Page 48 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 48
UZMAN Türkiye’nin vizyonu
yenileflim olmal›d›r
T ürkiye globalleflme sürecinin baflla- yeri organizasyonunda veya d›fl iliflkiler-
d›¤› 1990’l› y›llar›n bafl›ndan bu ya-
de yeni bir organizasyonel yöntemin uy-
gulanmas›d›r. (Oslo k›lavuzu)
na yaln›zca içe dönük ekonomik ve
sosyal göstergeleri aç›s›ndan de¤il, küre- ‹novasyon-yenileflim kültürünün henüz
sel ölçekte yerini ve hedeflerini belirle- geliflmekte oldu¤u ülkemiz için yarat›c›
meye çal›flan bir ülke görünümündedir. düflüncelerin yaflama yans›mas› iyileflme-
Bu önemli bir de¤iflimdir.Türkiye küresel ye aç›k alan›m›zd›r. Genç nüfusa sahip,
geliflim sürecinde bir yer edinme çabas›n- dinamik ülkeler için yenileflim bir f›rsatt›r.
dad›r. Vizyonun ana temas›,’’Yaflam kali- Türkiye’nin küresel ekonomide teknoloji-
tesinin yükseltilmesi ve rekabete haz›r leri iyi uygulayan ülkeden, teknolojileri
bir toplumun oluflturulmas›d›r.’’ yaratan ülke s›n›f›na geçmesi önemlidir.
2023 y›l› vizyonunda; Cumhuriyetin Bugün ihracat›m›z›n içinde yüksek tekno-
100’üncü y›l›nda; lojili ürünlerin pay› yüzde 5.1’dir. Bu de-
l Bilim ve teknolojiye hakim, ¤er AB de yüzde 21.5 dir. Kapat›lmas› ge-
l Teknolojiyi bilinçli kullanan ve yeni reken büyük bir fark vard›r.
teknolojiler üretebilen, De¤erlendirilmesi tart›fl›lmakla beraber
l Teknolojik geliflmeleri toplumsal ve her y›l yay›nlanan Avrupa Yenileflim En-
ekonomik faydaya dönüfltürme deksinde (Europeans Innavation Score-
Yetene¤ini kazanm›fl bir refah toplumu board) Türkiye 27 AB ülkesi ard›nda yer
A.HAMD‹ DO⁄AN olma, öngörüsü ortaya konmufltur. (TÜB‹- almaktad›r. Sonuç 2009 y›l› içinde de¤ifl-
TAK) memifltir. Son y›llarda Ar-Ge çal›flmalar›-
KalDer Yönetim
na verilen destekler artm›flt›r. Patent gibi
Kurulu Baflkan› Bu nas›l gerçekleflecektir? yarat›c› ç›kt› göstergelerinde art›fllar ol-
Mükemmel kurum ve kurulufllar, mükem- mas›na karfl›n yeterli olman›n çok geri-
mel toplumlar sürekli ö¤renme, sürekli sindeyiz. Teknopark geliflim sürecinde fi-
iyilefltirme ve sürekli yenileflim f›rsatlar›n› ziksel yap›lanma ötesine geçebilen bafla-
Mükemmel kovalayan ve sonuçta de¤iflimi gerçeklefl- r› öykülerimiz henüz ortada yok. Üniver-
tirenlerdir.
site-sanayi iflbirli¤inde y›llard›r zorlama
kurum ve Bütün ülkeler ve büyük kurumsal yap›lar ve sürdürülebilir olmayan az say›da pro-
jemiz var. Tasar›m da baflar›l› örnekleri-
küreselleflme süreci içerisinde politik,
kurulufllar, ekonomik ve teknolojik aç›dan birbirine miz art›yor. Ama yayg›n de¤il, sürekli de-
yaklaflarak ba¤l›l›klar›n› artt›rm›fllard›r.
¤ildir.
mükemmel Türkiye bu süreçte AB ile yak›nlaflarak, Bütün baflar›l› yenileflim ülke modellerin-
Avrupa ve Asya ile Ortado¤u aras›nda bir de; Devlet-Firmalar-Üniversiteler ve Arafl-
toplumlar sürekli merkez rol üstlenerek stratejik önemini t›rma kurumlar› üçgeni vard›r. Politikalar›
derinlefltirmek ve yayg›nlaflt›rmak çabas›- oluflturan, yürüten, koordine eden bir ça-
ö¤renme, n› göstermifltir. t› kurum vard›r. Ülkenin Ulusal ve Küre-
Türkiye’nin dünya koflullar›nda yerini be- sel Yenileflim Sistemi kurulmufl ve tan›m-
sürekli lirlerken önemli göstergelerden biri de lanm›flt›r. Türkiye bunu baflarmak duru-
rekabet edebilirlik düzeyidir. 133 ülke mundad›r.
iyilefltirme ve aras›nda 61. s›rada yer almaktay›z. Bu
olumsuz gösterge Türkiye’nin büyüyen Türkiye’nin Vizyonuna aç›lan
sürekli yenileflim nüfusuna, ekonomisine ve stratejik öne- bir pencere 19. Kalite Kongresi
mine karfl›n geliflmenin sürdürülebilirli¤i- Türkiye’nin geliflim sürecinde ‘’Yenilefli-
f›rsatlar›n› ni etkileyebilecek bir göstergedir. Sürdü- min Yönetimi ‘’önemli kilometre tafllar›n-
kovalayan ve rülebilir büyümeyi engelleyen faktörler dan biridir. KalDer bu aflamada 8-9-10
aras›nda “altyap›” önemli bir yetersizli¤i
Kas›m tarihlerinde 19. Kalite Kongre-
sonuçta de¤iflimi yans›tmaktad›r. 133 ülke aras›nda bu kri- si’nde bu ana tema çerçevesinde konuyu
terde de 105. s›rada bulunmaktay›z.
tart›flacak. Dünyadaki ve ülkemizdeki iyi
gerçeklefltirenlerdir. BM ‹nsani Geliflme Endeksi göstergesin- örnekleri paylaflacak, yöntemleri uzman-
lar ve uygulay›c›lardan dinleyecek. Ro-
de (2007) 182 ülke aras›nda 79. s›rada-
d›r. 1968 y›l›nda 152. s›radayd›. 1998’ de bert Tucker ve Jeff de Cagna gibi ünlü ko-
85. s›raya yükselmiflti. nuflmac›lar›n yan› s›ra Inder Sidhu gibi
Türkiye’nin 10.büyük ekonomi olma he- ünlü teknoloji flirketlerimizin (Cisco) yö-
defi, baz› göstergelerde s›ralama da h›zl› neticileri ve ABD baflta olmak üzere bir
bir geliflme sürecine girilmesi ve bunun çok ülke Yenileflim Enstitülerin Direktör-
sürdürülür olmas›n› sa¤lamak ile olanak- leri bizlerle olacakt›r. Türkiye yenileflim
l›d›r. rüzgar›n› kuvvetle duyaca¤› bir kongre ile
tan›flacakt›r.
Yarat›c› düflünceler ve 19. Kalite Kongresi yan›tlar›n›z› bulaca¤›-
Türkiye’nin vizyonu n›z ortamd›r. KalDer geleneksel kongrele-
Yenileflim (inovasyon), yeni veya önemli rine yeni bir tema ile yeni teknolojilerin
ölçüde de¤ifltirilmifl ürün (mal ya da hiz- uygulanaca¤› bir yeni sunum tekni¤ini de
met), veya sürecin; yeni bir pazarlama sizlerle tan›flt›rarak ortam›n›za renk kata-
yönteminin; ya da ifl uygulamalar›nda, ifl- cakt›r.
48 KobiEfor Ekim 2010