Page 77 - KobiEfor Eylül 2023 Sayı 288
P. 77

g1(0/à 127/$5




             Yapay zeka mühendisliği ilk sırada

             Youthall, geçtiğimiz Temmuz’da gerçekleştirdi-  uzmanlığı ve uzay araştırma-
           ği Gelecekteki İş Gücü Talebi Anketi Raporu’nu ya-  ları mühendisliği gibi alanlar-
           yınladı. Gençlerin yüzde 73’ü 10 yıl sonra meslek-  daki yükselişin de geleceğin iş
           ler arasında yapay zeka mühendisliğinin ilk sırada   dünyasında dijital dönüşümün
           olacağını düşünüyor. İş dünyasının profesyonelleri   işgücü talebini derinden etki-
                                                                                                 Emre
           ise sürdürülebilirlik uzmanlığı, yenilenebilir enerji   leyeceğini gösteriyor.
                                                                                                Aykan
           uzmanlığı ve robotik mühendisliği gibi meslekle-  Youthall CEO’su Emre Ay-
           rin ilk sıraları paylaşacağını öngörüyor.      kan, “İş dünyasının sürdürülebilir teknolojilere ve
             Gençlerin yüzde 87’si meslek seçiminde kazanç   çevre dostu enerji kaynaklarına olan talebinin ar-
           ve gelişim fırsatlarına odaklanıyor. Anket sonuçları,   tacağını ve robotik teknolojilerin de önemli bir rol
           yazılım ve uygulama geliştiriciliği, dijital pazarlama   oynayacağı görülüyor” dedi.



             Mastercard’dan yaz dönemi                       Yapay zeka iş saatlerini 3’te
             turist harcamaları haritası                   1 azaltacak

             Mastercard, Haziran ve Temmuz aylarını kapsa-   McKinsey Küresel Enstitüsü yayınladığı rapo-
           yacak şekilde yaz döneminde Türkiye’de kart üze-  runda yapay zeka teknolojileri ile 2030’a kadar
           rinden yapılan turist harcama verilerini hesapladı.   ABD’deki toplam çalışma saatlerinin yüzde 30 ora-
           Verilere göre, en çok harcama 10 Haziran’da İstan-  nında otomasyona aktarılacağını öngördü. Rapora
           bul evsahipliğinde oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi   göre değişim en çok kadın istihdamının yoğun oldu-
           final maçı kapsamında 9-11 Haziran hafta sonunda   ğu sektörlerde olacak.
           gerçekleşti. Özellikle, yabancı turist harcamaların-  Raporda düşük ücretli işlerde
           da bir önceki haftaya kıyasla yüzde 33 daha fazla   çalışan kadınların önümüzdeki
           harcama gerçekleştiği gözlemlendi.              7 yılda mevcut işlerini değiştir-
             Öte yandan Haziran ve Temmuz aylarında en çok   mek zorunda kalma olasılığı-
                                    harcama yapılan bir    nın erkek çalışanlardan 1.5 kat
                                    diğer dönem ise bay-   daha fazla olduğu belirtiliyor.
                                    rama denk gelen 3-9      Yapay zekanın işgücüne et-  Erdem
                                    Temmuz haftası ola-    kisinin 2026’ya kadar nötr se-  Erkul
                                    rak öne çıktı. Bu dö-  viyede olacağını değerlendiren
                                    nemdeki kart harca-    Cerebrum Tech Kurucusu ve Yönetim Kurulu Baş-
                                    malarında bir önceki   kanı Dr. Erdem Erkul, “Şirketler halen üretimde
                                    yılın aynı haftasına   yapay zeka olmadan başarılı olabilir ancak bir
           kıyasla yüzde 18 oranında artış yaşandı. Türkiye’de   hikaye ve strateji belirlemenin tam zamanı. Ya-
           yaz dönemi turist harcamalarının sektörel dağılımı   pay zeka çoğu mesleği şimdiden dönüştürmeye
           incelendiğinde ise konaklama, restoran ve akaryakıt   başladı. Bu değişimden en fazla etkilenecek çalı-
           sektörlerinin toplam harcamalardan aldıkları payı   şanların yeni yetenekler için eğitilmesi gerekiyor”
           artırdıkları görüldü.                           açıklamasını yaptı.


             Yakıt fiyatları elektrikli araçların popülerliğini artırıyor
                                 EY (Ernst & Young) Mobilite   dan fazlası (%55) elektrikli araç almayı planlıyor.
                               Tüketici Endeksi 2023 rapo-  Elektrikli araca sahip olmak isteyenlerin en büyük
                               runa göre, yüksek yakıt ma-  endişesi ise şarj istasyonu eksikliği olarak öne
                               liyetleri tüketicileri elektrikli   çıkıyor.
                               araç satın almaya yöneltiyor.    EY Türkiye Mobilite Sektör Lideri ve Şirket Orta-
                                 Elektrikli araçlara yönelik   ğı Serdar Altay, “Artan yakıt fiyatları, elektrikli araç
                               talep hızla artıyor, küresel   satın alma konusunda ilk kez en önemli motivasyon
                       Serdar  olarak araba satın  alma-  olarak kaydedildi ve bu yıl özellikle İsveç, Japonya ve
                       Altay
                               yı planlayanların yarısın-  ABD gibi birçok ülkede en büyük artış görüldü” dedi.
                                                                                      (\OÖO 2023 KobiEfor 77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82