Page 104 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 104
DOSYA/KABLO
2M Kablo, cirosunu
yüzde 60 art›rd›
2M Kablo Sanayi Yurtiçi Sat›fl Müdürü Serdar
Baykal, sektör has tüm olumsuz ve haks›z rekabet
koflullar›na ra¤men ilk 8 ay› baflar›l› bir flekilde
geride b›rakt›klar›n› söylüyor. Baykal, “Gerek
kazand›¤›m›z yurtiçindeki ve yurtd›fl›ndaki bir çok
önemli proje olsun, gerekse de 2008 y›l›ndan beri
kay›ts›z flarts›z uygulad›¤›m›z bayilik sistemimize
dahil etti¤imiz sektörün önde gelen firmalar› olsun
ilk 8 ay son derece baflar›l› geçmifltir. Bir önceki
seneye göre yurtiçinde ciromuzu yüzde 60 oran›nda
art›rm›fl olman›n gurur ve mutlulu¤unu yaflad›¤›m›z›
KLAS KABLO, belirtmek istiyorum. Son dönemde ise mevcut oran›
GÜÇLENEREK DÖNDÜ korumak ve olmam›z gereken projelerde yer almak
için elimizden gelen mücadeleyi verece¤iz” diye
Kablo sektörünün yak›ndan tan›d›¤›, y›llarca konufluyor.
yurtiçinde hemen hemen her projede yaz›lan, 2M Kablo’nun ‹stanbul Esenyurt’ta bulunan 9 bin
yaz›ld›¤› her elektrik ve elektronik projesinin metrekare kapal› alan üzerine kurulu fabrikas›nda
baflar›l› ve korkusuzca uygulanmas›nda büyük faaliyetlerine devam etti¤ini hat›rlatan Serdar
pay› olan, y›llar›n flarap gibi de¤er katt›¤› kablo Baykal, merkez sat›fl müdürlüklerinin de ‹stanbul
markas› Klas Kablo k›sa bir aradan sonra güçlü Perpa’da bulundu¤unu aktar›yor. Bunun yan›nda
finansal yap›s› ile geri döndü. ‹zmir, Ankara ve Antalya’da da bölge müdürlük-
1984 y›l›ndan bu yana kablo lerinin oldu¤unu belirten Baykal, ayr›ca bir de
sektörünün bilinen, kalitesinden Moskova’da sat›fl ofisi ve depolar›n›n bulundu¤unu
ödün vermeden 3 bin 500 aflk›n aç›kl›yor. Sektörde çok say›da ve çok farkl› yap›da
ürün çeflidiyle pazara ürün sunan üretici olmas›na karfl›l›k bir kalite denetim mekaniz-
Klas Kablo, geçti¤imiz aylarda mas›n›n olmamas›n›n ciddi sorunlara yol açt›¤›n›
yabanc› ortakl› bir grup dile getiren Serdar Baykal, bu durumdan da en çok
taraf›ndan sat›n al›nd›. Güçlenen iflini gerçekten do¤ru yapan firmalar›n zarar
finansal yap›s› nedeniyle ham- gördü¤ünü ifade ediyor.
madde teminindeki s›k›nt›lar› Yap›lan hatalar›n kontrol mekanizmalar› ile
aflarak, ürün stoklar›n›n artmas›na, böylece de önlenebilece¤ini savunan Baykal, “Üretici firmalar,
müflterilerine h›zl› ve zaman›nda teslimat yapma beyan ettikleri yap› ve de¤erlere uymalar›
olanaklar›na yeniden kavuflmufl oldu. gerekirken, bu firmalar›n, teklif ettikleri kablo yap›s›
Klas Kablo, iç pazarda ürününü bayiler ve ile ürettikleri kablo yap›s› örtüflmüyor” diyor. Bunu
proje firmalar› arac›l›¤›yla kullan›c›n›n hizmetine denetleyip yapt›r›m uygulayacak bir mekanizman›n
sunuyor. Klas Kablo Yönetim Kurulu Baflkan› ülkemizde olmad›¤›n› belirten Baykal, flunlar›
Adnan Ceyhan, gerek bayi sat›fllar› ile ulafl›lan kaydediyor: “Sektörel rekabet elbette kaç›n›lmaz
noktalarda gerekse taahhüt firmalar› kanal› ile bir unsurdur ve baflar›y› körükler. Ancak etik ticaret
girilen projelerde daima baflar›l› sonuçlar›n anlay›fl› hem firmalar aras› hem de çal›flanlar
markas› olduklar›n› söylüyor. aç›s›ndan son derece önemli bir nokta da duruyor.
D›fl pazarlarda, özellikle bat› Avrupa Bu anlay›fl yeterince geliflmedi¤i zaman yaflanan
pazarlar›nda aranan marka haline geldiklerini rekabet sadece sektörün ç›tas›n› afla¤›ya çekiyor.
belirten Ceyhan, 2011 y›l› hedeflerini çok k›sa bir Ülkemizde temel anlamda mesleki ve sektörel bir-
tan›mla ifade ediyor: “Hedefimiz efsane olmufl liklerin bu amaca hizmet etmesi tam anlam›yla
bir markay› tüm ürün ortaklar›m›z ile beraber mümkün olmad›¤›ndan bunu sa¤lamak inisiyatiften
daha güçlü bir konuma getirmektir.” öteye gitmiyor.” Dünya da atak yapm›fl ülkelerin bu
Merkezi Perpa Ticaret Merkezi’nde olan Klas konularda ciddi bir devlet politikas› izledi¤ini
Kablo’nun üretim tesisleri Had›mköy’de söyleyen Baykal, ülke imaj› ne kadar iyi olursa kablo
bulunuyor. ihracatç›lar›n›n da o kadar avantaj sahibi olaca¤›n›
sözlerine ekliyor.
104 KobiEfor Ekim 2010