Page 97 - KobiEfor Haziran 2024
P. 97
UZMAN
E-Ticaret Pazarlama Trendleri
E -ticaret pazarlaması gü- teklenen sadakat programları, müş-
nümüzde popüler olarak
terileri elde tutmanın ve uzun vadeli
yükselen trendde yer ala-
rak hızla gelişmeye devam ediyor. marka sadakatini teşvik etmenin ay-
rılmaz bir parçası haline geliyor.
Gelişen teknolojiler, değişen tüketici Yapay Zekâ (Artificial Intelligence-
davranışları ve dinamik pazar eği- AI) Tarafından Desteklenen Kişisel-
Kadri Demir limleri ile eğrinin önünde kalmak, leştirme: E-ticarette kişiselleştirme
uzun süredir moda bir kelime hali-
çevrimiçi ve online işletmeler için
kadri.demir@poldy.com.tr her zamankinden daha önemli hale ne geldi. Yapay Zekâ bunu yeni zir-
gelmeye başlıyor. Günümüzde ku- velere taşımak için kaldıraç olarak
E-ticaret işletmeleri rumlarda önemli olan ve kurumların görev yapmaya başladı. Yapay zekâ,
pazarlama iş yapış şekillerini şekillendirecek te- kişiselleştirilmiş ürün önerilerinden
trendlerinin mel e-ticaret pazarlama trendlerini özel pazarlama mesajlarına kadar
gücünden sizlerle paylaşıyorum. her müşteri etkileşiminin bireysel
tercihleri karşılamak için benzersiz
Sosyal Medyanın Gücü ile Ticaret:
yararlanmalıdır. Sosyal medya artık sadece sosyal- bir şekilde hazırlanmasını sağlaya-
Günümüzde leşmek için bir platform değil, aynı rak etkileşimi ve dönüşüm oranlarını
kurumlarda zamanda gelişen bir pazar yeri haline arttırmaktadır.
önemli olan ve geliyor. E-ticaret işletmeleri, müşte- Artırılmış Gerçeklik (Augmented
kurumların rilerle zaman geçirdikleri yerde bu- Reality-AR) Alışveriş Deneyimleri: AR,
iş yapış şekillerini luşmak için sosyal medya üzerindeki sürükleyici ve etkileşimli deneyimler
sunarak tüketicilerin çevrimiçi ve on-
ticaretten yararlanıyor. Instagram,
şekillendirecek Facebook ve TikTok gibi platformlar line alışveriş yapma şeklini değiştiri-
temel e-ticaret artık sorunsuz alışveriş deneyimleri yor. E-ticaret platformları, müşterilerin
pazarlama sunarak kullanıcıların uygulamadan bir satın alma işlemi yapmadan önce
trendlerini sizlerle çıkmadan ürünleri keşfetmesine, göz ürünleri gerçek dünya ortamlarında
paylaşıyorum: atmasına ve satın almasına olanak görselleştirmelerine olanak tanıyan AR
Sosyal Medyanın tanımaktadır. özelliklerini entegre ediyor. Bu sadece
Video İçerik ile Pazarlama: Video içe-
belirsizliği azaltmakla kalmıyor, aynı za-
Gücü ile Ticaret. riği, e-ticaret pazarlamasının merke- manda özellikle moda, mobilya ve güzel-
Video İçerik zinde yer alıyor. İster ürün tanıtımları, lik gibi sektörlerde genel alışveriş dene-
ile Pazarlama. ister eğitimler veya ilgi çekici marka yiminin gelişmesine katkıda bulunuyor.
Abonelik Tabanlı hikayeleri aracılığıyla olsun, video Sesli Ticaret: Sesle etkinleştirilen
Modeller ve Sadakat içeriği tüketicilerde etkiler yaratıyor cihazların yaygın olarak benimsen-
Programları. ve bilgiler sağlıyor. Günümüzde web mesiyle birlikte, sesli ticaret günü-
siteleri ve sosyal medya kanalları için
müzde dikkate değer bir trend olarak
Yapay Zekâ yüksek kaliteli video prodüksiyonuna ortaya çıkıyor. E-ticaret işletmeleri,
(Artificial yatırım yapan, kullanıcı katılımını ar- web sitelerini sesli arama için opti-
Intelligence- tıran ve marka mesajlarını ilgi çekici mize ediyor ve sesle etkinleştirilen
AI) Tarafından bir şekilde ileten daha fazla e-ticaret alışveriş asistanları daha karmaşık
Desteklenen işletmesi görmeyi bekleyiniz. hale geliyor. Sesli ticareti pazarlama
Kişiselleştirme. Abonelik Tabanlı Modeller ve Sada- stratejilerine etkili bir şekilde enteg-
kat Programları: Aboneliğe dayalı
re eden markalar, müşteri etkileşimi
Artırılmış Gerçeklik modeller ve sadakat programları, ve erişilebilirliğinin yeni bir boyutun-
(Augmented Reality- müşteriyi elde tutmak için etkili araç- dan yararlanabilir hale geliyor.
AR) Alışveriş lar olarak ivme kazanıyor. E-ticaret E-ticaret işletmeleri pazarlama trend-
Deneyimleri. işletmeleri, müşterilere uygun ve lerinin gücünden yararlanmalıdır. İş-
Sesli Ticaret. öngörülebilir bir alışveriş deneyimi letmeler bu trendlere ayak uydurarak
sunarak giderek daha fazla abonelik ve pazarlama stratejilerini sürekli ge-
hizmeti sunuyor. Kişiselleştirilmiş liştirerek günümüzde sürekli gelişen
teşvikler ve özel avantajlarla des- dijital pazarda başarılı olabilirler.
Haziran 2024 KobiEfor 97