Rapor’da yapay zekada “öncü firma”ların yükselişiyle iş gücünde yeni bir dönemin başlangıcına işaret edilirken; insan & aracı (agent) iş birliğini ön plana çıkaran yeni çalışma modeliyle operasyonel süreçlerin ve iş gücü stratejilerinin dönüşeceğine vurgu yapılıyor. Rapora göre ekonomik baskılar arttıkça, işin gereklilikleriyle insanların üstlenebilecekleri iş yükünün arasındaki uçurum da genişliyor ve işletmelerin yapay zekayı tam potansiyeliyle kullanması daha büyük bir zorunluluk olarak ön plana çıkıyor. LinkedIn iş birliğiyle yürütülen araştırmada; iş liderlerinin %46’sı, özellikle müşteri hizmetlerinde, pazarlamada ve ürün geliştirmede şirketlerinin iş akışını yapay zeka aracılarıyla tamamıyla otomatize ettiklerini belirtiyor. Microsoft Türkiye Genel Müdürü Levent Özbilgin, bu yıl ki raporun potansiyelini tam anlamıyla kullanmayı hedefleyen işletmelerin yapay zeka konusunda acilen aksiyon alması gerektiğini bir kez daha kanıtlar nitelikte olduğuna dikkat çekti: “Öncü şirketlerin yükselişi, yapay zeka tabanlı bilgiyi stratejik olarak konumlayan ve insan & aracı (agent) ekiplerini güçlendiren iş liderlerinin işletmelerine rekabet avantajı kazandıracağını gösteriyor.”