Page 84 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 84

SEKTÖR/BANKACILIK



          2015 Türk bankac›l›k sektörü
          için zorlu bir y›l olacak

                                  Deloitte Türkiye’nin ha-
          Hasan
          K›l›ç                 z›rlad›¤› ‘De¤iflim Ça¤r›s›:  Yap› Kredi’ye Müflteri
                                Türkiye Bankac›l›k Sektö-
                                rü 2015 Öngörüleri’ (The   Odakl›l›k Ödülü
                                call for rerouting: Turkish
                                banking sector outlook        Yap› Kredi,  Avrupa’n›n en prestijli ifl yar›fl-
                                2015) Raporu’na göre,      malar›ndan biri olan European Business
                                makro ekonomik konjonk-    Awards taraf›ndan Müflteri Odakl›l›k kategori-
                                tür, pazar ve müflteri dina-  sinde Ruban d’Honneur Ödülü’ne lay›k görüldü.
                                mikleri ile mevzuattaki    Farkl› sektörlerden rekabetçi firmalar›n yar›flt›-
                                de¤iflimler Türk bankala-   ¤› Ruban d’Honneur Ödülleri ile Avrupa ifl çev-
                                r›n›n karl›l›klar›n› 2015 y›-  releri için örnek oluflturacak firmalar belirleni-
                                l›nda da etkilemeye devam  yor ve bu firmalar›n baflar›lar› birer vaka ince-
                                edecek.                    lemesi olarak dünyaya tan›t›l›yor.
            Bankalar k›sa ve uzun vadeli risklerini yönetmeye  Yap› Kredi CEO’su Faik Aç›kal›n, “Ak›ll› Büyü-
          çal›fl›rken bir yandan da maliyet etkinli¤i konusuna  me stratejimiz do¤rultusunda benimsedi¤imiz
          e¤ilmeyi sürdürecekler. Sektörün önde gelen ban-  müflteri odakl› bankac›l›k anlay›fl›m›z ile müfl-
          kalar›n›n üst düzey yöneticilerine göre, önümüzdeki  terilerimize daha iyi hizmet verebilmek ve ihti-
          y›llar için dijital bankac›l›k ve yeni flube modelleri  yaçlar›na göre çözümler üretebilmek için
          önplana ç›karken genç jenerasyona uygun bankac›-  önemli yat›r›mlar gerçeklefltiriyoruz. Bu do¤-
          l›k çözümlerinin de önem kazanmas› bekleniyor. Ye-  rultuda flube ve ATM a¤›m›z› yayg›nlaflt›r›yor,
          ni jenerasyonla birlikte internet, mobil ve sosyal  çal›flan say›m›z› art›r›yor ve dijital bankac›l›k
          medya bankac›l›¤›n›n da giderek büyüyece¤i ve    kanallar›m›z› sürekli gelifltirerek müflterileri-
          genç neslin bankac›l›k faaliyetlerini sürdürmele-  mize daha fazla kanaldan ulafl›yoruz. Ayr›ca ye-
          ri için dijital kanallar üzerinden sunulan hizmet-  nilikçi yaklafl›mlar›m›zla hizmet kanallar›m›z›
          lerin h›zla geniflletilece¤i görüflündeler.        ve hizmet modellerimizi müflterilerimizin ihti-
            Deloitte Türkiye Finansal Hizmetler Lideri Ha-  yaçlar›na göre güncelliyoruz. Bu kapsamda da
          san K›l›ç, “Marjlar›n darald›¤›, volatilitenin artt›-  do¤ru müflteriye, do¤ru ürünü, do¤ru fiyat ve
          ¤› ve bu do¤rultuda maliyet yönetiminin özellikle  do¤ru kanaldan sunmak en büyük hedefimizi
          daha fazla önplana ç›kaca¤› 2015’te, bankalar ay-  oluflturuyor” diye konufltu.
          n› anda dijital transformasyon, müflteri deneyi-     Aç›kal›n, flunlar› dile getirdi: “Gerçeklefltirdi-
          mi, veri yönetimi, mobil bankac›l›k, siber tehdit-  ¤imiz yat›r›mlar›n yan›s›ra sektörün en iyi insan
          ler, yenilikçilik gibi pek çok konuyu da gözönün-  kayna¤›n› yetifltirme konusundaki inovatif uygu-
          de bulundurmaya devam etmeli. Risk yönetimi      lamalar›m›z da bu ödülü almam›zda büyük rol
          perspektifi bankan›n süreçlerine, organizasyo-   oynad›. Bu ödülle müflteri odakl› yaklafl›m›m›z›n
          nuna ve tüm DNA’s›na ifllenmifl bir yap›da kurgu-  Avrupa’da örnek gösterilecek olmas› hedefleri-
          lanmal›. Bankalar veri kalitesini risk, otoritelerin  miz yönündeki çal›flmalar›n do¤rulu¤u konu-
          gözetimi ve müflteri gereksinimleri aç›s›ndan de-  sunda bizi bir kez daha teyit ediyor.”
          ¤erlendirerek karar alma süreçlerinde etkin bir
          flekilde kullan›lmas›n› sa¤layacak biçimde art›r-   Faik
          maya odaklanmal›.”                                 Aç›kal›n
             Türk bankalar›n›n mevcut fiyatlama strateji-
          lerini, hedef segmentlerini, operasyon modelle-
          rini, yat›r›mlar›n› ve maliyet kalemlerini gözden
          geçirmeleri gereken bir dönemden geçiliyor. Net
          faiz marj›n›n küçülmesinin ve operasyonel ve fi-
          nansman maliyetlerinin artmas›n›n Türk banka-
          lar›n› zorlad›¤›n›n alt› çizilen rapora göre, banka-
          lar›n karl›l›klar›n› sürdürebilmek ve risklerini en
          iyi flekilde yönetebilmek için ifl kollar›n› yeniden
          gözden geçirmeleri gerekiyor. Raporda, sek-
          törün içinde bulundu¤u ortamdaki zorluklar›n
          üstesinden gelebilmesi için birbiriyle iliflkili olan
          risk, operasyonel ve müflteri perspektifiyle
          önemli ç›kar›mlara yer veriliyor.

          84 KobiEfor Nisan 2015
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89