Page 81 - KobiEfor Şubat 2024
P. 81
UZMAN
Markanızı Nasıl Öne Çıkarırsınız?
ekabetin yoğun olduğu bir or- Etkileyici Bir Marka Hikayesi Anlatın
tamda firmalar markaları ile İnsanlar hikayeleri sever. İyi hazırlanmış
R anılmakta ve tanınmaktadır. ve ilişkilendirilebilir bir marka hikayesi,
Birçok markanın arasından sıyrılmak hedef kitlenizle çok daha derin bir düzey-
her zamankinden daha kritik hale de bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.
gelmiştir. İster yeni kurulan bir giri- Markanızın yolculuğunu, değerlerini ve
şim olun, ister köklü bir şirket olun, üstesinden geldiğiniz zorlukları paylaşın.
Kadri Demir markanızın kendisini rakiplerinden Markanızı insancıllaştırmak, ilişkilendi-
kadri.demir@poldy.com.tr farklılaştırabilme yeteneği başarınızı rilebilir ve ilgi çekici hale getirmek için
artırabilir veya bozabilir. Markanızın hikâye anlatımını kullanın. Ek olarak,
ürün veya hizmetinizin müşterilerinizin
kalabalık bir pazarda ön plana çıkma-
Markanızın sı için göz önünde bulundurmanız ge- hayatlarını tam olarak nasıl olumlu et-
kalabalık reken stratejileri paylaşıyorum. kilediğini göstermek için kullanıcı tara-
bir pazarda fından oluşturulan içeriği ve referansları
ön plana Benzersiz Değer Teklifinizi (UVP- kullanmayı düşünün. Özgün hikayeler gü-
ven oluşturur ve marka sadakatini artırır.
çıkması için Unique Value Proposition) Tanımlayın
göz önünde Benzersiz Değer Önerisi (UVP), öner- İçerik Pazarlamasından Yararlanın
bulundurmanız diğiniz işletmenin neden benzersiz İçerik pazarlaması, kalabalık bir diji-
olduğunu kısaca açıklayan bir ifade-
gereken stratejileri dir. Potansiyel müşterilere bir destek tal ortamda öne çıkmak için güçlü bir
paylaşıyorum: ve aynı zamanda diğer rakiplerle de- araçtır. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını ve
ilgi alanlarını açıkça ele alan yüksek
Benzersiz Değer ğil, sizinle iş yapmaları için bir neden kaliteli, bilgilendirici ve alakalı içerik
Teklifinizi verir. Etkileyici bir UVP oluşturmak oluşturun. Blog gönderileri, videolar,
(UVP-Unique için hedef kitlenizi ve piyasadaki açık podcast’ler veya sosyal medya güncel-
Value Proposition) noktaların nerede olduğunu iyice an- lemeleri olsun, tutarlı ve değerli içerik
lamalısınız. Ürününüz veya hizmeti-
markanızı bir endüstri otoritesi olarak
Tanımlayın. niz hangi sorunu çözüyor? Müşteri- konumlandırabilir ve sadık bir takipçi
Unutulmaz nizin ihtiyaçlarını herkesten daha iyi kitlesi çekebilir. İçeriğinizin arama mo-
Bir Marka Kimliği nasıl karşılıyor? Bu soruları yanıtla- torlarında iyi sıralanmasını sağlamak
Oluşturun. dıktan sonra, markanızın benzersiz ve markanızın görünürlüğünü artırmak
Etkileyici satış noktalarını net bir şekilde ileten için SEO’ya yatırım yapın.
Bir Marka Hikayesi kısa ve ilgi çekici bir UVP oluşturun. Müşteri Bağlılığını ve Sadakatini Teşvik
Anlatın. Unutulmaz Bir Marka Kimliği Oluşturun Edin
İçerik Güçlü bir marka kimliği, bir logo- Mevcut müşterileriniz markanızın en iyi
Pazarlamasından dan çok daha öteye gider; marka- savunucularıdır. Bu nedenle, olağanüs-
Yararlanın. nızın genel görünümünü, hissini ve tü müşteri hizmetleri sunarak ve mar-
kanız etrafında bir topluluk duygusu ya-
Müşteri Bağlılığını kişiliğini kapsar. Markanızı anında ratarak müşteri tabanınızla ilişkilerinizi
ve Sadakatini tanınabilir ve akılda kalıcı kılan şey geliştirmeniz gerekir. Kullandığınız tüm
budur. UVP’nizi yansıtan ve hedef kit-
Teşvik Edin. lenizde yankı uyandıran profesyonel sosyal medya platformlarına aktif olarak
katılın, incelemelere ve geri bildirimlere
markalaşmaya yatırım yapın. Marka
anında yanıt verin ve tekrarlanan işleri
kimliğiniz, web sitenizden ve sosyal
ödüllendirmek için sadakat program-
medyadan tüm ambalaj ve pazarlama
ları ve özel teklifler sunun. Memnun ve
malzemelerine kadar tutarlı olmalıdır. mutlu müşterilerin markanızı başkala-
Tutarlılık, markanızın imajını güçlen- rına tavsiye etme ve ömür boyu destekçi
dirmeye yardımcı olur ve müşterilerde olma olasılığı çok daha yüksektir.
güven uyandırır. Unutulmaz bir mar- Markanızı öne çıkaracak yöntemlerle
ka oluşturmanıza yardımcı olabilecek tanınır, bilinirsiniz. Bu yöntemler için
yerleşik bir yaratıcı ajansla eşleşmeyi kullanacağınız stratejiler sizi farklılaş-
düşünün. tıracak ve değerinizi ortaya koyacaktır.
ìXEDW KobiEfor 81