ERP liderliğimiz ve danışmanlık hizmetlerimizle, işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerinde yanındayız ERP liderliğimiz ve danışmanlık hizmetlerimizle, işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerinde yanındayız

Kärcher’in yenilikçi temizlik çözümleri, Türk tüketicisinin hijyen ve hız beklentilerini karşılayarak günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldiğini belirten Gökmen, 2024’te özellikle buharlı temizleyicilerle %200’den fazla büyümeyle çarpıcı bir büyüme yakaladıklarını, cam temizleme makinelerinde de %100’ün üzerinde büyüdüklerini ve inovatif ürünleriyle pazarı dönüştürmeye devam edeceklerini anlatıyor: “2025’te de büyüme trendimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. 2025’te lansmanını yapacağımız inovatif ürün ailemiz, profesyonel otonom temizlik robot grubumuz olan KİRA.”

KobiEfor: Kärcher’in global yapılanması ve Türkiye’deki mevcut varlığı hakkında bilgi verir misiniz?
Gökhan Gökmen:
Kärcher’in yapılanmasında, Almanya’da bulunan güçlü merkez yapısıyla koordineli ve etkin bölgesel yapılar bulunuyor. Türkiye’nin de aralarında olduğu Güney Avrupa bölgesi; İspanya, İtalya, Portekiz, Malta ve Yunanistan ülkelerinden oluşuyor. Kärcher Türkiye de 2024 yıl kapanışı ile birlikte bölgesindeki güçlü diğer ülkeleri ardında bırakarak Güney Avrupa bölgesi lideri konumuna yükseldi.
Kärcher Türkiye, Türk tüketicisinin Pandemi sonrası değişen hijyen beklentilerini doğru analiz ederek, bu beklentilerle örtüşen yeni ürün gamı, pazardaki güçlü dağıtım stratejisi, marka yatırımları sayesinde büyük bir başarı elde etti. Türkiye’de 2022 yılına kıyasla Euro bazında %140’ın üzerinde bir büyüme kaydeden şirketimiz, hem ev tipi ürünlerde hem de profesyonel kanalda etkileyici bir performans sergiledi. 2024 yılında ev tipi ürün grubunda bir önceki yıla kıyasla Euro bazında %75’e varan bir büyüme elde edildi.
2024 yılı, özellikle buharlı temizleme kategorisindeki çarpıcı büyümeyle öne çıktı. Buharlı temizleyicilerimiz %200’den fazla bir büyüme oranına ulaşırken, %100’ün üzerinde büyüme gösteren cam temizleme makinelerimiz de bu başarıya katkıda bulundu. 2025 yılında da bu büyüme trendimizi sürdürmeyi ve Türkiye temizlik teknolojileri pazarındaki gücümüzü daha da pekiştirmeyi hedefliyoruz. Kärcher Türkiye olarak, Türk tüketicisinin hijyen konusundaki beklentilerine en iyi şekilde cevap vermeye devam edeceğiz.

KobiEfor: Hangi ürün gruplarınızla ülkemizde faaliyet gösteriyorsunuz?
Gökhan Gökmen:
Kärcher’in çok geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor: Buharlı temizleyiciler, halı-koltuk yıkama makineleri, cam silme makineleri, elektrikli süpürgeler, zemin temizleyiciler, basınçlı yıkama makineleri gibi ev tipi çözümlerin yanı sıra Kärcher, profesyonel temizlik çözümleri de sağlıyor. Zemin bakım ve temizlik otomatları, süpürücüler, kuru buz ile temizlik makineleri, yüksek basınçlı yıkama makineleri ve belediye ekipmanlarına kadar geniş bir ürün gamımız bulunuyor.

KobiEfor: Türkiye’deki tüketici eğilimleri, Kärcher’in ürün geliştirme ve pazarlama stratejilerini nasıl şekillendiriyor?
Gökhan Gökmen:
Pandemi sonrası Türk tüketicisinin temizlik anlayışında önemli değişimler gözlemliyoruz. Euromonitor International’ın “Türkiye’de Tüketici Değerleri ve Davranışları” raporuna göre, Türk tüketicileri hijyen konusuna giderek daha çok önem verirken, temizlik işlerine daha az süre ayırma eğilimindedir. Bu sebeple temizlik alanındaki ürünlerin yüksek performans göstermesi ve hayatı kolaylaştırması öne çıkan beklentiler arasında.
Kärcher’in yenilikçi temizlik çözümleri, Türk tüketicisinin hijyen ve hız beklentilerini karşılayarak günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Özellikle Kärcher buharlı temizleyiciler, artan hijyen ihtiyacını pratik bir şekilde karşılıyor. Aynı zamanda çevre bilincinin artması, kimyasal kullanmadan ve doğaya zarar vermeden temizlik yapma yaklaşımı, Kärcher’in stratejisine yön veren temel unsurlar arasında yer alıyor. Buharlı temizleyiciler, çevre dostu teknolojileriyle hem etkili hem de sürdürülebilir bir temizlik deneyimi sunarak, Türk tüketicisinin beklentilerini en üst düzeyde karşılamaya devam ediyor.
Kärcher’in 2024’ün ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği Halı-Koltuk Yıkama Tüketici İçgörü Araştırması’na göre, Türk tüketicilerinin %26’sı ayda bir koltuklarını yıkarken, %23’ü ise 2-3 haftada bir yıkıyor. Halılara gelince; tüketicilerin %25’i ayda bir halılarını yıkarken, %20’si ise her hafta halılarını siliyor. Temizliğin sıklığı ve tüketicilerin pratik çözüm ihtiyacı Kärcher’in yerden tasarruf sağlayan kompakt çözümlerini daha çok talep edilir kılıyor. Kärcher’in sunduğu bu çözümler, Türk tüketicisinin temizlik anlayışındaki değişimle uyum içinde hayatı kolaylaştırmaya devam ediyor.

Profesyonel otonom temizlik robot grubu; KİRA geliyor
KobiEfor: Ürün yelpazenize ekleyeceğiniz en son inovatif ürünler nelerdir?
Gökhan Gökmen:
Kärcher’in en fazla öne çıkan özelliklerinden biri inovasyon gücü. 2025 yılında lansmanını yapacağımız inovatif ürün ailemiz, profesyonel otonom temizlik robot grubumuz olan KİRA. Li-Ion batarya teknolojisi ile donatılan ürün serimiz, günlük bakım görevlerini otonom olarak gerçekleştiriyor. KİRA; süpürme, fırçalama, kurutma ve kenar temizlemeyi tek bir işlemde tamamlayan sezgisel kullanıcı arayüzü sayesinde tamamen otonom çalışan, çok kolay bir şekilde kurulabilen ve çalıştırılabilen yeni temizlik robotu ailemiz. Yüksek düzeyde güvenlik sertifikalı sensörleri ve geniş LİDAR menzili sayesinde KİRA, geniş alanları bile bağımsız olarak temizleyebiliyor. Dahası, gerektiğinde otonom olarak haritalar oluşturabiliyor ve rotalar planlayabiliyor. Uygulama aracılığıyla yapılan temizlik performansı anlık olarak takip edilebiliyor.

KobiEfor: Bu inovatif ürünler, hangi satış kanalları aracılığıyla hizmete sunulacak
Gökhan Gökmen:
KİRA ürün ailemiz, özellikle endüstriyel tesisler, hastaneler, lojistik merkezleri vb. alanlar için ideal temizlik çözümleri sunuyor. Ürünlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için www.karcher.com.tr web sitemiz aracılığıyla uzman ekiplerimize ulaşabilir, demo talep edebilir ve ihtiyaçlarınıza yönelik bu çığır açıcı otonom dünya ile tanışabilirsiniz.

KobiEfor: 2025 yılı için belirlediğiniz satış ve büyüme hedefleriniz neler?
Gökhan Gökmen:
Tüketicilerin artan hijyen beklentileri ve yaşam tarzlarındaki değişim, sektörü yeniden şekillendirirken Kärcher olarak, uzmanı olduğumuz temizlik alanında bu dönüşümün öncüsü olmaya devam edeceğiz. Bu kapsamda özellikle altyapı ve personel yatırımlarımıza hız kesmeden devam edip marka yatırımlarımızı artırarak, Euro bazında en az %15 büyüme hedefliyoruz. Temizlik çözümlerimiz konusunda lider konumumuzu güçlendirirken, inovatif ürünlerimizle pazarı dönüştürmeye devam edeceğiz.