Page 80 - KobiEfor Nisan 2022
P. 80

h1à9(56à7(




                                Ayrıcalıklı bir devlet üniversitesi:
                            Türk Alman Üniversitesi



          Türkiye Cumhuriyeti ve Almanya Federal  sürdürüyor. Araştırma üniversitesi
          Hükümeti’nin işbirliğinde kurulan               olarak birçok projeyi hayata geçiren
          Türk Alman Üniversitesi, 5 fakültede            üniversite yönetimi, bu yıl yüksek
          15 lisans programı ve teknopark                 lisans alanına odaklanarak araştırmacı
          yapılanmasıyla hızlı büyümesini                 akademisyen yetiştirecek.

              ürkiye Cumhuriyeti ve Almanya Federal Hü-
              kümeti işbirliğinde 2010 yılında kurulan Türk
         TAlman Üniversitesi, çok dilli eğitim veren araş-
          tırma üniversitesi olarak iki ülke arasında bilimsel,
          iktisadi ve kültürel işbirliğine katkı sağlıyor. Kuruluş
          amacı; Türk ve Alman yükseköğretim geleneklerinin
          en önemli başarı ve kazanımlarını araştırma ve öğre-
          tim alanlarında birleştirmek ve iki ülke arasındaki bi-
          limsel, iktisadi ve kültürel işbirliğine önemli katkılar
          vermek olan Türk Alman Üniversitesi, 200 sayfadan
          oluşan 2030 yılı hedeflerine adım adım yaklaşıyor.
            Türk Alman Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Halil
          Akkanat, ayrıcalıklı bir devlet üniversitesi oldukla-
          rını belirterek, toplam 5 fakülte ve 15 lisans prog-                             Halil
          ramı ile toplam 3 bin 700 lisans öğrencisine eğitim                            Akkanat
          verdiklerini açıklıyor. Akkanat, “Almanlar düzenli,
          disiplinli ve planlı bir toplumdur. Üniversitemiz de   ve doktora için de geçerli. Almanca bilen akademisyen
          bu plan ve program dahilinde hayata geçiyor. Plana   eksikliğini ilgili programımızın Almanya’daki partneri
          göre 5 fakültede 17 lisans programının olması ge-  olan üniversite üzerinden tamamlıyoruz. Türk Alman
          rekiyor. Bugün 5 fakültede 15 lisans programımızı   Üniversitesi’nin Almanya’da partner olduğu üniversite
          oluşturduk. Geriye kalan psikoloji ve yeni bir öğret-  sayısı 38. İşbirliğine göre üniversitedeki derslerin yüz-
          menlik modeli içeren Almanca ve Türkçe öğretmen-  de 30’unu Almanya’daki partner üniversite vermeli. Şu
          liği programlarımızı da öğrenci alarak lisans düze-  anda bizdeki durum yüzde 50’ler düzeyinde. O eksik-
          yinde yapılanmayı tamamlayacağız” diye konuştu.   liği Almanya kapatıyor. Derslerin yüzde 50-60 oranını
                                                          Almanya’dan gelen hocalar yürütüyor. Temel hede-
            Türk Alman Üniversitesi, 2022 yılı itibariyle   fimiz; Alman-Türk Akademi dünyasına açık platform
            araştırma alanına yoğunlaşacak                oluşturmak. Hem eğitim hem araştırma alanında bu
            Önümüzdeki dönem yüksek lisans ve doktora prog-  ortamı oluşturmayı hedefliyoruz.”
          ramlarına ağırlık vereceklerini duyuran Akkanat, bun-  Türk Alman Üniversitesi’nde öğrenciler lisans düze-
          dan sonrasında ise yüksek lisans ve doktoraya ağırlık   yinden başlayarak araştırmacı profiline uygun şekilde
          vereceklerini duyurdu. Şu anda 17 yüksek lisans 5 tane   oluşturulmuş eğitim içerikleriyle eğitiliyor. Birinci sınıf-
          de doktora programlarına öğrenci aldıklarını amaç-  tan itibaren ders programı içine uygulamaların konul-
          larının 2030 yılına kadar 58 yüksek lisans ve doktora   duğunu dile getiren Akkanat, şunları ifade etti: “Bütün
          programına ulaşmak olduğunu aktaran Akkanat, şun-  mühendislik fakültelerinde 3. sınıftan 4. sınıfa geçer-
          ları söyledi: “Yüksek lisans ve doktora araştırma üni-  ken ‘staj yap, getir’ denilir. Bizim üniversitemizde ise
          versitesi olma yolunda önemli bir adım. 2022 itibariyle   stajımızda farklı bir sistem uygulanıyor ve her fakülte-
          bu hedefe yönelik çalışıyoruz.” Eğitimde en önemli sı-  de lisans bitirme tezini yazmak gerekiyor. Öğrencimiz
          kıntılarının Almanca bilen akademisyen olduğunu ak-  hangi sektör ile ilgili eğitim almışsa o soruna yönelik
          taran Akkanat, psikoloji bölümünü Almanca bilen aka-  çözüm sunan tez yazılmalı. Öğrencinin tez yazabilmesi
          demisyen sayısının azlığı nedeniyle açamadıklarının   için eğitimini vermek lazım. Öğrenci 3.-4. sınıfta staja
          altını çizdi. Tüm bölümlerin programlarını, Almanya’da   giderken staj bulma için zorunlu dersimiz var. Zorunlu
          ortak bir üniversite ile yürüttüklerini dile getiren Ak-  ders; ‘Başvuru nasıl yapılır? Başvuru görüşmesi nasıl
          kanat, şunları aktardı: “Lisans için değil yüksek lisans   yürütülür? Bir özgeçmiş nasıl hazırlanır?’ Bu alanda
          80 KobiEfor Nisan 2022
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85