Page 104 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 104

DOSYA/KABLO

                                                             2M Kablo, cirosunu
                                                             yüzde 60 art›rd›











                                                              2M Kablo Sanayi Yurtiçi Sat›fl Müdürü Serdar
                                                            Baykal, sektör has tüm olumsuz ve haks›z rekabet
                                                            koflullar›na ra¤men ilk 8 ay› baflar›l› bir flekilde
                                                            geride b›rakt›klar›n› söylüyor. Baykal, “Gerek
                                                            kazand›¤›m›z yurtiçindeki ve yurtd›fl›ndaki bir çok
                                                            önemli proje olsun, gerekse de 2008 y›l›ndan beri
                                                            kay›ts›z flarts›z uygulad›¤›m›z bayilik sistemimize
                                                            dahil etti¤imiz sektörün önde gelen firmalar› olsun
                                                            ilk 8 ay son derece baflar›l› geçmifltir. Bir önceki
                                                            seneye göre yurtiçinde ciromuzu yüzde 60 oran›nda
                                                            art›rm›fl olman›n gurur ve mutlulu¤unu yaflad›¤›m›z›
                        KLAS KABLO,                         belirtmek istiyorum. Son dönemde ise mevcut oran›
                   GÜÇLENEREK DÖNDÜ                         korumak ve olmam›z gereken projelerde yer almak
                                                            için elimizden gelen mücadeleyi verece¤iz” diye
               Kablo sektörünün yak›ndan tan›d›¤›, y›llarca  konufluyor.
             yurtiçinde hemen hemen her projede yaz›lan,      2M Kablo’nun ‹stanbul Esenyurt’ta bulunan 9 bin
             yaz›ld›¤› her elektrik ve elektronik projesinin  metrekare kapal› alan üzerine kurulu fabrikas›nda
             baflar›l› ve korkusuzca uygulanmas›nda büyük    faaliyetlerine devam etti¤ini hat›rlatan Serdar
             pay› olan, y›llar›n flarap gibi de¤er katt›¤› kablo  Baykal, merkez sat›fl müdürlüklerinin de ‹stanbul
             markas› Klas Kablo k›sa bir aradan sonra güçlü  Perpa’da bulundu¤unu aktar›yor. Bunun yan›nda
             finansal yap›s› ile geri döndü.                ‹zmir, Ankara ve Antalya’da da bölge müdürlük-
                             1984 y›l›ndan bu yana kablo    lerinin oldu¤unu belirten Baykal,  ayr›ca bir de
                           sektörünün bilinen, kalitesinden  Moskova’da sat›fl ofisi ve depolar›n›n bulundu¤unu
                           ödün vermeden 3 bin 500 aflk›n    aç›kl›yor. Sektörde çok say›da ve çok farkl› yap›da
                           ürün çeflidiyle pazara ürün sunan  üretici olmas›na karfl›l›k bir kalite denetim mekaniz-
                           Klas Kablo, geçti¤imiz aylarda   mas›n›n olmamas›n›n ciddi sorunlara yol açt›¤›n›
                           yabanc›  ortakl›  bir   grup     dile getiren Serdar Baykal, bu durumdan da en çok
                           taraf›ndan sat›n al›nd›. Güçlenen  iflini gerçekten do¤ru yapan firmalar›n zarar
                           finansal yap›s› nedeniyle ham-   gördü¤ünü ifade ediyor.
                           madde teminindeki s›k›nt›lar›      Yap›lan hatalar›n kontrol mekanizmalar› ile
             aflarak, ürün stoklar›n›n artmas›na, böylece de  önlenebilece¤ini savunan Baykal, “Üretici firmalar,
             müflterilerine h›zl› ve zaman›nda teslimat yapma  beyan ettikleri yap› ve de¤erlere uymalar›
             olanaklar›na yeniden kavuflmufl oldu.            gerekirken, bu firmalar›n, teklif ettikleri kablo yap›s›
               Klas Kablo, iç pazarda ürününü bayiler ve    ile ürettikleri kablo yap›s› örtüflmüyor” diyor. Bunu
             proje firmalar› arac›l›¤›yla kullan›c›n›n hizmetine  denetleyip yapt›r›m uygulayacak bir mekanizman›n
             sunuyor. Klas Kablo Yönetim Kurulu Baflkan›     ülkemizde olmad›¤›n› belirten Baykal, flunlar›
             Adnan Ceyhan, gerek bayi sat›fllar› ile ulafl›lan  kaydediyor:  “Sektörel rekabet elbette kaç›n›lmaz
             noktalarda gerekse taahhüt firmalar› kanal› ile  bir unsurdur ve baflar›y› körükler. Ancak etik ticaret
             girilen projelerde daima baflar›l› sonuçlar›n   anlay›fl› hem firmalar aras› hem de çal›flanlar
             markas› olduklar›n› söylüyor.                  aç›s›ndan son derece önemli bir nokta da duruyor.
               D›fl pazarlarda, özellikle bat› Avrupa        Bu anlay›fl yeterince geliflmedi¤i zaman yaflanan
             pazarlar›nda aranan marka haline geldiklerini  rekabet sadece sektörün ç›tas›n› afla¤›ya çekiyor.
             belirten Ceyhan, 2011 y›l› hedeflerini çok k›sa bir  Ülkemizde temel anlamda mesleki ve sektörel bir-
             tan›mla ifade ediyor: “Hedefimiz efsane olmufl  liklerin bu amaca hizmet etmesi tam anlam›yla
             bir markay› tüm ürün ortaklar›m›z ile beraber  mümkün olmad›¤›ndan bunu sa¤lamak inisiyatiften
             daha güçlü bir konuma getirmektir.”            öteye gitmiyor.” Dünya da atak yapm›fl ülkelerin bu
               Merkezi Perpa Ticaret Merkezi’nde olan Klas  konularda ciddi bir devlet politikas› izledi¤ini
             Kablo’nun üretim tesisleri Had›mköy’de         söyleyen Baykal, ülke imaj› ne kadar iyi olursa kablo
             bulunuyor.                                     ihracatç›lar›n›n da o kadar avantaj sahibi olaca¤›n›
                                                            sözlerine ekliyor.

            104 KobiEfor Ekim 2010
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109