Page 69 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 69

Yurtd›fl›na belgesel ihraç ediyor
              Türkiye’de reklam ve iletiflim kültürünün de¤iflti-  ATAKÖYDE B‹R ÇAY BAHÇES‹
           ¤ini ancak hala al›nmas› gereken bir mesafe oldu¤u-
           nu vurgulayan Çiftçi, bu ifle bafllad›klar›nda müflteri-  Kemal Çiftçi, Yedirenk ‹letiflim Grubu’nun kuru-
           lerinin yurtd›fl›n›, ihracat›, ithalat› ve yabanc› dili,  lufl öyküsünü flöyle anlat›yor: “Bizim ekibin tama-
           reklam›n önemini bilmedi¤ini, zamanla hem dünya-  m›, TGRT’de birlikte çal›fl›yorduk, o arada
           ya aç›ld›klar›n› hem de reklama ve tan›t›ma daha  TGRT’de eleman› azaltma politikas› bafllad›. Biz
           fazla önem vermeye bafllad›klar›n› dile getiriyor. Tür-  de bir gün Ataköy’de bir çay bahçesinde oturduk,
           kiye’nin globallefltikçe reklam ve tan›nma ihtiyac›n›n  ‘Bir prodüksiyon flirketi kural›m’ dedik, hepimiz
           daha çok öne ç›kt›¤›n› an›msatan Çiftçi, “Pazarlama  gazeteciydik. Y›l 1996’yd›. 7 ortak olarak ifle bafl-
           iletifliminde 10’a yak›n müflterimiz var, prodüksiyon-  lad›k. ‹fl ve sektörel anlamda herkese hizmet et-
           da proje bazl› çal›fl›yoruz, y›lda ortalama 50 kadar  meyi amaçlad›k, bir nevi gökkufla¤› felsefesiyle
           belgesel ve tan›t›m filmi yap›yoruz, portalda ise 60  hareket ettik. fiu anda ise ‹srafil Kuralay, Bilal Ar›-
           portalle çal›fl›yoruz” diye konuyor.               burnu ve ben 3 ortak olarak yolumuza devam
                                                             ediyoruz.
              Müflteriye veya ürüne inanmak önemli              Yedirenk bafllang›çta bir prodüksiyon flirketi
              Müflterilerini zaman zaman kendilerinin buldu¤u-  olarak kuruldu. fiimdi iletiflim ajans›m›z ve görün-
           nu, kimi zaman konkurlara girdiklerini kimi zamanda  tü bankam›z Yedimage de var. ‹nternet üzerinden
           müflterilerinin onlar› buldu¤unu bildiren Çiftçi, inan-  görüntü ve foto¤raf sat›yor. Türkiye’den video sa-
           mad›klar› ürün veya müflterinin tan›t›m›n› üstlenme-  tan siteler yok, biz buradan dünyaya video sat›-
           diklerinin alt›n› çiziyor: “Öncelikle müflterinin back-  yoruz.  Dördüncü iflimizse portal reklam. Orada
           grounduna bak›yoruz, müflteri ilk defa piyasaya gir-  da internet medyas›na yönelik medya sat›n alma
           miflse müflteri güven vermeli. Biz MÜS‹AD üyesi ol-  ve pazarlama yap›yoruz. ‹nternet medyas› Türki-
           du¤umuz için buna özellikle dikkat ediyoruz, yo¤ur-  ye’de yeni yeni gelifliyor. KOB‹’lere biliflimin dili-
           du üfleyerek yiyoruz. Müflterinin dürüstlü¤ü bizim  ni ö¤retiyoruz, internet portallar›n›n ciddi bir ifl
           için çok önemli. Bizim portal reklam ise KOB‹’ler için  yapt›¤›n› düflünüyoruz. Büyük haber kartelleriyle
           biçilmifl kaftan. Biz KOB‹’lere küçük bütçelerle de  yar›fl›yorlar, hatta ciddi anlamda onlar›n hatalar›-
           reklam yapabileceklerini anlat›yoruz. ‹stanbul’daki  n› düzeltiyorlar. Büyük medyayla ilgili olarak in-
           ajanslarda çal›flanlar›n en büyük handikaplar›ndan  ternet medyas›yla en az›ndan bir f›rsat eflitli¤i or-
           biri de Anadolu’yu bilmemeleri. Anadolu’yu tan›ma-  taya ç›k›yor. Biz de bu anlamda internet medya-
           y›nca ülkeyi, müflteriyi, hedef kitleyi nas›l tan›yacak-  s›na destek olmaya çal›fl›yoruz, Baz› yerel web si-
           s›n›z?”                                           teleri Anadolu’nun herhangi bir flehrinde hizmet
                                                             veriyor, biz de onlara destek oluyoruz, onlar› sis-
              Gelecek y›l yüzde 25 büyüyecek                 temimize dahil ediyoruz. fiu anda 60 civar›nda
              Geçmifl y›llarda her y›l ortalama yüzde 20-25 bü-  web sitesi ile çal›fl›yoruz, Türkiye’nin her yerinden
           yüdüklerini bu y›lda yüzde 20-25 büyümeyi hedefle-  haber portal›m›z var. Geçenlerde bir grup memu-
           diklerini aç›klayan Çiftçi, “Uluslararas› iflbirlikleriyle  run kurdu¤u bir portal bize baflvurdu, onlar› da
           farkl› film flirketleriyle sinema filmi, daha büyük çap-  listemize dahil ettik.”
           l› belgeseller düflünüyoruz. TRT’yle dönem dönem
           çal›fl›yoruz, yak›n dönemde TRT’ye 13 bölümlük Ku-  leflti, büyüdü mesaj›n› verdik. 1 hafta içinde o be-
           zey Y›ld›z› diye bir belgesel yapt›k” diyor.     nimsendi. Halkbankas› imaj› da iyi bir noktaya gel-
                                                            miflti, dolay›s›yla insanlara güven verdi.”
              Baflar›l› reklam, satt›r›r
              Çiftçi’ye göre; baflar›l› reklam, satan reklamd›r.  Zoru hemen, imkans›z›
           Ürünün pazarlamas›n›, sat›fl›n› yapan reklam. Son   zamanla baflarmak
           günlerde Telekom’un reklamlar›n›n dikkat çekti¤ini  “‹maj koca bir yalan, itibar ise yak›c› bir gerçek”
           ve Arçelik’in reklamlar›n› baflar›l› buldu¤unu ifade  diyen Çiftçi,  “Zoru hemen baflar›r›z, imkans›z az›c›k
           eden Çiftçi, kendi baflar›lar›na flu örne¤i veriyor:  zaman ister” slogan›yla hareket ettiklerini aç›kl›yor.
           “Halkbankas› ile Pamukbank’›n birleflme kampanya-  Müflterilerinin hedefi olmamas› halinde onlarla bir-
           s›n› yapm›flt›k. Olumsuz gibi görünen bu haberin  likte bir hedef belirlediklerini ve öyle çal›flt›klar›n›,
           olumlu yönlerini vurgulam›flt›k. Ekonomist dergisi o  bir sektörden bir alandan bir müflteriyle çal›flmaya
           reklama ödül vermiflti. Büyüyen bir banka, kifli bir-  dikkat ettiklerini dile getiriyor.
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74