MediaMarkt, ürün yaşam döngüsünü uzatmak ve atık oranını azaltmak adına farklı çözümler sunuyor. Bugüne kadar 148 bin kullanılmış cihazı yenileme amacı ile geri alan MediaMarkt, 12 bin yenilenmiş ürünü de yeniden tüketicilerle buluşturdu. MediaMarkt ayrıca, mağazalarındaki Ekspres Onarım Hizmeti ile tüketicilerin akıllı telefonlarını daha uzun süre kullanabilmesi için erişilebilir ve yaygın onarım hizmeti sunarak da sürdürülebilirlik çabalarına ve karbon ayak izinin azalmasına katkı sağlıyor.
Ek olarak MediaMarkt, seçili mağazalarında Akıllı Telefon Kiralama Hizmeti başlattı. 2023 yılından bu yana 1000’in üzerinde tüketicinin faydalandığı bu hizmet, garantili sıfır cihazların kiralanabilmesine ve kiralama süresi sonunda farklı teşvik ve opsiyonlarla iadesine olanak tanıyan çevreci bir hizmet olarak öne çıkıyor.
Wastespresso ile çalışanlar ileri dönüşüme destek oluyor
MediaMarkt’ın çalışanlarını “Daha İyiye” vizyonuyla sürdürülebilirlik çabalarına dahil ettiği Wastespresso iş birliği projesiyse yenilikçi, çevreci ve çalışan katılımına dayalı bir proje olarak toplumsal farkındalık yaratmayı ve karbon ayak izini azaltmayı amaçlıyor.
Proje kapsamında MediaMarkt Genel Merkezi’nde biriktirilen kahve atıklarının yeniden kullanılabilir ürünlere ileri dönüştürülmesi sağlanıyor.
Eğitimle Daha İyiye projesiyle deprem bölgesinde çocuklara umut oluyor
MediaMarkt, deprem bölgesindeki çocukların eğitim hayatına destek olmak amacıyla geçtiğimiz yıl Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile ‘Eğitimle Daha İyiye’ projesini hayata geçirdi. Proje kapsamında, 1’i Düş Gezgini, 1’i Bilim, 2’si Bilişim ve Tasarım mucitleri olmak üzere tam donanımlı 4 adet Ateşböceği Eğitim Tırı TEGV’e bağışlandı.
MediaMarkt’ın TEGV ile yürüttüğü ‘Eğitimle Daha İyiye’ projesiyle, bugüne kadar 2500’den fazla çocuğa ulaşıldı. Projenin birinci yılı tamamlandığında 6000 çocuğa ulaşılmış olması hedefleniyor. 4 yılın sonunda ise en az 24 bin çocuğa ulaşılması amaçlanıyor.
Görme engelliler için daha erişilebilir alışveriş deneyimi
Sürdürülebilirlik yaklaşımının bir parçası olarak kapsayıcılığa da önem veren MediaMarkt, görme engelli bireyler için sesli destek çözümleri geliştiren BlindLook ile iş birliği yaptı. Bu kapsamda, MediaMarkt mobil uygulaması ve web sitesinde görme engelli kullanıcılar için yapay zekâ tabanlı sesli simülasyon desteği sunuluyor.
Bunun yanında MediaMarkt fiziksel mağazalarında görme engelli ziyaretçiler için erişilebilirlik raporları hazırladı ve bu raporlar BlindLook tarafından sesli yönergelere dönüştürüldü. İlk etapta İstanbul’daki 10 mağazada uygulanan bu proje sayesinde, görme engelli ziyaretçiler sesli yönergelerle mağaza içinde diledikleri reyonlara daha kolay ulaşabiliyor. MediaMarkt, bu önemli adımları sayesinde 60’ı aşkın EyeBrand’den biri oldu ve EyeBrand Ceremony’de ödül aldı.
MediaMarkt “Daha İyiye” vizyonuyla döngüsel ekonomiye katkı sağlıyor
Sürdürülebilir yaşam için “Daha İyiye” vizyonuyla hareket eden MediaMarkt, atık yönetimi alanlarındaki faaliyet ve projeleriyle döngüsel ekonomiyi destekliyor. MediaMarkt ayrıca kapsayıcılık ve eğitim alanlarındaki sürdürülebilirlik çalışmalarıyla da fark yaratıyor.
Yorumlar