Page 30 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 30
KAPAK
diye konufltu. Türkiye’de ciddi ¤an, çocuk bak›m evlerinin soru- Özdebir, konuflmas›n› flöyle
bir markalaflma sorunu da ya- na çözüm olaca¤›n› ‹ngiltere ve sürdürdü: “Giriflimcinin ifl yap-
fland›¤›n› hat›rlatan Turan, ifli Hollanda örnekleriyle aç›klad›. mas›n› ve para kazanmas›n› sa¤-
h›zland›rmak noktas›nda haz›r Akdo¤an, “Çal›flan kad›nlar için lamam›z gerekiyor. Bunun için
markalar›n sat›n al›nabilece¤i- çocuk bak›m evleri politikas› ol- öncelikle Türkiye’deki tüm ku-
ne de¤indi. mal›” dedi. rumlar›n kurgusunun yeniden
yap›lmas› laz›m. Anayasa dahil.
SELMA AKDO⁄AN NURETT‹N ÖZDEB‹R Ve bu kurguda iflletme hayat›n
KAG‹DER Baflkan Yard›mc›s› Ankara Sanayi Odas› Baflkan› merkezinde olmal›. ABD bugün
16 trilyon dolarl›k büyüme sa¤la-
Çocuk bak›m evleri ‹flletmeler kars›z yan bir ekonomi ile de¤il firmala-
kurulmal› çal›fl›yor r›yla güçlü. Bizim de iddial› ol-
KAG‹DER Baflkan Ankara Sa- mam›z için dünya ölçe¤inde fir-
Yard›mc›s› Selma Ak- nayi Odas› Bafl- malar ç›karmal›y›z.”
do¤an, Türkiye’de çal›- kan› Nurettin Türkiye’de zihniyet de¤iflimi
flabilir her 4 kad›ndan Özdebir, Türki- olmadan firmalar›n ayakta kal-
1’nin çal›flt›¤›n› hat›rla- ye’de sorunu mas›n›n mümkün olmad›¤›n›
tarak flu bilgileri verdi: do¤ru tespit et- paylaflan Özdebir, flu bilgileri
“Demek ki kad›n nüfu- mek gerekti¤i- verdi: “Vatandafl›n büyümesine
sunun yüzde 65’i hiç ni belirterek, f›rsat verilmedi. Vergi veya fon
çal›flm›yor. Ülkemizin cazibe merkezi ad› alt›nda bir sürü yükler olufltu.
durumu böyledir. Kad›- olma özelli¤i- Maalesef bizimle yeteri kadar is-
n› üretimin içine kat- nin son dö- tiflare edilmeden Hükümet bir
mad›kça bu ülkede büyüme, kal- nemlerde kaybedildi¤ini dile ge- tak›m iyi niyetle mekanizmalar
k›nma beklemek çok zor. Araflt›r- tirdi. Aradan geçen süre içinde bir oluflturuyor. Bize d›flar›dan ma-
malara bak›nca kad›nlara karfl› büyüme hikayesi yaz›lmad›¤›n› sa bafl›nda elbise dikiyorlar. KO-
ekonomideki ayr›mc›l›k biterse ifade eden Özdebir, flu bilgileri B‹’lerin gerçek anlamda deste¤e
verimlilik yüzde 40 artacak. Dün- verdi: “AB’ye girece¤iz diye re- ihtiyac› vard›r. E¤er biz 2023 he-
yada tüketimin yüzde 60’tan faz- formlar yap›yorduk. Yabanc› ser- deflerine ulaflmak istiyorsak ha-
las›n› kad›nlar yap›yor. Bu kad›n- maye çekiyorduk. fiimdi ise ya- yat›n merkezine ve dünyan›n
lar ekonomide yer alam›yor ve banc› sermaye çekemiyoruz. Özel merkezine KOB‹’leri koymak zo-
para kazanam›yor.” sektörü teflvik edemiyoruz. Bu runday›z. Türkiye’de iflletmeler
Kad›n›n çal›flma hayat›ndaki büyüme hikayesini yeniden can- büyüyor ama para kazanam›yor.
en önemli engelinin çocuk bak›- land›rmam›z gerekiyor. Bunun Yeni ürünler ç›karmak için önce-
m› oldu¤unu ifade eden Akdo- için zihniyet de¤iflimi olmal›.” likle kar fazlal›¤› olmal›.”
30 KobiEfor Nisan 2015