Tasarruf sahipliği %54 ile önceki çeyreğe benzer seviyelerde gerçekleşirken, tasarruf sahibi olmayanlar arasında yakın gelecekte tasarruf planlayanların oranı %24 oldu. Tasarruf sahipleri içinde düzenli tasarruf yapanların oranı %79. Düzenli tasarruf yapanların %30’u gelirlerinin %10’undan azını, %45’i ise gelirlerinin %10 ile 20’si arasındaki bir tutarı tasarrufa ayırabiliyor. Tasarruf motivasyonlarında; geleceğe yatırım %39 ile en önemli neden, onu beklenmedik durumlara karşı güvence ve çocuklar odağındaki birikimler izliyor. Tasarrufu olanların tasarruf aracı tercihlerindeyse %31 ile yastık altı altın ve nakit ilk sırada, bu araçları %23 ile TL Vadeli Hesap, %21 ile altın, değerli taşlar ve metal hesaplar takip etti. Hisse senetlerinin tercih edilme oranı önceki döneme benzer şekilde %18 oldu. Yatırım ürünleri konusunda bilgili olduklarını ifade edenler genel kitlede %50 iken; bu oran erkeklerde %57 ile kadınlardan 13 puan daha yüksek. ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Tuğçe Bora Kılıç, “Farklı ihtiyaçlara hitap eden finansal araçlar geliştirmenin ve bu ürünlere dijitalden kolay bir şekilde erişim sağlanmasının tasarrufu destekleyeceğine inanıyoruz. ING Türkiye olarak lider tasarruf bankası olma hedefiyle ilerliyor, avantajlı tasarruf ürünlerimizi dijitalden müşterilerimize sunmayı stratejimizde önceliklendiriyoruz” dedi.