Page 96 - KobiEfor Eylül 2022
P. 96

REEL SEKTÖR




           Hedef 500 milyar dolar

             Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan,
           Türkiye Müteahhitler Birliği (TMB) ev sa-
           hipliğinde ‘Yurt Dışı Müteahhitlik Hizmetleri
           Ödülleri Töreni’nde, Türkiye’nin dünyanın en
           büyük 250 uluslararası müteahhidi listesinde
           48 firmasıyla iftihar verici bir yerde bulundu-
           ğunu, dünyanın en büyük 225 uluslararası
           teknik müşavirler listesinde de yedi firmayla temsil   ahhitlik sektörünün yıllık proje tutarının 30 mil-
           edildiğini aktardı. Başbakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı   yar dolar seviyelerini geçeceğini öngördüklerini,
           döneminde bu sayıların nasıl giderek arttığını, firma-  bölgede yaşanan tüm istikrarsızlıklara rağmen
           ların dünyanın dört bir yanındaki çalışmalarına bizzat   2022’de 20 milyar dolar bandında yeni proje üst-
           şahit olarak takip ettiğini söyledi.          lenilmesini beklediklerini belirterek, “Cumhuriye-
             Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Firma sayımızın nis-  timizin 100. yılı olan 2023 yılı sonunda kümülatif
           pi  yüksekliğine rağmen uluslararası müteahhitlik   olarak 500 milyar dolarlık proje bedeline ulaşaca-
           gelirlerinden aldığımız payın henüz arzu  ettiğimiz   ğını beklemekteyiz” dedi.
                                     seviyede olmadığının   48 müteahhitlik ile 6 müşavirlik firmasının isim-
                                     da altını çizmek isti-  leri ise şöyle: Rönesans, Limak, Antyapı, Yapı Mer-
                                     yorum. Ülkemizin po-  kezi, Enka, Tekfen, Onur Taahhüt, Tav -Tepe -Akfen,
                                     tansiyeli, firmalarımı-  Nurol, Esta, Gülermak, Aslan Yapı, Sembol, Kuzu,
                                     zın gücü, insanımızın   Kolin, Yüksel, Eser Taahhüt, IC İçtaş, Çalık Enerji,
                             Recep   kabiliyetleri, toplam-  İlk, Gap, Polat Yol, Alarko, Dekinsan, Gürbağ, Tepe,
                             Tayyip
                            Erdoğan  da yılda 420 milyar   Makyol, Metag, Üstay, Yenigün, Summa, Gama, Nata,
                                     doları geçen bu büyük   Cengiz, Mbd, Feka, İris, Smk, Stfa, Doğuş, Mapa, Ad
           pastadan çok daha fazla pay alabilmemize uygundur”   Konut, AE Arma-Elektropanç, Anel, Kur, Özkar, Za-
           diye konuştu.                                 fer, Özgün Yapı (Bayburt Grup), Nky, Temelsu, Tekfen
             Ticaret Bakanı Mehmet Muş, yurt dışı müte-  Mühendislik, Su-yapı, Yüksel Proje, Proyapı.


           Hazır giyimde 23 milyar dolarlık ihracat hedefi

             İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıla-  Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı konumundaki
           rı Birliği (İHKİB) ile İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO)   Avrupa Birliği ülkelerinden, İngiltere’den, Amerika
           işbirliğinde düzenlenen İstanbul Fashion Connecti-  Birleşik Devletleri’nden, Rusya’dan, Orta Doğu ve
           on Hazır Giyim ve Moda Fuarı (IFCO) İstanbul Fuar   Körfez ülkelerinden 15 binin üzerinde ziyaretçinin
           Merkezi’nde kapılarını ikinci kez açtı. Törene katılan   fuara katılım sağlayacağını bildiren Varank, fuarda
           Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, bu fuar-  nitelikli alıcıların da anlaşmalar imzalamak ve satın
           ların iş dünyasının yenilikçi ürünlerini ve yetenekleri-  alım yapmak üzere hazır bulunacağını söyledi.
           ni sergiledikleri bir vitrin olduğunu kaydetti. Varank,   Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Baş-
           hazır giyim sektörünün bu yıl için ihracat hedefinin 23   kanı Gültepe, Türk moda endüstrisi ve hazır giyim
           milyar dolar olduğunu belirterek, orta vadede ihracat   sektörünün dünyaya entegrasyonu, kalitesi ve üretim
           hedefinin ise 40 milyar dolar olduğunu belirtti.   tecrübesiyle Türkiye’nin ihracatına değer katmaya
                                                                   devam ettiğini belirtti.
                                                                      İTO Başkanı Şekib Avdagiç, IFCO’nun
                                                                   önemine vurgu yaparak, birçok yabancı-
                                                                   nın ilgi gösterdiği bu fuarla sektörün ihra-
                                                                   catını artırmayı hedeflediklerini ifade etti.
                                                                      İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardım-
                                                                   cısı ve Fuarlar Komitesi Başkanı Mustafa
                                                                   Paşahan da hazır giyim ve konfeksiyo-
                                                                   nun, Türkiye’nin dünyada en başarılı ol-
                                                                   duğu sektörlerden biri olduğunu ve çok
                                                                   daha yukarıları hedeflediklerini kaydetti.


         96 KobiEfor (\OÖO
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101