nihat Ergün
Reklamlar›n yaflad›¤›m›z eko- tas›ndan televizyonlar›n ald›¤› pay›n yüzde 36-
39'larda iken Türkiye'de bu oran›n yüzde 55'lere ç›k-
nomik durumun en iyi göster- t›¤›n› belirten Ergün, bunun daha çok televizyon iz-
gesi oldu¤unu dile getirdi ve leyen bir toplum olma özelli¤inden kaynakland›¤›n›
post modern zamanda yaflad›- söyledi.
¤›m›z›, bu yüzden üretimi de
müflteri odakl› gerçeklefltirmek Hedef 5 milyar dolarl›k pazar
gerekti¤ini, reklam›n küresel Reklamverenler Derne¤i Baflkan› Ahmet Pura,
rekabette özel sektörün kilidi sempozyumun ç›k›fl noktas›n› flöyle aktard›: “Rek-
haline geldi¤ini, ekonomik ak- lam dünyas› ile ilgili tüm paydafllar› biraraya getire-
tiflerin canlanmas› için reklam›n üreten ve tüketen rek reklam denetim süreçleriyle ilgili mevcut ve ola-
aras›nda katalizör görevi gördü¤ünü, reaksiyon mey- s› sorunlar›n giderilmesi, reklam ile ilgili yeni kon-
dana getirdi¤ini belirterek reklam›n toplumsal doku sept ve mecralar›n tart›fl›lmas› için böyle bir platform
ve yap›yla s›k› bir iliflkisi oldu¤unu vurgulad›. oluflturduk.”
Bakan Ergün; “Reklamc›lar olarak toplumsal, kifli- Ahmet Pura yapt›¤› aç›kla-
sel hassasiyetleri ve tüketici haklar›n› korumaya, tü- mada sektöre dair flu rakam- Ahmet
keticinin yan›lt›lmas›n› önlemeye özen göstermemiz lar› paylaflt›: “Türkiye’deki Pura
laz›m. Reklam, kurals›z, ahlaki ilkeleri olmayan, ka- reklam yat›r›mlar› 2008 y›l›-
idesiz de¤il, en çok kurallar›, en çok ahlaki temeli n›n sonunda 3,2 milyon
olan, müflteriyi aldatmayan ve toplumsal hassasiyet- TL’ydi. Ekonomik kriz iflin
leri rencide etmemeye dikkat edilmesi gereken bir içine girince bu rakam 2009
aland›r'' diye konufltu. y›l›nda 2.7 milyon TL oldu.
Reklamverenler Derne¤i ola-
Reklam güven sarsmamal› rak, en az›ndan bir önceki
Ergün, flunlar› söyledi: ''Hiçbir firmaya reklam ne- senenin yüzde 15 kayb›n› ka-
deniyle ceza vermek istemiyoruz. Ama firmalar›m›z›n pataca¤›z ve reklam yat›r›m-
da cezay› gerektirecek uygulamalardan uzak durma- lar› 3.2 TL’ye gelecek diye
s›n› istiyoruz. Biz ürettiklerimizin tüketilmesini isti- öngördük. 2010 Haziran sonu rakamlar›na bakt›¤›m›z
yoruz. Tüketicinin güveni sars›l›rsa, tüketici kendini zaman toplam reklam yat›r›mlar›nda yüzde 36’l›k bir
k›sarsa ekonomi büyüyemez... Bu konuda duyarl›l›k büyüme var. Bu art›fl adet baz›nda da olabilir fiyat
göstermeye devam edece¤imizi sektörün sa¤l›kl› ge- art›fllar›yla ilgili de olabilir. Ama bu çok sa¤l›kl› bir
liflmesine destek olaca¤›m›z› bir kez daha ifade et- geliflme. Biz de ç›tay› yükseltelim istedik. Art›k he-
mek isterim.'' defimiz orta vadede 5 milyar dolarl›k bir pazar.”
Sempozyumda, Bakan Ergün'ün yan› s›ra, Reklam
Dergiler ayakta kalmal› Kurulu Baflkan› Ramazan Ersoy, Bas›n ‹lan Kurumu
Bakan Ergün flu tesbitini “önemlidir” diyerek pay- Genel Müdürü Mehmet Atalay'da haz›r bulundu.
laflt›: “Gazete ve dergiler aras›nda ki farka bakaca- Toplant›da ayr›ca, Euro RSCG Türkiye Üst Yöneticisi
¤›z. Ülkemizde dergilerin ayakta kalmas› zor, oysa (CEO) Levent Erden, ''Reklam›n Felsefesi ve Trend-
dergiler, haberlerin geniflli¤i ve detaylar› aç›s›ndan, ler'', Nielsen Medya Grubu Genel Müdürü ‹smail
okuma al›flkanl›¤›n› yayg›nlaflt›rma yönünde çok Hayri Cem ise ''Reklam›n Evreni'' konulu sunumlar›-
önemlidir. Dergilerin desteklenmesi gerekir.” n› kat›l›mc›larla paylaflt›.
42 KobiEfor Aral›k 2010