Page 120 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 120

PAZAR ÜLKE

























              “Duraklama devri”nden sonra Türkiye ile iliflkilerinde istekli ve cömert
                         Özbekistan








               ‹flsizli¤in neredeyse yüzde s›f›r (%1.1) oldu¤u Özbekistan’›n geliflmesine
                       ortak yat›r›mla kat›lmak veya Özbek firmalar›yla Türkiye’de
                                ortak yat›r›m Türk giriflimci için büyük f›rsat

           T     ürkiye’nin d›fl ticaret perspektifi giderek al-
                 ternatif pazar a¤›rl›kl› olurken ilk dikkat çek-
                 mesi gereken ülkelerden biri de Özbekistan
                 olmal›d›r. 27.6 milyon nüfusu, 77.55 milyar
           dolar GSMH’s›, kifli bafl›na 2.800 dolar› aflan geliri,
           yüzde 8.6 enflasyonu ve yüzde 1.1 iflsizli¤i ile Özbe-
           kistan, Türk giriflimci için önemli f›rsat say›lmal›d›r.

              Genelde Özbekistan ekonomisi
              Özbekistan ekonomisinde son yıllarda uygulanan
           politikalar baflta pamuk olmak üzere, ülkede üreti-
           len hammaddelerin ifllenip ürün haline getirilmesin-
           den sonra ihracat  yapılması ve genel ihracat po-
           tansiyelinin arttırılmasına yöneliktir. Piyasa önemli
           oranda liberaldir ve ülkede yabancı ortaklı dört ban-
           ka faaliyettedir.
              Özbekistan pamuk üretiminde dünya sırala-
           masının en önlerindedir, üretilen pamu¤un yalnızca
           yüzde 20’si ifllenmektedir. Ayr›ca araba üreticisi ül-
           keler arasında 28. sıradad›r.
              Tar›m a¤›rl›kl› ve kendine yetebilen düzeyde ge-
           liflmifl olan Özbekistan, kifli baflına koza üretimi ko-
           nusunda dünya sıralamasında üçüncüdür.
              Özbekistan ekonomisi için orta vadede tarım ma-
           kineleri, ekskovator ve a¤ır makineler, elektronik
           eflya ve yerel hammadde kullanımı ile gerçeklefltiri-
           lecek ilaç üretimi, yat›r›m alanlar› olarak öncelen-
           mifltir.
              Özbek flirketleri dünya pazarlarına açılmak için

           120 KobiEfor Kas›m 2010
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125