Page 97 - KobiEfor Haziran 2024
P. 97

UZMAN


                                     E-Ticaret Pazarlama Trendleri


                                     E        -ticaret  pazarlaması  gü-  teklenen sadakat programları, müş-
                                              nümüzde popüler olarak
                                                                        terileri elde tutmanın ve uzun vadeli
                                              yükselen trendde yer ala-
                                     rak hızla gelişmeye devam ediyor.   marka sadakatini teşvik etmenin ay-
                                                                        rılmaz bir parçası haline geliyor.
                                     Gelişen teknolojiler, değişen tüketici   Yapay Zekâ (Artificial Intelligence-
                                     davranışları  ve dinamik pazar  eği-  AI) Tarafından Desteklenen Kişisel-
           Kadri Demir               limleri ile eğrinin önünde kalmak,   leştirme:  E-ticarette kişiselleştirme
                                                                        uzun  süredir  moda  bir  kelime  hali-
                                     çevrimiçi  ve online işletmeler için
           kadri.demir@poldy.com.tr  her zamankinden  daha  önemli hale   ne geldi.  Yapay  Zekâ bunu  yeni zir-
                                     gelmeye başlıyor. Günümüzde ku-    velere taşımak için kaldıraç olarak
           E-ticaret işletmeleri     rumlarda önemli olan ve kurumların   görev yapmaya başladı. Yapay zekâ,
           pazarlama                 iş yapış şekillerini şekillendirecek te-  kişiselleştirilmiş ürün önerilerinden
           trendlerinin              mel  e-ticaret  pazarlama  trendlerini   özel pazarlama mesajlarına kadar
           gücünden                  sizlerle paylaşıyorum.             her müşteri etkileşiminin bireysel
                                                                        tercihleri karşılamak için benzersiz
                                     Sosyal Medyanın Gücü ile Ticaret:
           yararlanmalıdır.          Sosyal medya artık  sadece sosyal-  bir şekilde hazırlanmasını sağlaya-
           Günümüzde                 leşmek için bir platform değil, aynı   rak etkileşimi ve dönüşüm oranlarını
           kurumlarda                zamanda gelişen bir pazar yeri haline   arttırmaktadır.
           önemli olan ve            geliyor. E-ticaret işletmeleri, müşte-  Artırılmış Gerçeklik (Augmented
           kurumların                rilerle zaman geçirdikleri yerde bu-  Reality-AR) Alışveriş Deneyimleri: AR,
           iş yapış şekillerini      luşmak için sosyal medya üzerindeki   sürükleyici ve etkileşimli deneyimler
                                                                        sunarak tüketicilerin çevrimiçi ve on-
                                     ticaretten yararlanıyor. Instagram,
           şekillendirecek           Facebook ve TikTok gibi platformlar   line alışveriş yapma şeklini değiştiri-
           temel e-ticaret           artık sorunsuz alışveriş deneyimleri   yor. E-ticaret platformları, müşterilerin
           pazarlama                 sunarak kullanıcıların uygulamadan   bir  satın  alma  işlemi  yapmadan  önce
           trendlerini sizlerle      çıkmadan ürünleri keşfetmesine, göz   ürünleri  gerçek  dünya  ortamlarında
           paylaşıyorum:             atmasına ve satın almasına olanak   görselleştirmelerine olanak tanıyan AR
           Sosyal Medyanın           tanımaktadır.                      özelliklerini  entegre  ediyor. Bu sadece
                                     Video İçerik ile Pazarlama: Video içe-
                                                                        belirsizliği azaltmakla kalmıyor, aynı za-
           Gücü ile Ticaret.         riği, e-ticaret pazarlamasının merke-  manda özellikle moda, mobilya ve güzel-
           Video İçerik              zinde yer alıyor. İster ürün tanıtımları,   lik gibi sektörlerde genel alışveriş dene-
           ile Pazarlama.            ister eğitimler veya ilgi çekici marka   yiminin gelişmesine katkıda bulunuyor.
           Abonelik Tabanlı          hikayeleri aracılığıyla olsun, video   Sesli Ticaret:  Sesle etkinleştirilen
           Modeller ve Sadakat       içeriği tüketicilerde etkiler yaratıyor   cihazların  yaygın  olarak  benimsen-
           Programları.              ve bilgiler sağlıyor. Günümüzde web   mesiyle birlikte, sesli ticaret günü-
                                     siteleri ve sosyal medya kanalları için
                                                                        müzde dikkate değer bir trend olarak
           Yapay Zekâ                yüksek kaliteli video prodüksiyonuna   ortaya çıkıyor. E-ticaret işletmeleri,
           (Artificial               yatırım yapan, kullanıcı katılımını ar-  web  sitelerini  sesli  arama  için  opti-
           Intelligence-             tıran ve marka mesajlarını ilgi çekici   mize ediyor ve sesle etkinleştirilen
           AI) Tarafından            bir şekilde ileten daha fazla e-ticaret   alışveriş asistanları daha karmaşık
           Desteklenen               işletmesi görmeyi bekleyiniz.      hale geliyor. Sesli ticareti pazarlama
           Kişiselleştirme.          Abonelik Tabanlı Modeller ve Sada-  stratejilerine etkili bir şekilde enteg-
                                     kat Programları: Aboneliğe dayalı
                                                                        re eden markalar, müşteri etkileşimi
           Artırılmış Gerçeklik      modeller ve sadakat programları,   ve erişilebilirliğinin yeni bir boyutun-
           (Augmented Reality-       müşteriyi elde tutmak için etkili araç-  dan yararlanabilir hale geliyor.
           AR) Alışveriş             lar olarak ivme kazanıyor. E-ticaret   E-ticaret işletmeleri pazarlama trend-
           Deneyimleri.              işletmeleri, müşterilere uygun ve   lerinin  gücünden  yararlanmalıdır.  İş-
           Sesli Ticaret.            öngörülebilir bir alışveriş deneyimi   letmeler bu trendlere ayak uydurarak
                                     sunarak giderek daha fazla abonelik   ve pazarlama stratejilerini sürekli ge-
                                     hizmeti sunuyor. Kişiselleştirilmiş   liştirerek günümüzde sürekli gelişen
                                     teşvikler ve özel avantajlarla des-  dijital pazarda başarılı olabilirler.
                                                                                      Haziran 2024 KobiEfor 97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101