Page 48 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 48

UZMAN                                  Türkiye’nin vizyonu
                                                     yenileflim olmal›d›r

                                        T   ürkiye globalleflme sürecinin baflla-  yeri organizasyonunda veya d›fl iliflkiler-
                                            d›¤› 1990’l› y›llar›n bafl›ndan bu ya-
                                                                          de yeni bir organizasyonel yöntemin uy-
                                                                          gulanmas›d›r. (Oslo k›lavuzu)
                                            na yaln›zca içe dönük ekonomik ve
                                        sosyal göstergeleri aç›s›ndan de¤il, küre-  ‹novasyon-yenileflim kültürünün henüz
                                        sel ölçekte yerini ve hedeflerini belirle-  geliflmekte oldu¤u ülkemiz için yarat›c›
                                        meye çal›flan bir ülke görünümündedir.  düflüncelerin yaflama yans›mas› iyileflme-
                                        Bu önemli bir de¤iflimdir.Türkiye küresel  ye aç›k alan›m›zd›r. Genç nüfusa sahip,
                                        geliflim sürecinde bir yer edinme çabas›n-  dinamik ülkeler için yenileflim bir f›rsatt›r.
                                        dad›r. Vizyonun ana temas›,’’Yaflam kali-  Türkiye’nin küresel ekonomide teknoloji-
                                        tesinin yükseltilmesi ve rekabete haz›r  leri iyi uygulayan ülkeden, teknolojileri
                                        bir toplumun oluflturulmas›d›r.’’  yaratan ülke s›n›f›na geçmesi önemlidir.
                                        2023 y›l› vizyonunda; Cumhuriyetin  Bugün ihracat›m›z›n içinde yüksek tekno-
                                        100’üncü y›l›nda;                 lojili ürünlerin pay› yüzde 5.1’dir. Bu de-
                                        l  Bilim ve teknolojiye hakim,    ¤er AB de yüzde 21.5 dir. Kapat›lmas› ge-
                                        l  Teknolojiyi bilinçli kullanan ve yeni  reken büyük bir fark vard›r.
                                        teknolojiler üretebilen,          De¤erlendirilmesi tart›fl›lmakla beraber
                                        l  Teknolojik geliflmeleri toplumsal ve  her y›l yay›nlanan Avrupa Yenileflim En-
                                        ekonomik faydaya dönüfltürme       deksinde (Europeans Innavation Score-
                                        Yetene¤ini kazanm›fl bir refah toplumu  board) Türkiye 27 AB ülkesi ard›nda yer
             A.HAMD‹ DO⁄AN              olma, öngörüsü ortaya konmufltur. (TÜB‹-  almaktad›r. Sonuç 2009 y›l› içinde de¤ifl-
                                        TAK)                              memifltir. Son y›llarda Ar-Ge çal›flmalar›-
             KalDer Yönetim
                                                                          na verilen destekler artm›flt›r. Patent gibi
             Kurulu Baflkan›             Bu nas›l gerçekleflecektir?        yarat›c› ç›kt› göstergelerinde art›fllar ol-
                                        Mükemmel kurum ve kurulufllar, mükem-  mas›na karfl›n yeterli olman›n çok geri-
                                        mel toplumlar sürekli ö¤renme, sürekli  sindeyiz. Teknopark geliflim sürecinde fi-
                                        iyilefltirme ve sürekli yenileflim f›rsatlar›n›  ziksel yap›lanma ötesine geçebilen bafla-
              Mükemmel                  kovalayan ve sonuçta de¤iflimi gerçeklefl-  r› öykülerimiz henüz ortada yok. Üniver-
                                        tirenlerdir.
                                                                          site-sanayi iflbirli¤inde y›llard›r zorlama
               kurum ve                 Bütün ülkeler ve büyük kurumsal yap›lar  ve sürdürülebilir olmayan az say›da pro-
                                                                          jemiz var. Tasar›m da baflar›l› örnekleri-
                                        küreselleflme süreci içerisinde politik,
              kurulufllar,               ekonomik ve teknolojik aç›dan birbirine  miz art›yor. Ama yayg›n de¤il, sürekli de-
                                        yaklaflarak ba¤l›l›klar›n› artt›rm›fllard›r.
                                                                          ¤ildir.
              mükemmel                  Türkiye bu süreçte AB ile yak›nlaflarak,  Bütün baflar›l› yenileflim ülke modellerin-
                                        Avrupa ve Asya ile Ortado¤u aras›nda bir  de; Devlet-Firmalar-Üniversiteler ve Arafl-
          toplumlar sürekli             merkez rol üstlenerek stratejik önemini  t›rma kurumlar› üçgeni vard›r. Politikalar›
                                        derinlefltirmek ve yayg›nlaflt›rmak çabas›-  oluflturan, yürüten, koordine eden bir ça-
               ö¤renme,                 n› göstermifltir.                  t› kurum vard›r. Ülkenin  Ulusal ve Küre-
                                        Türkiye’nin dünya koflullar›nda yerini be-  sel Yenileflim Sistemi kurulmufl ve tan›m-
                 sürekli                lirlerken önemli göstergelerden biri de  lanm›flt›r. Türkiye bunu baflarmak duru-
                                        rekabet edebilirlik düzeyidir.  133 ülke  mundad›r.
            iyilefltirme ve              aras›nda 61. s›rada yer almaktay›z. Bu
                                        olumsuz gösterge Türkiye’nin büyüyen  Türkiye’nin Vizyonuna aç›lan
          sürekli yenileflim             nüfusuna, ekonomisine ve stratejik öne-  bir pencere 19. Kalite Kongresi
                                        mine karfl›n geliflmenin sürdürülebilirli¤i-  Türkiye’nin geliflim sürecinde ‘’Yenilefli-
              f›rsatlar›n›              ni etkileyebilecek bir göstergedir. Sürdü-  min Yönetimi ‘’önemli kilometre tafllar›n-
             kovalayan ve               rülebilir büyümeyi engelleyen faktörler  dan biridir. KalDer bu aflamada 8-9-10
                                        aras›nda “altyap›” önemli bir yetersizli¤i
                                                                          Kas›m tarihlerinde 19. Kalite Kongre-
          sonuçta de¤iflimi              yans›tmaktad›r. 133 ülke aras›nda bu kri-  si’nde bu ana tema çerçevesinde konuyu
                                        terde de 105. s›rada bulunmaktay›z.
                                                                          tart›flacak. Dünyadaki ve ülkemizdeki iyi
        gerçeklefltirenlerdir.           BM ‹nsani Geliflme Endeksi göstergesin-  örnekleri paylaflacak, yöntemleri uzman-
                                                                          lar ve uygulay›c›lardan dinleyecek. Ro-
                                        de (2007) 182 ülke aras›nda 79. s›rada-
                                        d›r. 1968 y›l›nda 152. s›radayd›. 1998’ de  bert Tucker ve Jeff de Cagna gibi ünlü ko-
                                        85. s›raya yükselmiflti.           nuflmac›lar›n yan› s›ra Inder Sidhu gibi
                                        Türkiye’nin 10.büyük ekonomi olma he-  ünlü teknoloji flirketlerimizin (Cisco) yö-
                                        defi, baz› göstergelerde s›ralama da h›zl›  neticileri ve ABD baflta olmak üzere bir
                                        bir geliflme sürecine girilmesi ve bunun  çok ülke Yenileflim Enstitülerin Direktör-
                                        sürdürülür olmas›n› sa¤lamak ile olanak-  leri bizlerle olacakt›r. Türkiye yenileflim
                                        l›d›r.                            rüzgar›n› kuvvetle duyaca¤› bir kongre ile
                                                                          tan›flacakt›r.
                                        Yarat›c› düflünceler ve            19. Kalite Kongresi yan›tlar›n›z› bulaca¤›-
                                        Türkiye’nin vizyonu               n›z ortamd›r. KalDer geleneksel kongrele-
                                        Yenileflim (inovasyon), yeni veya önemli  rine yeni bir tema ile yeni teknolojilerin
                                        ölçüde de¤ifltirilmifl ürün (mal ya da hiz-  uygulanaca¤› bir yeni sunum tekni¤ini de
                                        met), veya sürecin; yeni bir pazarlama  sizlerle tan›flt›rarak ortam›n›za renk kata-
                                        yönteminin; ya da ifl uygulamalar›nda, ifl-  cakt›r.
           48 KobiEfor Ekim 2010
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53