Page 81 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 81
Dünyada en fazla akreditasyona Zengin kütüphanesi, 400’den fazla
sahip üniversite laboratuvarıyla bir araştırma üniversitesi
İTÜ, 25 akredite mühendislik programı ile dünya- İTÜ, güçlü bir ‘araştırma üniversitesi’ olarak
nın en fazla ABET akreditasyonuna sahip üniversi- zengin bir kütüphaneye ve laboratuvar altyapısına
tesi konumunu koruyor. Akreditasyon, uluslararası sahip. 5 yerleşkede bulunan toplam 8 İTÜ kütüpha-
örgütlerce yükseköğretim kurumlarının program- nesi; 1 milyona yakın yayın, 5 milyona yakın yüksek
ları incelenerek uluslararası kalitede eğitime sahip lisans ve doktora tezi, 124 veri tabanı, 6 binin üze-
olan üniversitelere verilen bir unvan. Akreditasyon- rinde nadir eserin aralarında bulunduğu eşsiz bir
lar sayesinde İTÜ’de alınacak eğitimin uluslararası kaynak varlığı sunuyor.
düzeyde olduğu kanıtlanmış oluyor. İTÜ, Türkiye’de 400’den fazla laboratuvarıyla lisans ve lisansüstü
Erasmus kapsamında öğrenci ve personel değişimi öğrencilerin mesleki gelişimlerine büyük katkı yapar-
gerçekleştiren ilk üniversitelerden biri. Avrupa ül- ken, sektörel işbirlikleri kapsamında ilgili sektörlerin
keleri başta olmak üzere Erasmus kapsamında yak- ve araştırmacıların çalışmalarına da imkân sağlıyor.
laşık 360 kurumla anlaşması bulunuyor. Üniversite genelinde sadece lisans öğrencileri için
tasarlanmış 72 laboratuvar bulunuyor. Araştırma fa-
aliyetlerinin yanı sıra öğrenciye de hizmet veren 135
Türkiye’nin ilk ve tek Araştırma
laboratuvar ile birlikte, lisans eğitim-öğretiminde ya-
Dekanlığı İTÜ’de kuruldu rarlanılan laboratuvar sayısı 215’e ulaşıyor.
İTÜ, dünya çapında bir araştırma üniversitesi olma
İTÜ, Ar-Ge kültürünün temelden yayılması gerektiği-
yolunda çalışmalarını hızla sürdürüyor. Üniversite,
ne inanıyor. Sadece araştırmacıların çalışmalarını des-
kamu kurumları ve farklı endüstrilerin ihtiyaçları-
teklemekle yetinmiyor; daha birinci sınıftan itibaren tüm
na inovatif çözümler öğrencilerini bilimsel
sunmayı, Ar-Ge kül- çalışma disiplini ka-
türünü kalıcı kılmayı zanma ve yeni fikirler
hedefleyen İTÜ Araş- üretme yolunda teşvik
tırma Dekanlığı (AR- ediyor. Öğrenciler Ar-
DEK), Türkiye’nin ilk Ge proje takımlarında
ve tek araştırma de- çalışabiliyor, disiplinle-
kanlığı olarak 2021 rarası çalışma kültürü-
yılında kuruldu. nü deneyimliyor, proje
İTÜ, yeni kurulan hazırlamayı ve yürüt-
Araştırma Dekanlığı ile akademisyenlerin uluslara- meyi ilk adımdan başlayarak öğreniyor, sponsor bulma
rası arenada başarı kazanan yayın ve projelerini arttıra- süreçlerinde iş dünyası ile tanışıyor, ulusal ve uluslararası
rak İTÜ’nün performansını yükseltmeyi, TÜBİTAK ve AB yarışmalara katılıyorlar. Bu sayede öğrenciler, takım çalış-
odaklı inovatif projelere imza atmayı, öğretim üyelerinin masını benimseme, yenilikçi düşünme, problem çözme,
çok daha yüksek performans gösterebilmeleri için ge- harekete geçme ve kariyer yolculuğunda başarı sağlaya-
reken koşulları sağlamayı ve öğrencilerin tüm projelere cak bakış açısını kazanma ayrıcalığını elde edebiliyorlar.
aktif biçimde katılım sağlamalarına yön vermeyi he-
defliyor. Mezun istihdamında da
İTÜ Rektörü Prof.Dr. İsmail Koyuncu’nun vizyonuy- en iyi üniversiteler arasında
la, altyapı çalışmalarına Ocak 2021’de başlanan ve İTÜ, mezunlarıyla aralarındaki ilişkileri daha et-
Mayıs 2021’de kurulan İTÜ Araştırma Dekanlığı; kin kılmak, bünyesindeki etkinlik ve projeleri me-
İTÜ’nün bir araştırma üniversitesi olması, gelişmek- zunlarına ulaştırmak amacıyla yapılandırılan İTÜ
te olan Ar-Ge ekosisteminin daha kolay hale getiril- Mezun Bilgi Sistemi, etkileşimli bir elektronik veri
mesi, ihtiyaçlara hızlı yanıt verilmesi ve sürekliliğin tabanı olmasının yanında, İTÜ İnteraktif Bilgi Omur-
korunması adına rehberlik ve finansal destek sağ- gası ile ortak çalışan bir sistem vazifesi görüyor.
lanması misyonuyla öne çıkıyor. Türkiye’nin ilk araş- Mevcut üye sayısı 50 bin civarında.
tırma dekanlığı olan ARDEK; disiplinlerarası çalışma İTÜ mezunlarının genel istihdam oranı % 70 dü-
ve yenilikleri teşvik etmek, üniversite, kamu kurum- zeyinde seyrediyor. Bölüm bazında istihdam yüzde-
ları ve endüstri arasında birleştirici rol üstlenmek, lerine bakıldığında istihdamı en yüksek olan bölüm-
Ar-Ge süreçlerinde hızlı koordinasyon sağlamak, ler Matematik Mühendisliği (% 87.18), Bilgisayar
operasyonel mükemmellik kültürünü yaygınlaştır- Mühendisliği (% 80.82) ve Elektronik ve Haberleşme
mak, kurum içi ve kurum dışı Ar-Ge kültürünü kalıcı Mühendisliği (%79.34). İstihdam yüzdeleri fakülte
kılmak ve inovatif teknolojileri üniversite içi girişim- bazında ele alındığında istihdam oranı en yüksek
cilik ekosistemi çerçevesinde destekleme vizyonuna olan fakültenin % 79.75 ile Bilgisayar ve Bilişim Fa-
yatırım yaparak ilerliyor. kültesi olduğu görülmekte.
0D\ÜV KobiEfor 81