Page 30 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 30

KAPAK
















          diye konufltu. Türkiye’de ciddi  ¤an, çocuk bak›m evlerinin soru-  Özdebir, konuflmas›n› flöyle
          bir markalaflma sorunu da ya-    na çözüm olaca¤›n› ‹ngiltere ve  sürdürdü: “Giriflimcinin ifl yap-
          fland›¤›n› hat›rlatan Turan, ifli  Hollanda örnekleriyle aç›klad›.  mas›n› ve para kazanmas›n› sa¤-
          h›zland›rmak noktas›nda haz›r   Akdo¤an, “Çal›flan kad›nlar için  lamam›z gerekiyor. Bunun için
          markalar›n sat›n al›nabilece¤i-  çocuk bak›m evleri politikas› ol-  öncelikle Türkiye’deki tüm ku-
          ne de¤indi.                     mal›” dedi.                     rumlar›n kurgusunun yeniden
                                                                          yap›lmas› laz›m. Anayasa dahil.
               SELMA AKDO⁄AN                  NURETT‹N ÖZDEB‹R            Ve bu kurguda iflletme hayat›n
             KAG‹DER Baflkan Yard›mc›s›       Ankara Sanayi Odas› Baflkan›   merkezinde olmal›. ABD bugün
                                                                          16 trilyon dolarl›k büyüme sa¤la-
            Çocuk bak›m evleri              ‹flletmeler kars›z             yan bir ekonomi ile de¤il firmala-
            kurulmal›                       çal›fl›yor                     r›yla güçlü. Bizim de iddial› ol-
                     KAG‹DER    Baflkan                      Ankara Sa-    mam›z için dünya ölçe¤inde fir-
                   Yard›mc›s› Selma Ak-                   nayi Odas› Bafl-  malar ç›karmal›y›z.”
                   do¤an,  Türkiye’de çal›-               kan› Nurettin     Türkiye’de zihniyet de¤iflimi
                   flabilir her 4 kad›ndan                 Özdebir, Türki-  olmadan firmalar›n ayakta kal-
                   1’nin çal›flt›¤›n› hat›rla-             ye’de sorunu    mas›n›n mümkün olmad›¤›n›
                   tarak flu bilgileri verdi:              do¤ru tespit et-  paylaflan Özdebir, flu bilgileri
                   “Demek ki kad›n nüfu-                  mek gerekti¤i-  verdi: “Vatandafl›n büyümesine
                   sunun yüzde 65’i hiç                   ni belirterek,  f›rsat verilmedi. Vergi veya fon
                   çal›flm›yor. Ülkemizin                  cazibe merkezi  ad› alt›nda bir sürü yükler olufltu.
                   durumu böyledir. Kad›-                 olma özelli¤i-  Maalesef bizimle yeteri kadar is-
                   n› üretimin içine kat-                 nin son dö-     tiflare edilmeden Hükümet bir
          mad›kça bu ülkede büyüme, kal-  nemlerde kaybedildi¤ini dile ge-  tak›m iyi niyetle mekanizmalar
          k›nma beklemek çok zor. Araflt›r-  tirdi. Aradan geçen süre içinde bir  oluflturuyor. Bize d›flar›dan ma-
          malara bak›nca kad›nlara karfl›  büyüme hikayesi yaz›lmad›¤›n›   sa bafl›nda elbise dikiyorlar. KO-
          ekonomideki ayr›mc›l›k biterse  ifade eden Özdebir, flu bilgileri  B‹’lerin gerçek anlamda deste¤e
          verimlilik yüzde 40 artacak. Dün-  verdi: “AB’ye girece¤iz diye re-  ihtiyac› vard›r. E¤er biz 2023 he-
          yada tüketimin yüzde 60’tan faz-  formlar yap›yorduk. Yabanc› ser-  deflerine ulaflmak istiyorsak ha-
          las›n› kad›nlar yap›yor. Bu kad›n-  maye çekiyorduk. fiimdi ise ya-  yat›n merkezine ve dünyan›n
          lar ekonomide yer alam›yor ve   banc› sermaye çekemiyoruz. Özel  merkezine KOB‹’leri koymak zo-
          para kazanam›yor.”              sektörü teflvik edemiyoruz. Bu   runday›z. Türkiye’de iflletmeler
            Kad›n›n çal›flma hayat›ndaki   büyüme hikayesini yeniden can-  büyüyor ama para kazanam›yor.
          en önemli engelinin çocuk bak›-  land›rmam›z gerekiyor. Bunun   Yeni ürünler ç›karmak için önce-
          m› oldu¤unu ifade eden Akdo-    için zihniyet de¤iflimi olmal›.”  likle kar fazlal›¤› olmal›.”





















          30 KobiEfor Nisan 2015
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35