Page 77 - KobiEfor Eylül 2023 Sayı 288
P. 77
g1(0/à 127/$5
Yapay zeka mühendisliği ilk sırada
Youthall, geçtiğimiz Temmuz’da gerçekleştirdi- uzmanlığı ve uzay araştırma-
ği Gelecekteki İş Gücü Talebi Anketi Raporu’nu ya- ları mühendisliği gibi alanlar-
yınladı. Gençlerin yüzde 73’ü 10 yıl sonra meslek- daki yükselişin de geleceğin iş
ler arasında yapay zeka mühendisliğinin ilk sırada dünyasında dijital dönüşümün
olacağını düşünüyor. İş dünyasının profesyonelleri işgücü talebini derinden etki-
Emre
ise sürdürülebilirlik uzmanlığı, yenilenebilir enerji leyeceğini gösteriyor.
Aykan
uzmanlığı ve robotik mühendisliği gibi meslekle- Youthall CEO’su Emre Ay-
rin ilk sıraları paylaşacağını öngörüyor. kan, “İş dünyasının sürdürülebilir teknolojilere ve
Gençlerin yüzde 87’si meslek seçiminde kazanç çevre dostu enerji kaynaklarına olan talebinin ar-
ve gelişim fırsatlarına odaklanıyor. Anket sonuçları, tacağını ve robotik teknolojilerin de önemli bir rol
yazılım ve uygulama geliştiriciliği, dijital pazarlama oynayacağı görülüyor” dedi.
Mastercard’dan yaz dönemi Yapay zeka iş saatlerini 3’te
turist harcamaları haritası 1 azaltacak
Mastercard, Haziran ve Temmuz aylarını kapsa- McKinsey Küresel Enstitüsü yayınladığı rapo-
yacak şekilde yaz döneminde Türkiye’de kart üze- runda yapay zeka teknolojileri ile 2030’a kadar
rinden yapılan turist harcama verilerini hesapladı. ABD’deki toplam çalışma saatlerinin yüzde 30 ora-
Verilere göre, en çok harcama 10 Haziran’da İstan- nında otomasyona aktarılacağını öngördü. Rapora
bul evsahipliğinde oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi göre değişim en çok kadın istihdamının yoğun oldu-
final maçı kapsamında 9-11 Haziran hafta sonunda ğu sektörlerde olacak.
gerçekleşti. Özellikle, yabancı turist harcamaların- Raporda düşük ücretli işlerde
da bir önceki haftaya kıyasla yüzde 33 daha fazla çalışan kadınların önümüzdeki
harcama gerçekleştiği gözlemlendi. 7 yılda mevcut işlerini değiştir-
Öte yandan Haziran ve Temmuz aylarında en çok mek zorunda kalma olasılığı-
harcama yapılan bir nın erkek çalışanlardan 1.5 kat
diğer dönem ise bay- daha fazla olduğu belirtiliyor.
rama denk gelen 3-9 Yapay zekanın işgücüne et- Erdem
Temmuz haftası ola- kisinin 2026’ya kadar nötr se- Erkul
rak öne çıktı. Bu dö- viyede olacağını değerlendiren
nemdeki kart harca- Cerebrum Tech Kurucusu ve Yönetim Kurulu Baş-
malarında bir önceki kanı Dr. Erdem Erkul, “Şirketler halen üretimde
yılın aynı haftasına yapay zeka olmadan başarılı olabilir ancak bir
kıyasla yüzde 18 oranında artış yaşandı. Türkiye’de hikaye ve strateji belirlemenin tam zamanı. Ya-
yaz dönemi turist harcamalarının sektörel dağılımı pay zeka çoğu mesleği şimdiden dönüştürmeye
incelendiğinde ise konaklama, restoran ve akaryakıt başladı. Bu değişimden en fazla etkilenecek çalı-
sektörlerinin toplam harcamalardan aldıkları payı şanların yeni yetenekler için eğitilmesi gerekiyor”
artırdıkları görüldü. açıklamasını yaptı.
Yakıt fiyatları elektrikli araçların popülerliğini artırıyor
EY (Ernst & Young) Mobilite dan fazlası (%55) elektrikli araç almayı planlıyor.
Tüketici Endeksi 2023 rapo- Elektrikli araca sahip olmak isteyenlerin en büyük
runa göre, yüksek yakıt ma- endişesi ise şarj istasyonu eksikliği olarak öne
liyetleri tüketicileri elektrikli çıkıyor.
araç satın almaya yöneltiyor. EY Türkiye Mobilite Sektör Lideri ve Şirket Orta-
Elektrikli araçlara yönelik ğı Serdar Altay, “Artan yakıt fiyatları, elektrikli araç
talep hızla artıyor, küresel satın alma konusunda ilk kez en önemli motivasyon
Serdar olarak araba satın alma- olarak kaydedildi ve bu yıl özellikle İsveç, Japonya ve
Altay
yı planlayanların yarısın- ABD gibi birçok ülkede en büyük artış görüldü” dedi.
(\OÖO 2023 KobiEfor 77