Page 65 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 65
g1(0/à 127/$5
TÜSİAD’dan girişimcilik raporu
TÜSİAD tarafından Deloitte Gençlik Yuvarlak Masa Başkanı
işbirliğinde hazırlanan ‘Kurum- Dr. İzel Levi Coşkun, “Kurumlar,
larda Girişimcilik ile Değer Ya- yenilik ve süreklilik peşinde koşan,
ratmak-Kurumlarda Girişimcilik strateji ve değer üreten, kurduğu
Yönetimi ve Yöntemleri’ rapo- işbirlikleriyle çevresiyle etkileşim
runda, kurumsal girişimciliği halinde kalan organik birer yapıya
başarıyla yürüten şirketlerin dönüşmek zorunda” dedi. TÜSİAD
Bilge
inovasyonu çalışır hale getirmesi İzel Levi Kalpaklıoğlu Kurumlarda Girişimcilik Çalışma
ve rekabet gücünü artırmasının Coşkun Eyilik Grubu Başkanı Bilge Kalpaklıoğlu
daha kolay olacağı vurgulandı. Eyilik, kurum içi kurum içi girişim-
TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Girişimcilik ve cilik ve hızlandırma programlarının önemine işaret etti.
Yatırımlar yüzde 120 büyüdü, 2024’te işten çıkarmak
140 milyar TL’yi aştı tercih edilmiyor
Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği Randstad, 2024 İK Trendleri ve Ücret Raporu’na
(RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava göre enflasyon nedeniyle artan iş maliyetleri 2024’ün
Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları en büyük zorluğu olarak ortaya çıkarken, ankete ka-
Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazar- tılan şirketlerin %83’ü, 2024’te çalışanlarına %40 ila
lama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız %50 oranında daha yüksek maaş vermeyi hedefliyor.
danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlanan Katılımcıların %63’ü ise çalışanlarını ellerinde
Türkiye’de Tahmini Medya ve tutmakta zorluk yaşa-
Reklam Yatırımları Raporu’na dığını belirtiyor. Bu ne-
göre toplam yatırımlar önceki denle şirketlerin %68’i
yıla yüzde 120 artarak 140.69 mecburi maaş artışına
milyar TL’ye ulaştı.
giderken, %59’u eğitim
Medya yatırımlarında en
büyük pay yüzde 72.6 ile diji- programları, %36’sı ise
tal medyaya ayrılırken oran- kişiselleştirilmiş yan
sal olarak en fazla büyüyen mecralar sırasıyla diji- haklar paketleri sunarak çalışanların işten ayrılma-
tal, açıkhava, radyo ve televizyon oldu. sını engellemeye çalışıyor.
Bir önceki yıla göre yüzde 65.6 oranında büyüye- Katılımcıların %49’u 2024 yılında işten çıkarma
rek 2023’te toplam 183 milyar 320 milyon TL’lik ya- yapmayacağını ve çalışan sayısının değişmeyece-
tırım alan sinemada reklamveren sayısında yüzde ğini belirtirken, %33’ü çalışan sayısını artırmayı
28.3 oranında artış yaşandı. hedefliyor.
Özel sermaye yeniden filizlenmeye başlıyor
Bain & Company, 15. Küresel Özel Sermaye ğı Armando Guastella, “Üretken
Raporu’na göre, 2023’te özel sermayenin 2008-09 yapay zekâ, değer zincirinin her
küresel mali krizinden bu yana en keskin düşü- seviyesinde etkileri olan özel ser-
şünü yaşamasına rağmen, küresel özel sermaye maye için oyunu değiştiriyor” diye
faaliyetlerinde bir toparlanmanın başlangıcı görü- konuştu.
lüyor ve bu yıl ve sonrası için beklentiler ‘filizlen- Bain & Company Türkiye Or- Armondo
meye’ başlıyor. tağı Volkan Kara, “Global LP’ler Guastella
Bain & Company Türkiye Yönetici ve GP’ler için uzun yıllardır göz
Ortağı Onur Candar, “Avrupa’da ‘dry ardı edilmiş büyük bir pazar olan
powder’ bolluğu ve Türkiye’deki po- Türkiye’nin, önümüzdeki yıllarda
tansiyel yükseliş, gelecek için umut hızlı bir satın alma ve çıkış trafiği-
verici işaretler taşıyor” dedi. ne evsahipliği yapacağı beklentisi-
Onur Volkan
Candar Bain & Company Türkiye Orta- ni yaratıyor” açıklamasını yaptı. Kara
0D\ÜV 2024 KobiEfor 65