Page 68 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 68
AJANS
1996 y›l›nda kurulan Yedirenk
‹letiflim Grubu, 15 y›ll›k
birikimiyle kreatif
ve interaktif hizmetlerinin
yan› s›ra müflterilerine çizgi
alt› ifller konusunda da
hizmet veriyor.
Yedirenk ‹letiflim Grubu
Yedirenk ‹letiflim Grubu
Reklam yapm›yor,
Reklam yapm›yor,
de¤er yarat›yor
de¤er yarat›yor
l Röportaj: Deniz YANIKTAfi l
T am hizmet ajans› olarak 25 kifliden oluflan sözeden Çiftçi, sadece tan›t›m, sadece ‘sat›fl’ odakl›
Bu noktada stratejik yarat›c›l›¤›n öne ç›kt›¤›ndan
uzman ekibiyle Yedirenk ‹letiflim Grubu, pa-
de¤il, bununla birlikte, bir ürünü/hizmeti tan›t›rken
zarlama iletiflimi, halkla iliflkiler ve organi-
zasyon, film-yap›m, Yedimage (görüntü ban-
mum maliyetle maksimum çözümler üretmenin öne-
kas›), portal reklam (internet reklamc›l›¤›), mailing buna talip olacak ‘kal›c›’ müflteri yaratmak ve mini-
(hedef kitleye çok özel gönderi), belgesel pazarlama mine de¤iniyor.
(Yedirenk Yeditepe) olmak üzere 7 ayr› alanda müfl- Yenilikçi bir ajans olduklar›n› söyleyen Çiftçi, dün-
terilerine hizmet veriyor. yay› takip edip, müflterileriyle yenilikleri paylaflt›kla-
“Reklam yapm›yoruz, de¤er oluflturuyoruz” diyen r›n›, kendilerini müflterinin yerine koyarak çal›flt›kla-
Yedirenk ‹letiflim Grubu Genel Müdürü Kemal Çiftçi, r›n› belirtiyor.
ayn› anda birkaç projeyi birarada yürütebilecek de- Müflterileriyle uzun vadeli çal›flmay› hedefledikle-
neyimli ve donan›ml› bir ekiple çal›flt›klar›n› söylü- rini kaydeden Çiftçi, uzun vadede müflteriyle ajans›n
yor. birbirini iyi tan›yabildi¤ini, dünyayla ba¤lant›l› ve
Birbirinden de¤erli metin yazarlar›n›, organizatörleri, dünyay› takip ediyor olmalar›n›n müflterilerini yurtd›-
müflteri temsilcilerini, art direktörleri ve grafikerleri fl›nda da tan›tma anlam›nda ajansa avantaj sa¤lad›-
ayn› bünye içinde bar›nd›ran ender ajanslardan biri ¤›n› ifade ediyor. Y›llardan beri çeflitli belgeseller
olduklar›n› vurgulayan Çiftçi, önemli olan›n ekiple ürettiklerinden yurtd›fl›nda birçok partner ajanslar›
birlikte uygun senkronu yakalamak, ayn› dili konu- ve zengin bir arflivleri bulundu¤unu ifade eden Çift-
flabilmek ve bunu her iflte yenileyebilmek oldu¤unu çi, “Bu da bize ajans olarak ciddi bir avantaj sa¤l›-
aktar›yor. yor, düflük maliyet ve tecrübe olarak müflteriye yan-
Yarat›c› bir fikri ve özgün bir ifli ortaya ç›karmak s›yor. Bizim prodüksiyon taraf›nda hedeflerimiz ara-
için Yedirenk Pazarlama ‹letiflimi’nin her zaman ha- s›nda dünyaya satabilece¤imiz bir sinema filmi çek-
z›r oldu¤unu ifade eden Çiftçi, yarat›c›l›kla ifllevselli- mek var. Birkaç y›l içinde bunu gerçeklefltirmeyi
¤i birarada sunduklar›n› anlat›yor. planl›yoruz” diyor.