Page 84 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 84
SEKTÖR/BANKACILIK
2015 Türk bankac›l›k sektörü
için zorlu bir y›l olacak
Deloitte Türkiye’nin ha-
Hasan
K›l›ç z›rlad›¤› ‘De¤iflim Ça¤r›s›: Yap› Kredi’ye Müflteri
Türkiye Bankac›l›k Sektö-
rü 2015 Öngörüleri’ (The Odakl›l›k Ödülü
call for rerouting: Turkish
banking sector outlook Yap› Kredi, Avrupa’n›n en prestijli ifl yar›fl-
2015) Raporu’na göre, malar›ndan biri olan European Business
makro ekonomik konjonk- Awards taraf›ndan Müflteri Odakl›l›k kategori-
tür, pazar ve müflteri dina- sinde Ruban d’Honneur Ödülü’ne lay›k görüldü.
mikleri ile mevzuattaki Farkl› sektörlerden rekabetçi firmalar›n yar›flt›-
de¤iflimler Türk bankala- ¤› Ruban d’Honneur Ödülleri ile Avrupa ifl çev-
r›n›n karl›l›klar›n› 2015 y›- releri için örnek oluflturacak firmalar belirleni-
l›nda da etkilemeye devam yor ve bu firmalar›n baflar›lar› birer vaka ince-
edecek. lemesi olarak dünyaya tan›t›l›yor.
Bankalar k›sa ve uzun vadeli risklerini yönetmeye Yap› Kredi CEO’su Faik Aç›kal›n, “Ak›ll› Büyü-
çal›fl›rken bir yandan da maliyet etkinli¤i konusuna me stratejimiz do¤rultusunda benimsedi¤imiz
e¤ilmeyi sürdürecekler. Sektörün önde gelen ban- müflteri odakl› bankac›l›k anlay›fl›m›z ile müfl-
kalar›n›n üst düzey yöneticilerine göre, önümüzdeki terilerimize daha iyi hizmet verebilmek ve ihti-
y›llar için dijital bankac›l›k ve yeni flube modelleri yaçlar›na göre çözümler üretebilmek için
önplana ç›karken genç jenerasyona uygun bankac›- önemli yat›r›mlar gerçeklefltiriyoruz. Bu do¤-
l›k çözümlerinin de önem kazanmas› bekleniyor. Ye- rultuda flube ve ATM a¤›m›z› yayg›nlaflt›r›yor,
ni jenerasyonla birlikte internet, mobil ve sosyal çal›flan say›m›z› art›r›yor ve dijital bankac›l›k
medya bankac›l›¤›n›n da giderek büyüyece¤i ve kanallar›m›z› sürekli gelifltirerek müflterileri-
genç neslin bankac›l›k faaliyetlerini sürdürmele- mize daha fazla kanaldan ulafl›yoruz. Ayr›ca ye-
ri için dijital kanallar üzerinden sunulan hizmet- nilikçi yaklafl›mlar›m›zla hizmet kanallar›m›z›
lerin h›zla geniflletilece¤i görüflündeler. ve hizmet modellerimizi müflterilerimizin ihti-
Deloitte Türkiye Finansal Hizmetler Lideri Ha- yaçlar›na göre güncelliyoruz. Bu kapsamda da
san K›l›ç, “Marjlar›n darald›¤›, volatilitenin artt›- do¤ru müflteriye, do¤ru ürünü, do¤ru fiyat ve
¤› ve bu do¤rultuda maliyet yönetiminin özellikle do¤ru kanaldan sunmak en büyük hedefimizi
daha fazla önplana ç›kaca¤› 2015’te, bankalar ay- oluflturuyor” diye konufltu.
n› anda dijital transformasyon, müflteri deneyi- Aç›kal›n, flunlar› dile getirdi: “Gerçeklefltirdi-
mi, veri yönetimi, mobil bankac›l›k, siber tehdit- ¤imiz yat›r›mlar›n yan›s›ra sektörün en iyi insan
ler, yenilikçilik gibi pek çok konuyu da gözönün- kayna¤›n› yetifltirme konusundaki inovatif uygu-
de bulundurmaya devam etmeli. Risk yönetimi lamalar›m›z da bu ödülü almam›zda büyük rol
perspektifi bankan›n süreçlerine, organizasyo- oynad›. Bu ödülle müflteri odakl› yaklafl›m›m›z›n
nuna ve tüm DNA’s›na ifllenmifl bir yap›da kurgu- Avrupa’da örnek gösterilecek olmas› hedefleri-
lanmal›. Bankalar veri kalitesini risk, otoritelerin miz yönündeki çal›flmalar›n do¤rulu¤u konu-
gözetimi ve müflteri gereksinimleri aç›s›ndan de- sunda bizi bir kez daha teyit ediyor.”
¤erlendirerek karar alma süreçlerinde etkin bir
flekilde kullan›lmas›n› sa¤layacak biçimde art›r- Faik
maya odaklanmal›.” Aç›kal›n
Türk bankalar›n›n mevcut fiyatlama strateji-
lerini, hedef segmentlerini, operasyon modelle-
rini, yat›r›mlar›n› ve maliyet kalemlerini gözden
geçirmeleri gereken bir dönemden geçiliyor. Net
faiz marj›n›n küçülmesinin ve operasyonel ve fi-
nansman maliyetlerinin artmas›n›n Türk banka-
lar›n› zorlad›¤›n›n alt› çizilen rapora göre, banka-
lar›n karl›l›klar›n› sürdürebilmek ve risklerini en
iyi flekilde yönetebilmek için ifl kollar›n› yeniden
gözden geçirmeleri gerekiyor. Raporda, sek-
törün içinde bulundu¤u ortamdaki zorluklar›n
üstesinden gelebilmesi için birbiriyle iliflkili olan
risk, operasyonel ve müflteri perspektifiyle
önemli ç›kar›mlara yer veriliyor.
84 KobiEfor Nisan 2015