Page 73 - KobiEfor Aralık 2023
P. 73

FKB’den Ekonomik Görünüm Endeksi

             Ticaretin ve yatırım eğilimlerinin nabzını tutacak:   Sistemi’nden elde edilen ve ‘Finansman Sektörü’ iş-
           Finansal Kiralama, Faktoring, Finansman, Tasarruf   lem hacmi bilgilerini de içeren Endeks’in Türkiye’de
           Finansman ve Varlık Yönetim şirketlerini tek çatı al-  ticaretin nabzını ve yatırım eğilimini ölçümleyen öncü
           tında temsil eden Finansal Kurumlar Birliği (FKB) ile   bir gösterge olacağına inandığını söyledi.
           İstanbul Üniversitesi işbirliğinde geliştirilen ‘Finansal   FKB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Emre Ballı,
           Kurumlar Birliği Ekonomik Görünüm Endeksi’; Ha-  Endeks’in FKB’nin girişimiyle hayata geçen ve Tür-
           zine ve Maliye Bakan Yardımcısı Osman Çelik’in de   kiye ekonomisinin hem bugünü hem de geleceğine
           katıldığı lansmanda, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bil-          ışık tutacak önemli bir proje
           giler Fakültesi Konferans Salonu’nda tanıtıldı. FKB,             olduğunu vurguladı: “Finan-
           İstanbul Üniversitesi Transfer Uygulama ve Araştır-              sal Kiralama Sözleşme Tescil
           ma Merkezi’nin desteği ve akademisyenlerinin yoğun               Sistemi, Merkezi Fatura Kaydı
           çalışmasıyla Endeks’i geliştirdi. Ekonominin üretim,             Sistemi ve Finansman Sektörü
           satış ve tüketim kanallarında yer alan finansal kira-             işlem hacmi verileriyle birlik-
           lama, faktoring ve finansman sektörlerine ilişkin gös-            te; FKB bünyesinde raporla-
                                                           Ali Emre
           tergelerden hareketle oluşturulan ve bu veriler ışığın-  Ballı   ma ve istatistik faaliyetlerinde
           da piyasanın izlenmesini amaçlayan Endeks; her ayın              kullanılan tüm verilerin analizi
           3. haftasında yayımlanarak, kamuoyuna duyurulacak.  ve üyelerimizin beklenti anketleri baz alınarak oluş-
             Bakan Yardımcısı Osman Çelik, Bakanlık olarak;   turulan FKB Ekonomik Görünüm Endeksi’nin, ticaret
           FKB’nin kurulduğu günden bu yana gerek reel sek-  ve yatırım alanlarında öncü bir gösterge olarak de-
                              törün gerekse tüm paydaşla-  ğerli faydalar sağlayacağına inanıyoruz.”
                              rın yararlanabileceği bir ‘FKB   Tanıtım toplantısında, Merkezi Kayıt Kuruluşu
                              Endeksi’ oluşturma hedefinin   Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Ekrem
                              sonuca ulaşmasından mutlu-  Arıkan da bir konuşma yaparken; endeksin çalışma
                              luk duyduklarını belirtti. FKB   grubunda yer alan İstanbul Üniversitesi İktisat Fakül-
                              tarafından ‘Merkezi Fatura   tesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Murat Şeker, FKB Ekono-
            Osman             Kaydı Sistemi’ ile ‘Finansal   mik Görünüm Endeksi’nin metodolojisi ve elde edilen
            Çelik             Kiralama Sözleşme Tescil    ilk sonuçları hakkında bir sunum gerçekleştirdi.



             Hızlı tüketim ürünleri                          Yurtdışı yatırımlarda
             perakendesi %85 büyüdü                          Avrupa ve AB önde

             NielsenIQ, Türkiye’de sigara ve alkol hariç FMCG   PwC Türkiye’nin Yurt Dışı Yatırımları Araştırması
           (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendesinin 2023 yılının   Türk şirketlerinin stratejilerine ve yatırım süreçlerinde-
           ilk 9 ayında %85 büyüme kaydettiğini açıkladı. Türkiye   ki temel öncelik, gereksinim ve tercihlerine mercek tu-
           FMCG pazarı, 2023’ün her bir çeyreğinde pozitif ve ar-  tuyor. Araştırmaya göre yatırım lokasyonunu belirleyen
           tan oranda bir hacimsel büyüme kaydederek, 2024’e   önemli üç faktör ‘Coğrafi Konum Avantajı, Yatırım Orta-
                              doğru yol alırken güçlü bir bü-              mı ve Pazar Büyüklüğü/Alternatif
                              yüme temposu yakaladı.                       Pazara Ulaşım’ olarak sıralanıyor.
                                NielsenIQ Türkiye Genel                      Araştırma, yurt dışı yatırımları-
                              Müdürü, Orta Doğu ve Afrika                  nın etkin yönetiminin, doğru pazar
                              Analitik Başkan Yardımcısı Di-               analizleri, yerel dinamiklere uygun
                              dem Şekerel Erdoğan; “3. çey-                stratejilerin oluşturulması, ulusal
            Didem             rekte %9.3 olarak gerçekleşen                iş ortaklarıyla işbirliği ve ulusla-
            Şekerel           hacim büyümesi, çift haneli   Cenk           rarası düzenlemelere uyum sağ-
            Erdoğan                                         Ulu
                              büyüme sınırına yaklaştı. Bu                 lama gibi faktörlerle birlikte şir-
           tablo, dünya ve Avrupa genelini düşündüğümüz zaman   ketlerin küresel rekabetçiliğini artırırken uzun vadeli
           Türkiye’nin ne kadar güçlü bir pazar olduğunu gös-  sürdürülebilir büyümeyi de desteklediğini vurguluyor.
           termekte. 3. çeyrekte ana grupların tamamının güçlü   PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Cenk Ulu; “Araştırma-
           hacim büyümeleriyle (gıda %9.6, kişisel bakım %8.5,   mızın sonuçları, yurt dışına yapılan yatırımlarda Avru-
           ev temizlik %5.9) toplam büyümeye pozitif katkıda bu-  pa ve ABD gibi güvenli pazarların daha önde olduğunu
           lunduklarını görmekteyiz” açıklamasını yaptı.   ortaya koyuyor” dedi.


                                                                                     $UDOÜN      KobiEfor
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78