Page 65 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 65

g1(0/à 127/$5




             TÜSİAD’dan girişimcilik raporu

              TÜSİAD tarafından Deloitte                                   Gençlik Yuvarlak Masa Başkanı
            işbirliğinde hazırlanan ‘Kurum-                                Dr. İzel Levi Coşkun, “Kurumlar,
            larda Girişimcilik ile Değer Ya-                               yenilik ve süreklilik peşinde koşan,
            ratmak-Kurumlarda Girişimcilik                                 strateji ve değer üreten, kurduğu
            Yönetimi ve Yöntemleri’ rapo-                                  işbirlikleriyle çevresiyle etkileşim
            runda, kurumsal girişimciliği                                  halinde kalan organik birer yapıya
            başarıyla yürüten şirketlerin                                  dönüşmek zorunda” dedi. TÜSİAD
                                                                     Bilge
            inovasyonu çalışır hale getirmesi   İzel Levi      Kalpaklıoğlu   Kurumlarda Girişimcilik Çalışma
            ve rekabet gücünü artırmasının       Coşkun              Eyilik  Grubu Başkanı Bilge Kalpaklıoğlu
            daha kolay olacağı vurgulandı.                                 Eyilik, kurum içi kurum içi girişim-
              TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Girişimcilik ve   cilik ve hızlandırma programlarının önemine işaret etti.



             Yatırımlar yüzde 120 büyüdü,                    2024’te işten çıkarmak
             140 milyar TL’yi aştı                           tercih edilmiyor

             Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği   Randstad, 2024 İK Trendleri ve Ücret Raporu’na
           (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava   göre enflasyon nedeniyle artan iş maliyetleri 2024’ün
           Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları   en büyük zorluğu olarak ortaya çıkarken, ankete ka-
           Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazar-  tılan şirketlerin %83’ü, 2024’te çalışanlarına %40 ila
           lama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız   %50 oranında daha yüksek maaş vermeyi hedefliyor.
           danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlanan   Katılımcıların %63’ü ise çalışanlarını ellerinde
                             Türkiye’de Tahmini Medya ve   tutmakta zorluk yaşa-
                             Reklam Yatırımları Raporu’na   dığını belirtiyor. Bu ne-
                             göre toplam yatırımlar önceki   denle şirketlerin %68’i
                             yıla yüzde 120 artarak 140.69   mecburi maaş artışına
                             milyar TL’ye ulaştı.
                                                           giderken, %59’u eğitim
                                Medya yatırımlarında en
                             büyük pay yüzde 72.6 ile diji-  programları, %36’sı ise
                             tal medyaya ayrılırken oran-  kişiselleştirilmiş  yan
           sal olarak en fazla büyüyen mecralar sırasıyla diji-  haklar paketleri sunarak çalışanların işten ayrılma-
           tal, açıkhava, radyo ve televizyon oldu.        sını engellemeye çalışıyor.
             Bir önceki yıla göre yüzde 65.6 oranında büyüye-  Katılımcıların %49’u 2024 yılında işten çıkarma
           rek 2023’te toplam 183 milyar 320 milyon TL’lik ya-  yapmayacağını ve çalışan sayısının değişmeyece-
           tırım alan sinemada reklamveren sayısında yüzde   ğini belirtirken, %33’ü çalışan sayısını artırmayı
           28.3 oranında artış yaşandı.                    hedefliyor.



             Özel sermaye yeniden filizlenmeye başlıyor

             Bain & Company, 15. Küresel Özel Sermaye     ğı Armando Guastella, “Üretken
           Raporu’na göre, 2023’te özel sermayenin 2008-09   yapay zekâ, değer zincirinin her
           küresel mali krizinden bu yana en keskin düşü-  seviyesinde etkileri olan özel ser-
           şünü yaşamasına rağmen, küresel özel sermaye   maye için oyunu değiştiriyor” diye
           faaliyetlerinde bir toparlanmanın başlangıcı görü-  konuştu.
           lüyor ve bu yıl ve sonrası için beklentiler ‘filizlen-  Bain & Company Türkiye Or-   Armondo
                         meye’ başlıyor.                  tağı Volkan Kara, “Global LP’ler    Guastella
                           Bain & Company Türkiye Yönetici   ve GP’ler için uzun yıllardır göz
                         Ortağı Onur Candar, “Avrupa’da ‘dry   ardı edilmiş büyük bir pazar olan
                         powder’ bolluğu ve Türkiye’deki po-  Türkiye’nin, önümüzdeki yıllarda
                         tansiyel yükseliş, gelecek için umut   hızlı bir satın alma ve çıkış trafiği-
                         verici işaretler taşıyor” dedi.   ne evsahipliği yapacağı beklentisi-
            Onur                                                                                Volkan
            Candar         Bain & Company Türkiye Orta-   ni yaratıyor” açıklamasını yaptı.       Kara

                                                                                     0D\ÜV 2024 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70