Humanis’in yeni iletişim ajansı Aristo
Humanis’in yeni iletişim ajansı Aristo
İçeriği Görüntüle

Fijital İşler Ajans Kurucusu ve Pazarlama Direktörü B. Bengisu Akbulut, 18 yıl boyunca hem B2B hem de B2C şirketlerin pazarlama ekiplerinde yönetici pozisyonlarında görev aldığını, profesyonel iş yaşamında; iletişimi sahada inşa ederken; akademik olarak da pazarlama üzerine çalıştığını; halen İstanbul Üniversitesi’nde Pazarlama doktorasına devam ettiğini anlatıyor: “Farklı sektörlerde edindiğim deneyimler bana her sektörün kendine özgü dinamikleri olduğunu ve pazarlamanın bu dinamiklerle birlikte evrildiğini gösterdi. Bu içgörüyle ‘Veriyle duyguyu, dijitalle hikâyeyi buluşturan bir danışmanlık yapısı kurmalıyım’ dedim. Bu fikir, 2024 yılında Fijital İşler’in doğmasına öncülük etti.”
B. Bengisu Akbulut, “Fijital” olan ajansın adının, dijital dünyanın gücüyle fiziksel dünyanın dokusunu buluşturan bir kavramdan ilham aldığını açıklıyor: “Fiziksel ve dijital dünyayı tek bir potada eriten, insanla teknolojiyi aynı çizgide buluşturan ‘fijital’ bakış açımızla; markaların hem veriye dayalı hem de duygu yüklü bir iletişim dili kurmasına rehberlik eden bir yol arkadaşıyız. Biz dijitali çok önemsiyoruz ama pazarlamayı sadece algoritmalardan ibaret görmüyoruz. Her markanın bir hikâyesi olduğuna inanıyor ve bu hikâyeyi en doğru stratejiyle anlatmayı hedefliyoruz.”
Fijital İşler’in stratejik ve dijital pazarlama danışmanlığı, web tasarım ve SEO hizmetleri, marka konumlandırma, entegre kampanya yönetimi, sosyal medya yönetimi, PR ve itibar yönetimi gibi alanlarda uçtan uca çözümler sunduğunu belirten Akbulut, kuruluşlarından bu yana teknoloji, sağlık, hızlı tüketim, eğitim, perakende ve girişimcilik gibi birçok sektörde 20’den fazla markaya hizmet verdiklerini ve vermeye devam ettiklerini söylüyor: “Bugün 7 kişilik uzman bir çekirdek ekip ve güvenilir çözüm ortaklarımızla yol alıyoruz. 2025 için hedefimiz; %80 oranında büyüyerek yalnızca sayılarda değil, ürettiğimiz değerde de çarpan etkisi yaratmak” diyor.

“Fijital İşler yalnızca bir ajans değil, bir fikir mutfağı”
B. Bengisu Akbulut, 2024’te, kuruluş yıllarında, marka bilinirliklerini sağlarken bir yandan da başarı hikayeleri oluşturmaya odaklandıklarını, yeni kurulmuş bir şirket olmalarına rağmen işlerine sürekli yatırım yapmayı tercih ettiklerini aktarıyor: “Fijital İşler, yalnızca bir ajans değil; markalara stratejik ve yaratıcı yol arkadaşlığı yapan bir fikir mutfağı. Bunu müşterilerimize hem deneyim hem de veriler ışığında gösterebilmenin de mutluluğunu yaşıyoruz.”
B. Bengisu Akbulut, Fijital İşler’in başarılı çalışmalarına da değiniyor: “Bir müşterimizin dijital görünürlüğünü ve marka bilinirliğini altı ayda %1354 oranında artırdık. Çalışmalarımız öncesi en büyük handikaplarının lead elde edememek olduğunu paylaşmışlardı. Şimdi tam kapasite hizmet veriyorlar ve yol arkadaşlığımız devam ediyor. Bir diğer müşterimiz de e-ticaret alanında hizmet veriyor ve değişen algoritmalardan oldukça olumsuz etkilenmişler. Günlük siparişleri bir yıl önce 200’ü bulurken 30-35’i geçmez hale gelmiş. Web sitelerini baştan tasarladık, düzenli SEO hizmeti vermeye başladık ve üç ay içerisinde müşterimizi aylık 40 bin ziyarete ulaştırıp günlük siparişi 250-300 bandına yükselttik. Çalışmalarımız devam ediyor.”
B. Bengisu Akbulut, “Fijital İşler olarak 2025 ve sonrası için odaklandığımız yol haritası, büyümeyi sadece rakamsal değil, değer üretimi odaklı bir dönüşüm haline getirmek üzerine kurulu. 2025 sonunda müşteri portföyümüzü %50 oranında artırmayı hedefliyoruz. Bunu yaparken sadece mevcut sektörlerde değil, teknoloji, e-ticaret ve sürdürülebilirlik gibi geleceğin alanlarında da daha fazla markaya dokunmak istiyoruz” diyor.

“Gençlere eğitim ve staj programları da düzenliyoruz”
Birleşmiş Milletler (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na uyumlu politikalar benimsediklerini, özellikle nitelikli eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme ile iş birliği için ortaklıkların tüm süreçlerinin merkezinde yer aldığını belirten Akbulut, markalara hizmet vermenin yanı sıra pazarlama alanında kariyer hedefleyen gençler için eğitim ve staj programları da düzenlediklerini kaydediyor.

YouTube’da PanoraMArka programı
Akbulut, “Toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki duyarlılığımızı hem eşit istihdam politikalarımızla hem de YouTube’daki PanoraMArka programımızla destekliyoruz. Bu programda, kadın girişimcilerin ilham veren hikâyelerine yer veriyoruz. İnsana yakışır iş ve sürdürülebilir büyüme hedefiyle; sadece projeler üretmiyor, aynı zamanda hem Fijital İşler’e hem de iş ortaklarımıza değer katacak partnerlikler geliştiriyoruz” diye konuşuyor.

BosPros Bilişim Danışmanlık ile global iş birliği
Akbulut, 2025’in ilk çeyreğinde, 4 kıtada resmi iş ortakları bulunan BosPros Bilişim Danışmanlık ile global bir iş birliğine de imza attıklarını anlatıyor: “Bu sayede, yurt dışı müşteri portföyümüzü genişletiyor, ihracat hedefi olan firmaların markalaşma süreçlerine daha güçlü destek sağlıyoruz. Çünkü biz müşterilerimize yalnızca hizmet değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir ekosistem değeri sunmayı hedefliyoruz.”
Akbulut, başarılı bir kampanyanın tek ölçüsünü satıştan ibaret saymayı yeterli görmediklerini ifade ediyor: “Elbette satış önemli bir sonuçtur, ancak biz Fijital İşler olarak sürdürülebilir büyüme, marka değeri ve itibarı esas alıyoruz. Kampanya sonunda markanın bilinirliğini artırması, hedef kitlesiyle bağ kurması ve uzun vadeli etkiler yaratması bizim için asıl başarıdır.”

Fark yaratmanın en güçlü yolu
B. Bengisu Akbulut’un KOBİ’lere ve markalara önerileri ise şöyle: “Dijitalleşme artık sadece bir teknoloji meselesi değil, markalar için sürdürülebilir büyümenin ve güven inşa etmenin anahtarı. Bu noktada markalar artık Z kuşağı için ürettiklerinin bilinciyle Z kuşağının değer verdiği tutarlılık, güvenilirlik ve samimiyeti önceliklendirmeli. Markalara önerimiz; iletişim stratejilerini sağlam bir hikâyeye oturtmaları, veriye dayalı kararlar alırken duygusal bağ kurmayı ihmal etmemeleri. Çok kanallı ve tutarlı iletişimle hedef kitleye net bir mesaj verilmeli, sadece konuşan değil, dinleyen marka olunmalı. Kısa vadeli sonuçlar yerine uzun vadeli marka değeri yaratmaya odaklanan iletişim stratejileri, bugünün rekabet ortamında bizce fark yaratmanın en güçlü yolu. KOBİ’ler ve markalar ajans seçerken sadece yaratıcı işler değil, markayla stratejik uyum sağlayabilecek, iş ortağı gibi çalışacak ekipleri tercih etmelidir. Süreçlerin açık yürütülmesi, düzenli raporlama yapılması ve ekipler arası frekans uyumu, uzun vadeli başarı için kritiktir. Ajans bir tedarikçi değil, değer üreten bir yol arkadaşı olmalıdır.”