Page 102 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 102

DOSYA/KABLO



           dönem geçirdi. Uzun vadeli ev kredisi, havai hatla-    ‹SO EN BÜYÜK 500’DE
           r›n yeralt›na al›nmas›, özellefltirme at›l›mlar› iç talebi
           art›rd›. Üreticiler de pazar paylar›n› koruyabilmek          KABLOCULAR
           için yat›r›m yar›fl›na girdiler. Pazar 2005-2006 döne-  70 . HES HACILAR ELEKTR‹K SAN.
           minde yüzde 25 büyüdü. Büyüme 2007-2008 döne-
           minde de sürdü. Ama büyüme sektörün bütün alt     73 . TÜRK PRYSMIAN KABLO
           kategorilerini kapsamad›. Telefon kablolar› pazar›  132. NEXANS TÜRK‹YE ENDÜSTR‹
           darald›. Bu alanda ürün de¤iflimine gidemeyenler   267. BEMKA EMAYE BOB‹N TEL‹ ve KABLO
           yabanc› ortak aray›fl›na girdi veya tasfiye oldu. Bu  292. DEM‹RER KABLO
           yeni trend yeni yat›r›mc›lar›n ilgisini çekiyor. Ama  329. ÖZNUR KABLO
           hala dikkatli olunmas› gereken bir dönem yaflan›yor.  353. PAMUKKALE KABLO
                                                             454. TÜMKA KABLO
              Kablo sektörümüzün d›fl pazarlar›               459. ATOM KABLO
              Kablo sektörümüz 2006 y›l›nda ihracat›n› yüzde
           60 art›rd›, 1.143 milyar dolara ulaflt›rd›. 2007 y›l›nda
           yüzde 49 art›rd›, 1.704 milyar dolara ç›kard›. ‹hracat-  ‹MM‹B ‹HRACAT YILDIZLARINDA
           ta en önemli pay, 1.14 milyar dolar ile enerji ve te-  KABLOCULAR
           lekom kablolar›na aittir. Enerji kablolar› bu ihracat›n  1. NEXANS TÜRK‹YE ENDÜSTR‹
           büyük ço¤unlu¤udur. Emaye bobin telleri 120 milyon  2. TÜRK PRYSMIAN KABLO
           dolar ihracata ulaflt›. Fiber optik, koaksiyel ve di¤er  3. ATOM KABLO
           telekom kablolar›n›n ihracat içinde pay› düflüktür.  4. HES HACILAR ELEKTR‹K SAN.
              AB ülkeleri aras›nda en fazla ihracat ‹ngiltere’ye  5. DELPHI AUTOMOTIVE SYSTEMS
           yap›lmaktad›r. Irak, ‹srail, ‹talya, Bulgaristan, Ro-
           manya. Suriye, ‹rlanda, S.Arabistan, Almanya ve Ka-  6. TÜMKA KABLO
           zakistan sektörün yükselen pazarlar›d›r.          7. DEM‹RER KABLO
                                                             8. PAMUKKALE KABLO
              Sektörümüzün iç pazar›                         9. BEMKA EMAYE BOB‹N TEL‹ ve KABLO
              Türkiye’de kifli bafl›na elektrik enerjisi kullan›m›  10. MASS KABLO
           Avrupa ortalamas›n›n sadece yüzde 25-30’udur. Bu
           nedenle iç pazar›m›z sektör için bafll›ca geliflme sa-
           has›d›r. Enerji üretimi ve bunun da¤›t›lmas› gittikçe
           önem kazand›¤› için küresel aktörler de Türkiye pa-
           zar›na ilgi duyacaklard›r. Bu yar›flta öne ç›kan stra-
           tejik faktör, “her fleyi üretirim”den, “flu 1-2 ürünü en
           iyi ben üretirim” anlay›fl›na geçmektir.

              Türkiye’de bir iç pazar devrimi
              yaflanacak
                                 Türkiye’de enerji pazar›
                              önümüzdeki bir kaç y›l içinde
                              çok h›zl› biçimde de¤iflecek.
                              Çünkü da¤›t›m a¤lar› özelleflti-
                              rilecek, alternatif enerji uygu-
                              lamalar› büyük at›l›m kazana-
                              cak, al›nan fakat uygulamaya  daki bu geliflme, sektörü kendi problemlerinin çözü-
                              geçemeyen lisans potansiyeli  müne yöneltmelidir. Bafll›ca problemler flunlard›r:
                              yat›r›m olarak patlayacak. Bu   l Kalite bilincinin toplumda yayg›n olmamas›.
                              geliflme kablo sektörünü atefl-   l Devlet yat›r›mlar›n›n belirli planlar çerçevesinde
                              leyecek.                      aç›klanmas›, k›sa zamanda talep karfl›lama zorunlu-
                                 Yeni santraller kurulacak  lu¤u oluflmas›.
           flebeke ba¤lant›lar ve indirme merkezleri, mevcut   l Özellefltirmenin yavafl ilerlemesi.
           altyap›n›n ›slah› ve yeni hat gereksinmeleri genifl bir  l Uluslararas› emsallerine göre finans kaynaklar›-
           tüketim kapasitesi yaratacak. Ama dikkat, bütün bu  n›n, enerji ve sektörel ana girdilerin pahal› olmas›.
           geliflmelerde verimlilik ve tüketici bilinci esas al›na-  l Özellikle ‹hracat yapan firmalarda döviz kurlar›-
           ca¤›ndan, kalite tercihleri ve tüketici seçimi önem  n›n hareketlili¤i.
           kazanacak. ‹novasyon yo¤unlaflacak.                 l Global krizin getirdi¤i belirsizlik.
                                                              l Çin’den yaln›zca data ve lan kablolar geliyor.
              Kablo sektörümüzün sorunlar›                  Oldukça ucuz ve standartlara uymayan bu ürünlerin
              Bir tür pazar devrimi niteli¤i tafl›yacak olan kap›-  pazara ithalinin önlenmesi.

            102 KobiEfor Ekim 2010
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107