Page 85 - KobiEfor Kasım 2023 Sayı 290
P. 85
Hisarcıklıoğlu, Dünya Odalar Federasyonu (WCF) Başkanı seçildi
115 ülkenin odalarını bir çatı altında bir- malarımız adına gurur duyuyorum.
leştiren Dünya Odalar Federasyonu’nun Beni bu göreve layık gören, oy veren
(World Chamber Federation-WCF) uluslararası iş dünyası temsilcileri-
Başkanlığı’na Türkiye Odalar ve Borsalar ne teşekkür ederim. Şimdi ülkemiz
Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklı- ve iş dünyamız için daha büyük bir
oğlu seçildi. Altı aday arasında en yüksek şevkle koşma vaktidir” diye konuştu.
oyu alan Hisarcıklıoğlu, 2023–2025 döne- 5 öncelikli konu ve Dünya Oda-
minde dünya odalarını yönetecek. M. Rifat lar Kongresi: Merkezi Paris’te olan
Hisarcıklıoğlu, “Bu platformda Türk Hisarcıklıoğlu WCF’nin bu dönem öncelikli konuları
bayrağını dalgalandırmak benim için arasında; kadının güçlendirilmesi,
büyük bir onurdur. Ne mutlu ki, TOBB olarak tüm KOBİ’lerin küresel pazarlara erişiminin geliştirilme-
bölgesel, küresel kurum ve kuruluşların yönetimine si, KOBİ’lerin dijitalleşmesi, iş dünyasında sürdürüle-
seçiliyor, ülkemizi ve iş dünyamızı temsil etme onu- bilirlik ve iklim konuları yer alıyor. WCF, her iki yılda
runu yaşıyoruz. Küresel istişare mekanizmalarının bir dünya çapında Odaların katıldığı Dünya Odalar
tepe noktalarında yer alıyoruz. Yeni seçildiğimiz bu Kongresi’ni düzenliyor.
görev, iş dünyamızın ve oda borsa camiamızın kü- Hisarcıklıoğlu’nun uluslararası görevleri: • Millet-
resel ekonomide neleri başarabileceğinin en önemli lerarası Ticaret Odası (ICC) Yönetim Kurulu Üyesi • Av-
göstergesi. Artık küresel iş dünyasını ve WCF çatısı rupa Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği (Eurochambres)
altındaki binlerce odayı yönlendireceğiz. Başarımı- Başkan Yardımcısı •İslam Ticaret, Sanayi, Tarım Odası
zın yurtdışında da görülüyor ve takdir ediliyor ol- (ICCIA) Başkan Yardımcısı • Asya-Pasifik Ticaret ve Sa-
ması beni bir Türk olarak çok mutlu etti. Başkanı nayi Odaları Konfederasyonu (CACCI) Başkan Yardım-
olduğum 365 Oda ve Borsamız ile 2 milyonu aşan fir- cısı • Türk Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği Başkanı.
Trafikte tutanak dijital olacak, süreç hızlanacak
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, ALO KTT’yi ha- ması adına ALO KTT Çağrı
yata geçirdi: Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), Merkezi müşteri temsilci-
ALO KTT (Kaza Tespit Tutanağı) Çağrı Merkezi hizme- siyle yapılacak görüşmede
tini devreye aldığını duyurdu. SBM tarafından hayata kazaya karışan sürücüle-
geçirilen ALO KTT Çağrı Merkezi hattı ile sürücüler, rin, telefon numarası, T.C.
kâğıt form olarak düzenledikleri Kaza Tespit Tutana- kimlik numarası, plaka
ğı ve evrak işlemlerinin anında dijital sisteme akta- ve ruhsat bilgilerini hazır
racak. Zaman kaybı yaşamadan kaza anında doğru bulundurması önem taşı-
bilgi girişi yapılarak tutanaklar ilgili sigorta şirket- yor. Kaza yapan taraflara
lerine ulaştırılacak. Böylece Sigortacılık Düzenleme ait telefon numaralarına
ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından yürütülen çağrı merkezi tarafından SMS ile bir link gönderilerek
gözetim ve denetim faaliyetlerine de yardımcı olması arayan kişinin kimlik doğrulaması yapılıyor. Ardından
hedefleniyor. ALO KTT Çağrı Merkezi müşteri temsilcileri çağrıyı
Sektörün sağlıklı fiyatlama yapabilmesi için ista- yapan ilk araç sürücüsüyle tekrar iletişime geçerek
tistik sunarak hem suiistimallerin önüne geçen hem tutanak doldurma süreçlerine devam ediyor, tamam-
de sigorta sistemine olan güvenin arttırılmasına katkı landıktan sonra dijital hazırlanan kaza tespit tutana-
sunan SBM, yeni hizmeti ALO KTT Çağrı Merkezi ile ğı, çağrı merkezi müşteri temsilcisi aracılığıyla ilgili
Türkiye’de meydana gelen maddi hasarlı trafik kaza- sigorta şirketlerine yönlendiriliyor.
larında, kâğıt forma ihtiyaç duyulmaksızın hızlıca tu- Kaza kaynaklı trafik yoğunluğu minimuma ine-
tanak oluşturulmasını sağlıyor. cek: Bu sayede karayollarında trafik kazalarından
Bir telefonla kaza tespit tutanağı oluşturulabile- kaynaklı oluşabilecek trafik yoğunluğunun ve bekle-
cek: Tarafların karşılıklı anlaştığı maddi hasarlı tra- me sürelerinin minimum seviyede tutulması sağla-
fik kazasına karışan araç sürücüsü, 0850 222 0 588 nırken kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi kapsamında
telefon numarasını arayarak çağrı merkezi müşteri tüm süreçlerin elektronik ortama taşınması ve doğru
temsilcileri eşliğinde kaza tespit tutanağını oluştura- bilgi girişi sayesinde olası ek maliyetlerin önüne ge-
biliyor. İşlemlerin daha hızlı ve doğru bir şekilde yapıl- çilerek sürdürülebilir fiyatlamaya katkı hedefleniyor.
.DVÜP KobiEfor 85