Page 51 - KobiEfor Eylül 2024
P. 51

0HGLD0DUNW ´'DKD ä\L\Hµ YL]\RQX\OD

                      G|QJVHO HNRQRPL\H NDWN× VDæO×\RU



         Sürdürülebilir yaşam için “Daha İyiye” vizyonuyla hareket eden MediaMarkt, atık yönetimi
          alanlarındaki faaliyet ve projeleriyle döngüsel ekonomiyi destekliyor. MediaMarkt ayrıca
            kapsayıcılık ve eğitim alanlarındaki sürdürülebilirlik çalışmalarıyla da fark yaratıyor.


                                                            Eğitimle Daha İyiye projesiyle
                                                            deprem bölgesinde çocuklara umut oluyor
                                                            MediaMarkt, deprem bölgesindeki çocukların eği-
                                                          tim hayatına destek olmak amacıyla geçtiğimiz yıl
                                                          Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile ‘Eğitimle
                                                          Daha İyiye’ projesini
                                                          hayata geçirdi. Proje
                                                          kapsamında, 1’i Düş
                                                          Gezgini, 1’i Bilim, 2’si
                                                          Bilişim ve Tasarım
                                                          mucitleri olmak üze-
                                                          re tam donanımlı 4
                ediaMarkt, ürün yaşam döngüsünü uzatmak   adet Ateşböceği Eği-
                ve atık oranını azaltmak adına farklı çözümler   tim Tırı TEGV’e bağışlandı.
         M sunuyor. Bugüne kadar 148 bin kullanılmış ci-    MediaMarkt’ın TEGV ile yürüttüğü ‘Eğitimle Daha
         hazı yenileme amacı ile geri alan MediaMarkt, 12 bin   İyiye’ projesiyle, bugüne kadar 2500’den fazla çocuğa
         yenilenmiş ürünü de yeniden tüketicilerle buluşturdu.   ulaşıldı. Projenin birinci yılı tamamlandığında 6000 ço-
         MediaMarkt ayrıca, mağazalarındaki Ekspres Onarım   cuğa ulaşılmış olması hedefleniyor. 4 yılın sonunda ise
         Hizmeti ile tüketicilerin akıllı telefonlarını daha uzun   en az 24 bin çocuğa ulaşılması amaçlanıyor.
         süre kullanabilmesi için erişilebilir ve yaygın onarım
         hizmeti sunarak da sürdürülebilirlik çabalarına ve kar-  Görme engelliler için
         bon ayak izinin azalmasına katkı sağlıyor.         daha erişilebilir alışveriş deneyimi
            Ek olarak MediaMarkt, seçili mağazalarında Akıllı   Sürdürülebilirlik yaklaşımının bir parçası olarak
         Telefon Kiralama Hizmeti başlattı. 2023 yılından bu yana   kapsayıcılığa da önem veren MediaMarkt, görme
         1000’in üzerinde tüketicinin faydalandığı bu hizmet, ga-  engelli bireyler için sesli destek çözümleri geliş-
         rantili sıfır cihazların kiralanabilmesine ve kiralama   tiren BlindLook ile iş birliği yaptı. Bu kapsamda,
         süresi sonunda farklı teşvik ve opsiyonlarla iadesine   MediaMarkt mobil uygulaması ve web sitesinde
         olanak tanıyan çevreci bir hizmet olarak öne çıkıyor.                       görme  engelli kul-
                                                                                     lanıcılar için yapay
            Wastespresso ile çalışanlar                                              zekâ tabanlı sesli
            ileri dönüşüme destek oluyor                                             simülasyon desteği
            MediaMarkt’ın çalışanlarını “Daha İyiye” vizyonuyla                      sunuluyor.
         sürdürülebilirlik çabalarına dahil ettiği Wastespresso                         Bunun   yanında
         iş birliği projesiyse yenilikçi, çevreci ve çalışan katılı-                 MediaMarkt fiziksel
                                 mına dayalı bir proje ola-                          mağazalarında gör-
                                 rak toplumsal farkındalık   me engelli ziyaretçiler için erişilebilirlik raporları
                                 yaratmayı ve karbon ayak   hazırladı ve bu raporlar BlindLook tarafından sesli
                                 izini azaltmayı amaçlıyor.   yönergelere dönüştürüldü. İlk etapta İstanbul’daki
                                    Proje kapsamında Medi-  10 mağazada uygulanan bu proje sayesinde, görme
                                 aMarkt Genel Merkezi’nde   engelli ziyaretçiler sesli yönergelerle mağaza içinde
                                 biriktirilen kahve atıkları-  diledikleri reyonlara daha kolay ulaşabiliyor. Me-
                                 nın yeniden kullanılabilir   diaMarkt, bu önemli adımları sayesinde 60’ı aşkın
                                 ürünlere ileri dönüştürül-  EyeBrand’den biri oldu ve EyeBrand Ceremony’de
                                 mesi sağlanıyor.         ödül aldı.
                                                                                      (\OÖO      KobiEfor 51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56