Page 109 - KobiEfor Nisan 2022
P. 109

Türkkep KEP pazarında                        Koza Halı’nın 2021 yılı
           lider konumunu güçlendirdi                   kapanış başarısı

                                                          Koza Halı 2021 yılını yaklaşık 600 milyon TL ciro
                                                        ile kapattı. Koza Halı, yüzde 20 yeni bayii anlaşma-
                                                        sıyla hedeflerini daha yılın başında tutturmanın he-
                                                        yecanını yaşıyor.
                                                          Üretimin yüzde 35 ve cironun ise yüzde 100 ora-
                                                        nında büyüdüğünü söyleyen Koza Halı Genel Müdü-
                  Olcay
                  Yıldız                                rü İbrahim Cingisiz, “2022’de de minimum yüzde 15
                                                                          oranında iç piyasa olmak üzere,
                                                                          ihracat  dengesini  bozmadan
             KEP (Kayıtlı Elektronik Posta), e-Yazışma,
                                                                          bir kapasite artışı hedefliyoruz.
           e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-Defter ve e-Saklama
                                                                          2022 ciro hedefimiz 1 milyar TL,
           hizmetleri ile kurumsal ve bireysel müşterilerine
                                                                          bu oranın yüzde 75’i yine ihra-
           yetkili hizmet sağlayıcı olarak tek noktadan hizmet
                                                                          cat olacak. Satış ağımızı geniş-
           veren Türkkep, e-Dönüşüm sektöründe 2021’de
                                                                          leterek büyüme hedefindeyiz. İç
           yaklaşık yüzde 60 büyüdü ve bu performansıyla son
           3 yılda yüzde 300’ün üzerinde büyümeye ulaştı.   İbrahim       piyasadaki son yıllardaki varlığı-
                                                         Cingisiz         mızı artıracak yayılımcı politikayı
             Türkkep Genel Müdürü Olcay Yıldız, “e-imza ve
                                                                          sürdüreceğiz buradaki ana he-
           KEP kullanımı daha da yaygınlaşacak. Bireyler tara-
                                                        defimiz tabelalaşmaya ağırlık vermek. Bugün Türki-
           fındaki kullanımın artmasını sağlayacak en önemli
                                                        ye genelinde 8 bölgede, 1100 farklı satış noktasında
           gelişme e-kimlik geçişinin 2023’e kadar tamamla-
                                                        müşterilerimizle buluşuyoruz. 2022 yılında hedefimiz
           nacak olması. Çipli kimlik kartları üzerine e-imza
                                                        bu rakamı yüzde 25 oranında artırmak ve marka bi-
           yüklenmesine başlandı, daha güvenli ve elektronik
                                                        linirliğimizi kendi ülkemizde de derinleştirmek” dedi.
           kimlik doğrulaması sağlayacak ‘Kimlik Erişim Ci-
                                                          Koza Halı’nın ihracatının yüzde 60’lık oranı ABD’ye
           hazları’ (KEC) pilot çalışmaları başladı” dedi.
                                                        yapılırken, Almanya, İngiltere, İrlanda, Brezilya, Çin,
             2022’de stratejisini ‘ekosistem’, ‘derinleşme’
                                                        Japonya gibi ülkelere de hizmet veriliyor. Kısa dö-
           ve ‘yeni müşteri kazanımı’ üzerine kuran Türk-
                                                        nem büyüme hedefleri kapsamında ise Avrupa’da
           kep, e-Dönüşüm sektöründe 2022’de de yüksek
                                                        yaygınlaşma ve e-ihracat çalışmaları yer alıyor.
           büyüme hedefliyor.
           SAHA İstanbul, MİHENK ile Türkiye’yi üst sıralara taşıyor
             SAHA İstanbul, Avrupa Havacılık ve Uzay
           Kalite Grubu’nun (EAQG) Türkiye’de ilk kez
           gerçekleşen dönem toplantısına katılarak
           Türkiye’yi temsil etti. ‘Havacılık ve Uzay
           Teknolojileri’nde dönüşümün ve işgücü ge-
           lişiminin zirvesi, SAHA İstanbul tarafından
           Türkiye’de ilk kez gerçekleştirildi. SAHA
           İstanbul öncülüğünde, Türkiye’nin havacılık
           sanayini oluşturan dev firmaların katılımıy-
           la ‘Milli Havacılık Endüstrisi Komitesi’ (Mİ-
           HENK) oluşturulmuştu. MİHENK ile Türkiye
           Avrupa Havacılık Kalite Grubu (EAQG) entegrasyonu-  SAHA İstanbul’un EAQG’ye  affiliate Member (ortak
           nu tamamlayan 13’üncü ülke olan Türkiye, böylece   üye) olmasının ve oy kullanarak havacılık alanında
           dünyada havacılık ve uzay teknolojileri endüstrisini   karar mercii kuruluşlar arasında olmasının adımları
           yöneten ve kalite süreçlerini denetleyen uluslararası   atılmaya başlandı.
           kurumun önemli bir parçası haline gelmiş ve bu ge-  SAHA İstanbul Genel Sekreteri İlhami Keleş, “Sek-
           lişme ile Türkiye’nin bu alanda faaliyet gösteren yerli   törün bu gelişmelere ayak uydurabilmesi için ulusla-
           ve milli firmalarının AS 9100 belgesi verebilmesinin   rarası havacılık kalite süreçleri içinde yer alması ve
           yolu açılmıştı.                                firmalarımızın teknik ve kalifikasyon altyapılarının
             Gerçekleştirilen EAQG dönem sonu toplantısı ile   geliştirilmesi gerekliliği ortaya çıktı” dedi.
                                                                                    Nisan 2022 KobiEfor 109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114