Page 73 - KobiEfor Aralık 2023
P. 73
FKB’den Ekonomik Görünüm Endeksi
Ticaretin ve yatırım eğilimlerinin nabzını tutacak: Sistemi’nden elde edilen ve ‘Finansman Sektörü’ iş-
Finansal Kiralama, Faktoring, Finansman, Tasarruf lem hacmi bilgilerini de içeren Endeks’in Türkiye’de
Finansman ve Varlık Yönetim şirketlerini tek çatı al- ticaretin nabzını ve yatırım eğilimini ölçümleyen öncü
tında temsil eden Finansal Kurumlar Birliği (FKB) ile bir gösterge olacağına inandığını söyledi.
İstanbul Üniversitesi işbirliğinde geliştirilen ‘Finansal FKB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Emre Ballı,
Kurumlar Birliği Ekonomik Görünüm Endeksi’; Ha- Endeks’in FKB’nin girişimiyle hayata geçen ve Tür-
zine ve Maliye Bakan Yardımcısı Osman Çelik’in de kiye ekonomisinin hem bugünü hem de geleceğine
katıldığı lansmanda, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bil- ışık tutacak önemli bir proje
giler Fakültesi Konferans Salonu’nda tanıtıldı. FKB, olduğunu vurguladı: “Finan-
İstanbul Üniversitesi Transfer Uygulama ve Araştır- sal Kiralama Sözleşme Tescil
ma Merkezi’nin desteği ve akademisyenlerinin yoğun Sistemi, Merkezi Fatura Kaydı
çalışmasıyla Endeks’i geliştirdi. Ekonominin üretim, Sistemi ve Finansman Sektörü
satış ve tüketim kanallarında yer alan finansal kira- işlem hacmi verileriyle birlik-
lama, faktoring ve finansman sektörlerine ilişkin gös- te; FKB bünyesinde raporla-
Ali Emre
tergelerden hareketle oluşturulan ve bu veriler ışığın- Ballı ma ve istatistik faaliyetlerinde
da piyasanın izlenmesini amaçlayan Endeks; her ayın kullanılan tüm verilerin analizi
3. haftasında yayımlanarak, kamuoyuna duyurulacak. ve üyelerimizin beklenti anketleri baz alınarak oluş-
Bakan Yardımcısı Osman Çelik, Bakanlık olarak; turulan FKB Ekonomik Görünüm Endeksi’nin, ticaret
FKB’nin kurulduğu günden bu yana gerek reel sek- ve yatırım alanlarında öncü bir gösterge olarak de-
törün gerekse tüm paydaşla- ğerli faydalar sağlayacağına inanıyoruz.”
rın yararlanabileceği bir ‘FKB Tanıtım toplantısında, Merkezi Kayıt Kuruluşu
Endeksi’ oluşturma hedefinin Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Ekrem
sonuca ulaşmasından mutlu- Arıkan da bir konuşma yaparken; endeksin çalışma
luk duyduklarını belirtti. FKB grubunda yer alan İstanbul Üniversitesi İktisat Fakül-
tarafından ‘Merkezi Fatura tesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Murat Şeker, FKB Ekono-
Osman Kaydı Sistemi’ ile ‘Finansal mik Görünüm Endeksi’nin metodolojisi ve elde edilen
Çelik Kiralama Sözleşme Tescil ilk sonuçları hakkında bir sunum gerçekleştirdi.
Hızlı tüketim ürünleri Yurtdışı yatırımlarda
perakendesi %85 büyüdü Avrupa ve AB önde
NielsenIQ, Türkiye’de sigara ve alkol hariç FMCG PwC Türkiye’nin Yurt Dışı Yatırımları Araştırması
(Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendesinin 2023 yılının Türk şirketlerinin stratejilerine ve yatırım süreçlerinde-
ilk 9 ayında %85 büyüme kaydettiğini açıkladı. Türkiye ki temel öncelik, gereksinim ve tercihlerine mercek tu-
FMCG pazarı, 2023’ün her bir çeyreğinde pozitif ve ar- tuyor. Araştırmaya göre yatırım lokasyonunu belirleyen
tan oranda bir hacimsel büyüme kaydederek, 2024’e önemli üç faktör ‘Coğrafi Konum Avantajı, Yatırım Orta-
doğru yol alırken güçlü bir bü- mı ve Pazar Büyüklüğü/Alternatif
yüme temposu yakaladı. Pazara Ulaşım’ olarak sıralanıyor.
NielsenIQ Türkiye Genel Araştırma, yurt dışı yatırımları-
Müdürü, Orta Doğu ve Afrika nın etkin yönetiminin, doğru pazar
Analitik Başkan Yardımcısı Di- analizleri, yerel dinamiklere uygun
dem Şekerel Erdoğan; “3. çey- stratejilerin oluşturulması, ulusal
Didem rekte %9.3 olarak gerçekleşen iş ortaklarıyla işbirliği ve ulusla-
Şekerel hacim büyümesi, çift haneli Cenk rarası düzenlemelere uyum sağ-
Erdoğan Ulu
büyüme sınırına yaklaştı. Bu lama gibi faktörlerle birlikte şir-
tablo, dünya ve Avrupa genelini düşündüğümüz zaman ketlerin küresel rekabetçiliğini artırırken uzun vadeli
Türkiye’nin ne kadar güçlü bir pazar olduğunu gös- sürdürülebilir büyümeyi de desteklediğini vurguluyor.
termekte. 3. çeyrekte ana grupların tamamının güçlü PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Cenk Ulu; “Araştırma-
hacim büyümeleriyle (gıda %9.6, kişisel bakım %8.5, mızın sonuçları, yurt dışına yapılan yatırımlarda Avru-
ev temizlik %5.9) toplam büyümeye pozitif katkıda bu- pa ve ABD gibi güvenli pazarların daha önde olduğunu
lunduklarını görmekteyiz” açıklamasını yaptı. ortaya koyuyor” dedi.
$UDOÜN KobiEfor